8 Reacties
11 maanden geleden
Ik heb in 2022 een ongeplande keizersnede gehad en nu 3 weken geleden een geplande ..
De 1e keren opstaan vond ik 2 x de hel 😅 maar ik verschiet telkens hoe snel je terug mobiel bent na een keizersnede ! Veel bewegen maar tegelijkertijd ook luisteren naar uw lichaam en rusten indien nodig!
11 maanden geleden
Hey, hier was dat ook zo.. de dag zelf heb ik mijn bed niet verlaten, dag 2 begon ik ook al te wandelen in de kamer maar zonder baby pas dag 3 ik heb mijn kleintje lopend vastgehouden. Vraag zeker tijdig je pijnstillers! Had ik niet gedaan en werd wakker met pijn.. veel succes
11 maanden geleden
Heyhey, ik heb 23/1 een spoedkeizersnede gehad. Mijn herstel is goed verlopen. De eerste 2/3 dagen heb ik vooral op bed gerust. Veel pijnstillers genomen. Nu ondertussen geen pijnstiller meer nodig. Men nietjes zijn gisteren verwijderd. En vandaag met de buggy naar de markt gewandeld en terug en dit ging zonder probleem. Zware dingen zoals stofzuigen heffen of andere huishoud taken die zijn wel nog niet te doen en dan voel ik het wel "trekken". De dokters en vroedvrouwen hebben dit dan ook afgeraden voor de komende weken.
Dikke knuffel en veel rust toegewenst ♥️
11 maanden geleden
3 weken geleden een keizersnede gehad en op dag 5 al een kleine wandeling gaan maken met de buggy, dan had ik iets om mij aan vast te houden. Na een paar straatjes was het wel goed geweest voor mij. Maar was wel blij om eens buiten te zijn geweest.
11 maanden geleden
Vanaf 2 weken mag je beginnen met kleine wandelingen. (Is voor mij vanaf maandag dus) ervoor moet je echt niets forceren. Bewegen is goed maar hou het beperkt in de eerste 2 weken. Bij mij doet het nog pijn als ik me 's nachts omdraai in bed, dan heb ik steken in de rechterkant van mijn litteken. Voor de rest is de meeste pijn wel weg. (Buiten de baarmoeder die ook nog gevoelig is)
11 maanden geleden
Ik heb 2 keer een spoedkeizersnede gehad, de 1ste was voor mij ook een verassing dus mentaal. Bij de eerste ging het herstel heel vlot. En was ik na enkele dagen terug fit en er was precies nies gebeurd. Nu was ik wel voorbereid vanwege mijn eerste, maar ik mocht gewoon proberen aangezien dat wel mogelijk was van de 2de ben ik gewoon bevallen. Deze keer is het anders zowel de baby als ik hadden ernstige complicaties wat het herstel zwaarder maakte. Alsook een tweede keizersnede ze moeten door het litteken en ook 3de zwangerschap dus ergere naweeën. Ik had een ernstig bloed tekort wat zorgde voor nog meer pijn. Ik ben nu 4 weken bevallen en kan sinds 1 week pas zonder pijnstillers en ook pas wandelen. Ik ben enorm snel vermoeid door het bloedtekort. Bezoek gaan we pas vanaf nu rustig aan toelaten aangezien ik dit niet aan kon. Het zijn dus 2 verschillende keizersnede alles hangt af of je ernstige complicaties hebt of niet. Maar ook dan kan je wel genieten van de kleine dingen 😊
11 maanden geleden
Hier ook ongeplande keizersnede vorige week. Ik vond de tweede dag het ergste, en daarna mits veel beweging (licht) ging het steeds beter. Bezoekje aan het grote toilet was voor mij ook zeer verlossend (eventueel door movicol te gebruiken) omdat er dan minder spanning in men buik was. Ik kon de dag van ontslag al vlot naar de auto verder weg op de parking wandelen alsook trappen bij ons thuis. Ik probeer wel bij grotere inspanningen mijn buikband aan te doen, dan heb ik nadien bijna nooit last.
Gewoon goed aanvoelen wat voor jou oké aanvoelt en af en toe jezelf verplichten om te rusten, idealiter met baby’tje op je ☺️. En zoals ik hier ook al las; in het begin pijnstilling consequent nemen.