14 Reacties

2 dagen geleden

Ik vrees dat je dit niet kan manipuleren. Hier ging ik van zogoed als ieder half uur wakker met haar naar nu in eigen bedje en 1 tot 2 keer wakker. Vind dit al een enorm verschil en super blij mee 😅

2 dagen geleden

Ik lees even mee. Ik wil heel graag hetzelfde. Ik zit nog op 3 voedingen per nacht. Hoe ben je van 3 naar 1-2 gegaan?

2 dagen geleden

Wij weten niet zeker of het toevallig is of dat de onderstaande dingen hebben geholpen, maar wij zijn binnen een paar weken van 3 naar 0 nachtvoedingen gedaan. Ik gaf nog 4, overdag en 3x ‘‘s nachts bv. Toen ben ik gestopt met de middagvoeding, waardoor hij meer ging avondeten en meer ging drinken voor de nacht. Ook ging in de nacht altijd mijn man, als hij niet snel stil was of echt hard moest huilen, voedde ik hem alsnog en daarna bracht mijn man hem terug naar z’n kamertje. En we hebben in die periode daarvoor ook overdag slaaptraining gedaan, dus tja wie zal het zeggen. Nu we zijn gestopt met de nachtvoedingen, slaapt hij denk ik 3 of 4 nachten per week helemaal door en de andere nachten nog 1-2x wakker. Dan gaat mijn man er weer heen. Wie weet heb je er wat aan. Ik geloof ook wel dat ze eraan toe moeten zijn, want we hebben het ook weleens eerder geprobeerd en toen ging het helemaal niet. Dus ik zou het niet afdwingen, maar wie weet heb je hier wat aan.

2 dagen geleden

Ik ben ook bezig met het minderen, maar in samenspraak met een diëtiste. Het afbouwen van de nachtvoedingen vooral omdat ik zwanger ben en bang ben dat binnenkort mijn lactatie stopt, en omdat hij bijt en het voor mij gewoon erg pijnlijk wordt. Als eerste; overdag meer erin krijgen. In ons geval door naar binnen te gaan lepelen ipv zelf te laten doen. Hoe meer ze overdag binnen krijgen hoe minder ze ‘s nachts komen (dit herken ik nog wel uit het begin, ik legde hem overdag altijd ieder anderhalf uur aan dan kwam hij ‘s nachts minder. Tegenwoordig kan ik dat niet meer dwingen). Wat hier goed werkt na het eten is een flinke bak (100 gram) Griekse yoghurt nog naar binnen kunnen werken. En hier zijn wij nog niet aangezien we ook allemaal een beetje ziek zijn en ik hem daar nog gewoon in wil helpen, maar als hij dan komt (dat is bij mij nu nog soms niet, soms 1 of 2x) de voeding gaan vervangen door kamillethee, zodat hij wel een warm buikje heeft maar niet de voedingsstoffen meer krijgt en die dus ook overdag gaat inhalen. Thermosfles naast het bed en een flesje en ‘s nachts ook niet teveel gedoe. Misschien kan je hier iets mee! En natuurlijk geldt ook hiervoor, het hoeft allemaal niet in 1x. Als hij een keer overstuur is krijgt hij gewoon wat hij wil.

2 dagen geleden

Reactie op Miffy123

Ik lees even mee. Ik wil heel graag hetzelfde. Ik zit nog op 3 voedingen pe ...
De eerste voeding ging ik vaak troosten, toen lag ze nog bij ons op de slaapkamer de hele nacht. Dan nam ik haar gewoon bij me en sliep ze in mijn arm verder. Ik geloof dat die voeding echt gewoonte was. Als ze sliep, kon ik haar wegleggen. Als dat niet lukt heeft ze mijns inziens nog die voeding nodig dus daarom lukt die laatste niet.

2 dagen geleden

Als je echt wilt afbouwen helpt slaaptrainen, zoals gecontroleerd laten huilen. Dat is niet schadelijk voor je kindje maar ook niet leuk. Als je kindje overdag genoeg binnen krijgt en je man haar niet stil krijgt dan ga je mijns inziens niet zonder huilen van de nachtvoedingen afkomen. Dus dan of accepteren dat je kindje nog om max 2 voedingen vraagt (al super goed), of toch echt doorzetten.

2 dagen geleden

Hoe meer avondeten ze hier eet, hoe minder ze bv wil in de nacht. De ene dag gaat dat beter dan de andere, maar ik werd zo moe van nog steeds 4 tot 6 keer bv in de nacht. Toen ze meer lag te sabbelen dan echt aan het drinken was, heb ik besloten te experimenteren. Ik had normaal altijd mijn borsten bloot en beschikbaar, nu heb ik een nachthemd aan. Als ze nu wakker wordt neem ik haar op mijn borst om te knuffelen en kijk of ze zo terug in slaap valt. Afgelopen nacht 3x nodig geweest, maar het waren geen voedingen én ze sliep weer binnen 3 minuten.

