22 Reacties
2 weken geleden
Wij blijven sowieso altijd thuis ivm dieren.
Ook vind ik het geen zak aan 🙃
Kindjes zijn overigens flexibeler dan wel soms denken. Wij zijn in de herfstvakantie gaan vliegen. Ik heb de jongste ook wakker moeten maken.
Is het ver? Indien dichtbij, dan zou ik gewoon doen, campingbedje mee en daar gewoon weer te slapen leggen. Mocht het niet willen dan ben je ook zo weer thuis
2 weken geleden
Wij gaan altijd overdag al naar mijn ouders. Daar komt de hele dag familie in oliebollen te bakken/eten. s Avonds gaan ze om de gewone tijd op bed. Wij blijven ook slapen. Mijn oudste is 6 en mag nu zo lang opblijven als hij wil.
Ik zou zelf mijn kindje niet wakker maken voor een feestje. Dus ik zou of inderdaad alleen gaan, of toch bij jullie doen en uitleggen dat het niet gaat om je kindje mee te sjouwen en dat je geen oppas hebt, of lekker samen thuis blijven. Of anders toch nog daar avondeten en dan kindje daar op bed, en midden in de nacht wakker maken ook weer naar huis te gaan.
Uiteraard houdt je kindje er niks aan over als er een nachtje rommelig gaat. Maar persoonlijk heb ik geen zin in dat gedoe. Midden in de nacht met kind terug door het vuurwerk vind ik ook niet fijn.
2 weken geleden
Wij gaan enkel aperitieven met vrienden vanaf 16u en dan naar huis met de kindjes als het bedtijd is. We zitten even in de tropenjaren dus geen probleem mee dat oudejaar vieren wat anders loopt.
2 weken geleden
Ik vind ten eerste oud en nieuw echt niets aan. Wij ‘vieren’ het ook niet. Ja we gaan altijd naar mijn ouders en gezellig eten, mja geen idee of je dat als vieren kunt zien. De kleine gaat gezellig mee, maar haar ritme is leidend en wijken we niet van af.
Ik zou dus mijn dochter niet wakker maken of haar meesleuren naar drukke gelegenheden voor oud en nieuw (overigens ben ik echt heel kieskeurig hierin, heel veel dingen boeien mij niet of zijn het niet waard om mijn kindje te ontregelen😂).
2 weken geleden
Wij weten het nog niet, maar als ik in jouw situatie zou zitten zou ik aangeven bij je vrienden dat je liever thuisblijft. Kunnen zij naar jullie komen?
2 weken geleden
Wij blijven ook thuis. Al onze vrienden en familie wonen ver weg. Uiteraard zijn ze bij ons welkom.
De 2 oudsten zijn inmiddels wel in een fase dat we ze makkelijker mee kunnen nemen en eventueel daar op bed kunnen leggen, maar met de baby vind ik het allemaal gedoe.
Ben overigens zo moe dat ik dit jaar overweeg om gewoon normale tijd naar bed te gaan, de kinderen zijn namelijk ook op de normale tijd
tijd wakker... 🙈
2 weken geleden
Heb je al gevraagd of jullie eerder kunnen komen dat de kleine daar op de normale tijd naar bed kan?
Zo doen wij het altijd, in t verleden ook wel ooit met feestjes bij vrienden dat we dan al eerder gingen. Inmiddels met 3 kinderen vind ik dat teveel gedoe, doen t alleen nu voor Nieuwjaar en niet meer met feestjes.
Persoonlijk zou ik er anders voor kiezen om samen thuis te blijven en er een lekkere date night van te maken 😉
2 weken geleden
Is het een feestje waar je zelf graag bij bent?
Vier je graag oud&nieuw?
Is het een supergoede vriend?
Wonen hij dichtbij?
Als het antwoord op die vragen ‘ja’ is dan zou ik gaan. Als t allemaal ‘nee’ of ‘een beetje’ is zou ik het jezelf niet aandoen.
