11 Reacties

9 maanden geleden

Heb je al eens geprobeerd om z'n speelgoed gebeuren te gebruiken? Zodat ze wat hoger ligt? Of een opgerolde handdoek?

9 maanden geleden

Gewoon op de arm en over je schouder laten rondkijken Op je buik leggen zodat ze naar jou kan kijken.

9 maanden geleden

Tot +- 9 weken vond onze dochter het ook verschrikkelijk dus deden we het amper. Wat ik wel veel deed is met haar buik op mijn buik. En dan soms als ik helemaal plat lig en soms zit ik wat meer rechtop. Nu doen we ook veel vliegtuigje, vind ze fantastisch. Of ik laat haar rondkijken over mijn schouder. Echte tummy time weinig, maar deze bovenstaande dingen kan ze steeds beter en langer volhouden. Haar nek is intussen best sterk al.

9 maanden geleden

Reactie op Lisette1990

Heb je al eens geprobeerd om z'n speelgoed gebeuren te gebruiken? Zodat ze ...
Ik twijfel om zo'n nektrainer te bestellen, omdat ik er verschillende dingen over hoor, in de zin van of het wel of niet werkt. Met handdoek vind ze ook vreselijk🤣

9 maanden geleden

Reactie op Pindaklaasje

Tot +- 9 weken vond onze dochter het ook verschrikkelijk dus deden we het a ...
Over mijn schouder rond laten kijken doe ik ook veel. Haar nekje is ook wel sterk, alleen wil ik haar buikligging ook stimuleren ook ivm later met kruipen enzovoort. Vliegtuigje spelen zal ik ook eens proberen.

9 maanden geleden

Mijn zoontje ook 11 weken vind op de buik liggen oppeens sinds gister leuk. Daar voor als ik hem op de buik legde ging hij gewoon chillen met hoofd op de grond😂 terwijl zijn nekje echt wel sterk is want als hij op mij ligt kijkt hij alle kanten op. Zal het niet te veel forceren het komt vanzelf denk ik

9 maanden geleden

Als je op instagram op Tummy Time zoekt krijg je ook veel goede tips.

9 maanden geleden

De Kinderfysio gaf als tip je zwangerschapskussen, deze leg je als een smalle U neer. Hierdoor heeft je baby ook stabiliteit aan de zijkant en dan leg je haar op het kussen met der armpjes in een soort van plank positie. Vervolgens help ik haar met 2 vingers aan weerszijde van der hoofd om der hoofdje recht te houden. En we doen het op een harde ondergrond ipv op een boxkleed ofzo! Onze dochter vindt plat op de buik ook verschrikkelijk en dit super leuk! Voor 30-40 sec dan 😜

9 maanden geleden

Reactie op Celina Novi

Over mijn schouder rond laten kijken doe ik ook veel. Haar nekje is ook wel ...
Ik merk dus hoe sterker haar nekje wordt, hoe "leuker" ze tummy time gaat vinden. Tot 9 weken vond ze er niks aan en was het direct krijsen. Op een gegeven moment wilde ze het wel kort door op mijn buik te liggen en nu (11 weken) lukt het ook even gewoon op een op een kleed voor een korte periode en gaat ze het langzaamaan leuker vinden

9 maanden geleden

Wij doen wel eens vliegtuigje. En daardoor houdt onze dochter haar nek heel goed recht. Sindsdien is ze veel sterker! 10 weken hier

9 maanden geleden

Ik gebruik de fysiobal die ik zelf in de zwangerschap heb gebruikt. Zo kan je een beetje spelen met de zwaartekracht. Hierdoor is ze het steeds meer gaan accepteren en nu vind ze het ook steeds vaker niet meer zo heel erg :)