2 dagen geleden

Ik lees graag mee. Wij zitten al maaaanden op 1 nachtvoeding (ruim 11 maanden is ze). Ze heeft 1x doorgeslapen. Ze eet sinds vier weken een boterham in de ochtend maar sinds 2 weken heeft ze uit zichzelf een voeding overdag geweigerd dus voor m’n gevoel schieten we er niet veel mee op. Ze drinkt erg veel ‘s nachts, voel t ook aan m’n borsten dat ze ‘s nachts gewoon het volst zitten, dus bang dat ze niet van plan is er snel mee te stoppen. Maar ze kán het dus wel.

gisteren

Reactie op sytskeanne

Als je echt wilt afbouwen helpt slaaptrainen, zoals gecontroleerd laten hui ...
Dit dus. Ze sliep bij ons als in het ledikant naast ons bed. Wij hebben geen aparte kamer voor haar. Overdag viel ze zelfstandig in slaap en ging het super goed. Savonds begon ze te huilen zodra ze in bed lag. Dan moesten we naar steeds vasthouden tot ze sliep of ze wilde bij mij drinken. Vaak eindigde ze dan bij ons in bed, zodat we meer konden slapen (dachten we). Ik sliep dan niet super goed, maar was vaak uitgerust genoeg om de dag door te komen en wat te ondernemen met beide kinderen. Onze dochter dronk dan savonds/snachts dan ook vaak nog 2 of 3 keer bij mij na haar gewone avond voeding. Op gegeven moment trok ik dat niet meer en hebben we besloten toch te gaan slaap trainen. Ingesteld op veel huilen, maar besloten het 3 dagen te proberen om te zien of we verandering zouden merken. En na 1 avond merkten we al verbetering. Haar bed staat nu op een andere plek in onze kamer en nu slaapt ze savonds vrijwel zelf in 1 keer in (na 2 avonden en nachten oefenen) en ze slaapt ook veel langer achter elkaar. Ik voed haar nog 1 keer als ze wakker wordt en verder troosten we haar als ze verdrietig is en leggen haar weer in haar eigen bed. De eerste nacht kwam ze alleen drinken om 23.00 en werd halverwege de nacht nog 1 keer wakker. De tweede nacht werd ze savonds kort wakker maar ging weer slapen toen mijn man haar getroost had en weer weggelegd had. Toen kwam ze pas 5 uur snachts. Ze had die nachtvoedingen dus inderdaad niet meer nodig, maar ze kon niet zonder slapen. Na 2 dagen merken wij al verschil en het huilen viel bij ons erg mee.

gisteren

Reactie op WijzeFlamingo589568

Hoe meer avondeten ze hier eet, hoe minder ze bv wil in de nacht. De ene da ...
Dat werkte hier dus ook om al wat af te bouwen! Gewoon bij me nemen, knuffelen en zo laten slapen. Die laatste (1 á 2) krijg ik er zo nog niet af, dus misschien toch nog even nodig. Meer avondeten lukt totaal niet hier. Ze is geen goede eter, alleen de groenten gaan erin. Dat lijkt me niet mega goed te vullen voor de nacht.

gisteren

Reactie op JantineG

Dit dus. Ze sliep bij ons als in het ledikant naast ons bed. Wij hebben ge ...
Oh ja het klinkt alsof hier ook wel meer nodig was. Mijn dochtertje slaapt al een tijd goed zelf in, heeft ons daar niet voor nodig. Dat heeft niet per se geholpen om ook langer door te slapen. Ik denk dat het erg geholpen heeft dat mijn man haar op een gegeven moment naar bed ging brengen ipv ik, omdat ze erge verlatingsangst kreeg naar mij toe. Hij kon haar dan troosten, mij lukte dat niet want dan was ze alleen maar onrustig en bang dat ik weg zou lopen denk ik. Troosten helpt hier nu dus niet meer voor de laatste (1 á 2) voedingen, maar ik wil het niet langer dan een paar min proberen. Dan heeft ze mijns inziens wel honger.

gisteren

Reactie op sytskeanne

Als je echt wilt afbouwen helpt slaaptrainen, zoals gecontroleerd laten hui ...
Ik realiseer me ook dat ik absoluut niet mag klagen als ze 1 of 2 keer komt voor een voeding. Want ik moest er ook nog eens 3 keer uit voor een speentje en dat hoeft eigenlijk ook niet meer de laatste dagen. Dus het valt eigenlijk best mee! Ik vroeg me vooral af of er manieren waren om langzamerhand richting afbouwen te gaan, dat hoeft ook helemaal niet van de ene op de andere dag. Ik denk dat we over een paar weken of een maand kijken hoe we er dan voor staan!!

gisteren

Reactie op liesjeluum

Ik realiseer me ook dat ik absoluut niet mag klagen als ze 1 of 2 keer komt ...
Je kunt proberen om een andere slaapassociatie op te bouwen waar ze jou uiteindelijk niet voor nodig heeft. Maar het kan ook zijn dat ze echt wel 1x per nacht honger heeft. Zeker als het niet zo'n grote eter is (mijn zoontje ook niet), zou ik het nog even afwachten. Je hebt waarschijnlijk veel minder strijd als je het nog even een poosje zo laat.

gisteren

Reactie op sytskeanne

Je kunt proberen om een andere slaapassociatie op te bouwen waar ze jou uit ...
Dat denk ik dus ook. Ze slaapt wel helemaal zelf in overdag en ‘s avonds, en is goed te troosten in bed door mijn man ‘s avonds als ze huilend wakker wordt bijvoorbeeld. Ze heeft een sterke slaapassociatie met haar speen, dat helpt enorm. Dus ik denk voor nu nog wel wat honger. Helaas kan je ze niet echt dwingen meer te eten 😂 maar het gaat allemaal zo snel, over een maand kan het weer heel anders zijn allemaal. Ik weet dat ik een maand geleden blij mocht zijn met 5 uur zeer gebroken slaap dus dit is al een win🙈