30 Reacties
19 dagen geleden
Jeetje wat vreselijk voor je. Het voelt alsof de wereld onder je voeten vandaan wordt getrokken.
Aangezien je niet zelf wegkan, zou ik hem vriendelijk vragen om tijdelijk op te rotten. Zodat jij even een veilige ruimte kan hebben om na te denken en überhaupt gewoon normaal adem te halen en alles te voelen wat je voelt. Daarna met een professional praten als het kan.
Heel veel sterkte en liefde loetertje❤️❤️❤️
19 dagen geleden
Reactie op SarahM8980
Jeetje wat vreselijk voor je. Het voelt alsof de wereld onder je voeten van ...
Kwou dat dat kon maar hij kan ook nergens heen. We zijn nog redelijk jong me vriend is dan wel 23 maar ik ben 19 en we bij de kunnen nergens heen en ik weet gewoon niet meer wat te doen
19 dagen geleden
Oh jee... ik zou hem echt alles onder de neus duwen van screenshots tot foto's..... en dan inderdaad hem verzoeken om weg te gaan !!
19 dagen geleden
Reactie op loetertje
Kwou dat dat kon maar hij kan ook nergens heen. We zijn nog redelijk jong m ...
Als hij niet weg kan gaan, wat zou je nu zelf willen dan? Je eigen ruimte zou het beste zijn. Of dat nou van jezelf is of iemand anders. Heb je geen andere familieleden waar je terecht kan? Misschien een docent/collega/vertrouwenspersoon die je kan inlichten?
19 dagen geleden
Reactie op loetertje
Kwou dat dat kon maar hij kan ook nergens heen. We zijn nog redelijk jong m ...
Dat lijkt me dan zijn probleem en niet het jouwe? Hij is degene die de fout in gaat 🤷🏻♀️
Heel veel sterkte en idd zoek hulp! Of dat nu bij familie/vrienden/vertrouwenspersoon is of bij de huisarts, dit moet en hoef je niet alleen te doen 🍀
19 dagen geleden
Reactie op loetertje
Nee ik kan nergens terecht en we wonen op zijn bedrijf in Zeeland
Ach lieverd wat vervelend. Had je in Limburg gewoond had ik je graag geholpen. Ik zou toch proberen met iemand in gesprek te gaan. Nogmaals als het kan hem eruit trappen. Hij is diegene die fout is geweest niet jij.
Mocht er iets zijn kan je me altijd berichten. 🫶🏽
19 dagen geleden
Als je om een goeie reden niet werkt en naar school gaat zou ik je sowieso aanraden om te kijken naar een uitkering en dit in gang zetten. Dit lijkt me geen man waar je afhankelijk van wil zijn. Voor de kleine en jezelf is het belangrijk dat je kan overleven en dat is in deze wereld heel erg lastig zonder geld. Als je niet bij hem weg wil/kan zou ik iig je wel alvast inschrijven voor sociale huurwoningen. De wachtlijsten zijn hiervoor vaak lang dus als dat alvast loopt kan dat ook zeker geen kwaad. Hiermee kan je in de toekomst wel de keuze maken om weg te gaan mocht je dat willen.
Als ik je ergens mee moet helpen of als je vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen❤️
Veel sterkte!
19 dagen geleden
Reactie op loetertje
Nee ik kan nergens terecht en we wonen op zijn bedrijf in Zeeland
Is het een must voor je om in Zeeland te blijven? Heb je familie daar of ergens anders?
in andere provincies heb je moeder-kind huizen, daar kun je volgens mij vaak terecht met minder lange wachtlijsten als je jouw leeftijd hebt. Je verloskundige weet daar vaak ook meer over. Ik zou het zo snel mogelijk bespreekbaar maken daar, zodat ze je kunnen helpen met het vinden van een plekje voor jou en en de baby
19 dagen geleden
De andere dames hebben je al goede tips gegeven.
Wat ik je nog mee wil geven is; je bent nog zo jong. Het lijkt nu misschien alsof je hele wereld instort(dat doet het ook), maar er is altijd een oplossing. En je hebt nog zo veel dat je kan doen en bereiken. Het uitzicht is niet hopeloos, omdat je jong bent heb je meer dan zat kansen. Je kan zo vaak vallen en weer opstaan. En je bent sterker dan je denkt, geloof mij maar. Je moet wel sterk zijn, want je moet er voor je kind zijn. Probeer vanaf nu te denken dat je kind alleen jou heeft om op te rekenen. Prima als je vriend zich als goede vader zal ontwikkelen, maar ga er niet van uit.
