8 Reacties

2 dagen geleden

Hoe is je zoontje als je hem wegbrengt en ophaalt? Gaat hij met plezier? Is hij blij als je hem haalt? Wat is hij aan het doen als je hem komt halen? Heb je je zorgen met de leidsters besproken? Als hij het gewoon naar zijn zin heeft en hij leert wachten op zijn beurt etc is dat alleen maar fijn en belangrijk als voorbereiding op school. Als hij niet goed in zijn vel zit is het een ander verhaal. Peuters zijn echt nog heel egocentrisch en het is heel normaal dat ze zich nog niet in anderen kunnen verplaatsen, torens omgooien etc. Dat leren ze juist in een groep. Ik zou vooral even aan de leidsters vragen hoe dat gaat. Anders is het lastig zeggen.

2 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Hoe is je zoontje als je hem wegbrengt en ophaalt? Gaat hij met plezier? Is ...
Hij is heel blij als hij gaat en ik heb het idee dat hij het wel echt naar zijn zin heeft. Als ik hem ophaal is hij ook vrolijk, wel uitgeput maar wel vrolijk.

2 dagen geleden

Juist super leerzaam dit! Mijn dochter is behoorlijk druk en onstuimig en ging vanaf 3 naar de peuterspeelzaal. Ze leerde hier veel meer dan op de verticale opvang,het was een goede voorbereiding op de basisschool. Jouw zoontje is veruit de jongste geef je aan en ze hebben hem toegelaten op de oudere groep, dan zal het vast goed gaan en andere hoor je het vanzelf wel van de leidsters toch. Corrigeren is echt niet erg hoor, wij volwassenen vinden dit vaak zielig/vermoeiend maar voor kindjes is het vaak juist leerzaam. Het is ook maar net hoe het gebracht wordt natuurlijk. Ik zou het nog even bespreken met de mentor van je zoontje als je je zorgen maakt!

2 dagen geleden

Mijn jongens gingen ook met 2 jaar na de peuterspeelzaal. Zeker zijn daar regels maar is dit ook allemaal spelenderwijs wat ze ontzettend leuk vinden! Ik zou het juist iedereen aanraden.

2 dagen geleden

Reactie op Selena12345

Hij is heel blij als hij gaat en ik heb het idee dat hij het wel echt naar ...
Dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar je kunt altijd een gesprekje aanvragen is heel normaal.

2 dagen geleden

Reactie op Selena12345

Hij is heel blij als hij gaat en ik heb het idee dat hij het wel echt naar ...
Klinkt goed en gezond, regels en nee zeggen zijn geen straffen, ze leren grenzen alleen maar te stimuleren voor de toekomst. En zolang hij met plezier gaat geen zorgen maken. Wij hebben duidelijk regels en grenzen niet streng meer duidelijkheid voor haar, als wij dat weer even loslaten zien we juist meer onrust, Ja is ja en nee is nee of ik zeg ik weet het niet mama gaat er over nadenken (onze dochter is trouwens al 5jaar) en dan komt ze zelf na een paar minuten vragen mama weet je het al🙈

2 dagen geleden

Toen onze dochter naar de opvang ging was er een half jaar verschil met de andere kinderen. Ze was toen net 1 en had net haar eerste stapjes gezet. Sinds ze naar de opvang gaat is haar ontwikkeling erg snel gegaan en ook op die groep (1-3 jaar) leren ze netjes stil te zitten etc. Enige waar ik van baal is dat we het thuis niet zo goed voor elkaar krijgen als de leidsters het blijkbaar kunnen 😅

2 dagen geleden

Reactie op Eva_Noorwegen

Toen onze dochter naar de opvang ging was er een half jaar verschil met de ...
Ah niet te streng zijn voor jezelf. Mijn moeder zegt altijd pas bij een ander zie je hoe goed je ze hebt opgevoed. En dan is er ook nog het goede voorbeeld van de groep.