4 Reacties

2 dagen geleden

Geen tips, maar ik ga ook deze periode met ons zoontje van 1,5jaar.. Hij kan zo lief zijn, buik een kusje komen geven. Maar ook zoooo’n intense driftbuien hebben, alleen spelen duurt max 3min en een “nee” krijgen.. pfooeh 😮‍💨 Hij gaat niet naar de opvang en ik ben niet meer aan het werk sinds week 10, dus 24/7 samen 🤪 Momenteel 33 weken.. Veel succes mommy! Als er tips komen, ik volg. Je bent niet alleen 😘

2 dagen geleden

Hoe gaat het als je hem even op gang helpt? Even samen spelen en dan letterlijk een kookwekker zetten. Bijvoorbeeld 3 min zelf spelen. En dat dan opbouwen. Gaat het misschien beter als hij wat meer buiten kan spelen (lastig met dit weer maar toch). Gaat hij naar een peuterspeelzaal of kinderopvang en hoe gaat het daar? Is er iets wat wel werkt om wat langer te spelen? Bijvoorbeeld spelen met klei, kinetisch zand of "loose parts". Soms kan lekker met je handen spelen heel goed helpen. Hebben jullie een bad? Mijn zoontjes kunnen heel lang in bad spelen. Heb je al eens "toy rotation" geprobeerd? Een beperkte hoeveelheid speelgoed aantrekkelijk in het zicht zetten en dan na een tijdje weer wat omwisselen. Dan blijft het speelgoed misschien interessanter. Het consultatiebureau kan hier soms ook goede tips over geven.

2 dagen geleden

Herkenbaar! Ik probeer zo duidelijk mogelijk naar haar toe te zijn wanneer ik even rust nodig heb en even moet liggen. Ik wissel zoveel mogelijk af gedurende de dag om samen iets te doen en dan weer iets alleen maar in dezelfde ruimte. Ik probeer alternatieven te geven en te benoemen wat wel kan en welk gedrag ik graag meer wil zien. Bijvoorbeeld als ze samen wilt spelen dan vraag ik haar dr speelgoed naar mij toe te brengen ipv dat ik bij haar op de grond ga zitten. Ik ben dankbaar met de dagen dat m'n dochter nog naar de gastouder gaat, dan kan ik bijkomen van de andere dagen.

2 dagen geleden

Ik heb aan mijn dochtertje uitgelegd (elke keer opnieuw) dat mama nu meer moet rusten op de bank vanwege de grote buik, en niet meer de hele tijd met haar kan spelen. Dat accepteerde ze vrij snel. Ze blijft het wel proberen, maar het is geen probleem wanneer ik dan weer uitleg waarom het nu niet kan. Ze was wel 3 toen ik daar mee begon, dus net wat ouder. Verder laat ik haar inderdaad het speelgoed naar mij toebrengen als we samen gaan spelen, en we lezen veel boekjes samen als ze niet alleen wil spelen.