Mijn zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden oud. Hij is op motorisch gebied heel ver ontwikkelt, maar o.a. zijn spraak blijft een beetje achter. Hij heeft heel weinig concentratie en is een echte rauw-dauwer. We brengen hem om zijn ontwikkeling te stimuleren twee ochtendjes naar de opvang, in de hoop dat hij woordjes leert van de andere kindjes.
Allemaal niet erg natuurlijk, maar nu zit hij sinds kort in de Peuter-groep op de opvang. Hij krijgt hierbij al extra aandacht van een juf, wat heel fijn is. Toch voel ik me er niet lekker bij.
Hij zit met kindjes die een stuk ouder zijn dan hem en ook verder ontwikkeld zijn. Aan de ene kant is dit heel goed voor hem, je ziet dat de uitdaging hem heel goed doet en als hij thuis komt merk je dat hij meer praat en dat hij echt dingen heeft geleerd.
Aan de andere kant betekend dit dat hij heel de tijd gecorrigeerd wordt, hij is namelijk nog heel speels en hier moet hij echt in een kring, in de rij, geduldig luisteren naar een voorleesboek e.d. Ik ben bang dat ik hem te veel push, ik wil natuurlijk op plaats 1 dat mijn kind het naar zijn zin heeft op de opvang. Ook ben ik bang dat de andere kindjes gemeen tegen hem zullen zijn omdat hij bijv nog al eens een toren omver gooit, omdat hij nog niet begrijpt dat dit niet leuk is voor het andere kindje.
Maak ik me zorgen om niks? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en tips?