Ik heb, zoals ik lees hier, net als de meesten NIKS met oud&nieuw. Ik ga al jaren normale tijd naar bed, word wakker door een of andere halve bom, kijk dan naar wat siervuurwerk uit het slaapkamerraam en thats it. Waarschijnlijk nu met een baby aan de borst die wakker wordt van de knallen. Mijn vriend zit altijd beneden met de honden en gaat na 12en even een rondje doen.
2 weken geleden
Wij doen sowieso niks met oud en nieuw, want enorm bange hond. En waarschijnlijk lig ik zelf ook gewoon om 22u in bed hahaha. Maar ik zou zelf ook niet pas om 20u savonds ergens heen gaan en ik zou ook niet leuk vinden als 1 van de 2 weggaat.
Dan zou ik er idd voor kiezen voor bedtijd bij de vrienden te zijn zodat de kleine daar in bed kan of mensen thuis uitnodigen zodat de kleine lekker in zijn eigen bed kan. Als jullie de enige zijn met een baby dan zou de keuze voor mij logisher zijn het bij jullie te vieren. Maar uiteraard is het denk ik vooral wat jullie zelf fijn en leuk vinden😁
2 weken geleden
Al onze vrienden hebben kinderen. Eerder deden we altijd een middag borrel met wat te snaaien tot een uurtje of 19.00
We gaan dit jaar voor het eerst met overnachting erbij. Iedereen die wil kan blijven slapen.
Zelf kiezen wij ervoor om tot een uur of 22/23 te blijven, jongste is een hele lichte slaper.
Dus begin van de avond wel proberen een dutje te doen daar (bedje mee) en dan in de slaapzak(met gaten voor gordel) weer mee naar huis.
Ik zou vragen of je idd eerder kan komen, als je graag heen wilt. Eventueel af wisselen met je vriend is ook een optie, als het niet te ver is natuurlijk.
2 weken geleden
Vorig jaar was onze dochter net 11 dagen oud dus sliep ze overal lekker doorheen haha maar dit jaar hebben we wat mensen gevraagd of ze naar ons toe willen komen. Kleine meid gaat gewoon lekker op tijd naar bed en dan gaan wij met z’n alle gourmetten. En dan kijken hoe ze op al het vuurwerk gaat reageren. Maar we blijven wel lekker thuis en gelukkig snapt iedereen dat en vinden ze het goed om hierheen te komen 😊
2 weken geleden
Reactie op nienkeverh
Vorig jaar was onze dochter net 11 dagen oud dus sliep ze overal lekker doo ...
Meeste kinderen worden er niet wakker van. 😊
2 weken geleden
Reactie op sytskeanne
Meeste kinderen worden er niet wakker van. 😊
Ben echt heel benieuwd , bij ons wordt er nu al best wel wat afgestoken en soms als er een wat langere pot wordt afgestoken dat begint ze er wel helemaal van te draaien in bed. Ze wilt altijd graag alles meemaken hahah
2 weken geleden
Reactie op nienkeverh
Ben echt heel benieuwd , bij ons wordt er nu al best wel wat afgestoken en ...
Ook beide kinderen willen alles meemaken.
Maar gedurende het jaar wordt er zoveel vuurwerk bij ons afgestoken dat zelfs rondom oud en nieuw de oudste nog nooit wakker is geworden 🙈
Wel wat draaien maar niet wakker
2 weken geleden
Als jullie de enige zijn met een kindje zou ik voorstellen of het feestje niet bij jullie kan, zodat de kleine lekker naar bed kan! En anders inderdaad vroeger gaan zodat je die kleine daar op bed kan leggen en ik zou daar dan ook gaan slapen.
Wij hebben bewust iedereen vroeg in het jaar gevraagd het bij ons te komen vieren en dat is gelukt. Mijn zus en zwager blijven met hun kleine bij ons slapen dus die leggen ze ook lekker hier op bed. Volgende ochtend om 7u met z’n allen aan het ontbijt 🤪
vorige week
Ik denk dat ik ook rond zijn bedtijd na huis ga, vind zijn nachtrust toch belangrijker en waarschijnlijk ben ik zelf ver voor 12e ookal moe haha