Houd voor nu voornamelijk alleen rekening met jezelf en de kleine.
Er zijn zoveel mensen die meer kennis en ervaring met zulke situaties hebben, maak daar alsjeblieft gebruik van.
Ik wens je heel veel sterkte❤️
19 dagen geleden
Wat een lieve goeie reacties en adviezen zijn er al gegeven. En wat vreselijk voor je om in deze situatie te zitten.... ik zou je echt sterk aanraden om dit inderdaad bespreekbaar te maken met je verloskundige, en anders evt. huisarts.. om samen te kijken naar bv een moeder-kind thuis als er geen andere opties zijn bij vrienden/familie. Van daaruit kun je je leven dan weer opbouwen samen met je kleintje, in een fijnere omgeving met hulp erbij.
Zelf ben ik.met mijn oudste gevlucht toen ze een baby was, toen was ik ook nog erg jong. Geen geld, geen baan, geen huis, in een vreemd land... het verhaal doet er verder niet toe maar voordat ik weggegaan ben was ik ook enorm verslagen en zag ik allemaal niet voor me hoe ik het ooit zou redden met mijn dochtertje met helemaal niks. Eenmaal weg heb ik hulp gehad van instanties en heb ik tijdelijk ergens onderdak kunnen krijgen bij een kennis. Nu jaren later zijn we hartstikke dolgelukkig, heb ik een geweldiglieve partner, ons eigen knusse (huur)huisje en ben ik blij in verwachting van de derde meid. Ik bedoel hier maar mee te zeggen... het komt echt echt allemaal goed, probeer te kijken naar wat wèl mogelijk is, hoe moeilijk ook. Probeer hulp te accepteren al is het van vreemden, en vertrouw op jezelf. Het is het niet waard om met een man/jongen te blijven die zo vroeg in de relatie, zwanger en al- al zulke streken uithaalt. En/of afhankelijk van hem te zijn. Als in de toekomst hij zijn rol als vader wilt en kan nemen, mooi. Maar ik zou er niet op rekenen en (mocht je niet gelijk weg gaan) in ieder geval vast heel goed informeren en rondkijken wat mogelijk.is mocht je hem.in de toekomst wel willen verlaten. Hoe dan ook veel succes gewenst en een dikke knuffel
19 dagen geleden
Wat ontzettend vervelend! Zeker ook omdat je voor je gevoel weinig opties hebt. De eerste stap in zoiets is vaak de huisarts! Die weet precies welke organisaties er in de buurt zijn (bijv Visita op Walcheren) die jou kunnen helpen. Of dat nou een veilige nieuwe plek is, relatietherapie, ondersteuning bij netwerk of financiën of iets anders! Er zijn echt veel opties. Samen met de huisarts kun je uitzoeken wat jij wil/nodig hebt in deze situatie. Het voordeel van in Zeeland wonen is dat de wachtlijsten kort(er) zijn dan bijv in de Randstad, weet ik uit ervaring. Succes!
19 dagen geleden
Achh gosiee meid, je bent nog maar 19 en begin je al met een jongen waar je niet lang samen mee bent aan een kind. Daarnaast geef je aan nergens te kunnen en je geen baan hebt… wrm doe jij je zelf dit aan 😢 achjhh. Zo jammer. Zoek hulp bij je ouders, want meer kun je niet.
19 dagen geleden
Reactie op Tantebieb
Achh gosiee meid, je bent nog maar 19 en begin je al met een jongen waar je ...
Jezus, als je haar niet kan helpen reageer dan ook niet. Je weet niet veel over haar situatie en dan zo oordelen. Je zou beter moeten weten dan zo negatief te reageren. Ze geeft heel goed aan dat ze niet naar haar ouders kan.
19 dagen geleden
Reactie op Tantebieb
Achh gosiee meid, je bent nog maar 19 en begin je al met een jongen waar je ...
Jezus wat sneu van je. Dat de situatie niet ideaal is heeft de TS ook wel door he? Daarom start ze dit topic.
“Waarom doe je jezelf dit aan?”
Wie ben jij om voor een ander te bepalen?
19 dagen geleden
De reactie is niet echt aardig, maar om dan zelf te gaan vloeken is ook niet bepaald netjes...