34 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Krullenkop

Door mijn personeelsadministratie (werk in PO) is gezegd dat ik eerst mijn ...
Dus feestdagen krijg je ook nog bovenop je verlof? En hoe zit dat met feestdagen die binnen de vakanties (Kerst e.d) vallen? Dit is het antwoord wat ik terug kreeg; Als ik na mijn bevallingsverlof en osv maar voor 0,6 wil werken, moet ik al deeltijdontslag nemen per einde van mijn zwangerschapsverlof. Dus dan worden mijn osv uren over die 0,6 berekend. Dan hoef ik niet terug te betalen. Ik krijg van dit antwoord het gevoel dat er niet echt met mij wordt meegedacht. Dat dit gewoon de “makkelijkste” optie is…

19 dagen geleden

Klopt het ook dat de vakanties die in je zwangerschaps-en bevallingsverlof vallen worden gecompenseerd aan het einde van dit verlof? Dus bijvoorbeeld 2 weken kerstvakantie worden er weer achteraan geplakt, en dat vakanties tijdens betaald ouderschapsverlof niet worden gecompenseerd?

19 dagen geleden

Reactie op Miesje22

Dus feestdagen krijg je ook nog bovenop je verlof? En hoe zit dat met feest ...
Mij werd gezegd dat feestdagen niet gecompenseerd werden, wel de rest vd dagen van de vakantie.

19 dagen geleden

Reactie op m.1304

Klopt het ook dat de vakanties die in je zwangerschaps-en bevallingsverlof ...
Ligt eraan. PO en VO wel. Mbo nog niet, AOB is daarmee bezig en komt eind dit jaar met de uitspraak. https://www.aob.nl/actueel/artikelen/aob-krijgt-gelijk-over-compensatie-zwangerschapsverlof-in-belangrijk-advies-aan-hoge-raad/

19 dagen geleden

Reactie op Léétje

Ligt eraan. PO en VO wel. Mbo nog niet, AOB is daarmee bezig en komt eind d ...
Dus als mijn betaald ouderschapsverlof in de meivakantie is dan hoef ik daar geen verlof voor in te zetten tijdens deze twee weken? Ik heb namelijk betaald ouderschapsverlof van april tm laatste dag voor de zomervakantie (VO).

19 dagen geleden

Reactie op m.1304

Dus als mijn betaald ouderschapsverlof in de meivakantie is dan hoef ik daa ...
Als ik op de link klik staat er namelijk dat het gaat om zwangerschaps- en bevallingsverlof en niet specifiek ouderschapsverlof..

19 dagen geleden

Reactie op m.1304

Als ik op de link klik staat er namelijk dat het gaat om zwangerschaps- en ...
Klopt, dat komt er boven op.

19 dagen geleden

Reactie op m.1304

Mij werd gezegd dat feestdagen niet gecompenseerd werden, wel de rest vd da ...
Alle vrije dagen komen erboven op. Dus voor kerst in nl 2 weken.

19 dagen geleden

Reactie op Fleurdebouwer

Heel helder! Dankjewel!
Dit klopt niet hoor! Mijn collega moet een deel terug betalen!

18 dagen geleden

Reactie op Lisette1990

Dit klopt niet hoor! Mijn collega moet een deel terug betalen!
Ik snap niet precies hoe dit werkt. Waarom zou je terug moeten betalen?

18 dagen geleden

Reactie op undefined

Ik snap niet precies hoe dit werkt. Waarom zou je terug moeten betalen?
Als je het betaalde verlof na de eerste verjaardag van je kindje opneemt wel ja...tot de eerste verjaardag niet!

18 dagen geleden

Ja zie hierboven; je hoeft tot een jaar niet terug te betalen. Je hoeft ook nog lang niet iets te beslissen; denk er dus nog rustig over na en houdt vooral nog even je contract aan. Na een jaar kun je altijd terug gaan in uren

17 dagen geleden

Je hebt recht op betaald ouderschapsverlof van hoe je je verlof in gaat. Dus jij krijgt 100% het aantal uur dat je betaald krijgt. Als je dit voor het eerste levensjaar van je kindje opmaakt krijg je 75% uitbetaald. Anders wordt het betaalde deel 55% uitbetaald. Voor dit deel is geen terugbetalingsverplichting. Ga je na je betaald ouderschapsverlof met je uren terug, dan gaat het onbetaald ouderschapsverlofdeel daarin mee. Dus stel je voor je gaat 4 dagen werken, dan krijg je het deel van onbetaald ouderschapsverlof x 0,8.