6 Reacties

2 maanden geleden

Hi Sarah, no worries hoor! Snap dat je je schuldig voelt maar probeer het los te laten 🫶

2 maanden geleden

Ik snap dat je baalt, maar dit kan gebeuren. Hoe meer en hoe vaker je alcohol drinkt hoe schadelijker. 4 happen kaasfondue met witte wijn is gelukkig minimaal. Ik zou me daar echt geen zorgen over maken. De concentratie alcohol in het bloed van de baby oud even hoog als in jouw bloed. Je kunt je voorstellen dat de concentratie alcohol in jouw bloed nu minimaal is.

2 maanden geleden

Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Los van wat eerder gezegd is is al een deel van de alcohol van de wijn verdampt. Wijn in de kaasfondue is voor de smaak van de wijn, niet zo zeer de alcohol.

2 maanden geleden

Zit ook te denken, ik woon in DK en tot 2007 was hier het officiële overheidsadvies dat het prima was "to drink occasionally" tijdens de zwangerschap. Bizar gewoon. Het zit hier heel diep in de maatschappij en bijna 20 procent van de vrouwen drinkt nog steeds regelmatig tijdens de zwangerschap. Dit is natuurlijk níet goed (even voor de duidelijkheid). Maar ze doen hier onderzoek naar hoeveel alcohol in welke fase precies het meest schadelijk is. Anyway, al die drinkende moeders, daar kijk ik op neer, maar bizar genoeg blijkt uit al die onderzoek dat er best nog een marge is. Mijn punt is, bij 4 happen hoef je je echt geen zorgen te maken 👍

2 maanden geleden

Reactie op Jiggles

Zit ook te denken, ik woon in DK en tot 2007 was hier het officiële overhei ...
Indd! In Australië hetzelfde. Daar drinken ze af en toe een wijntje gemixt met water tijdens zwangerschap. Ik drink helemaal geen alcohol sinds ik zwanger ben, maar nu op vakantie 1 mini slokje van m’n vriendje cocktail op een dag. Verwaarloosbaar in mijn ogen…

2 maanden geleden

Reactie op kkeller

Indd! In Australië hetzelfde. Daar drinken ze af en toe een wijntje gemixt ...
Same here , was zwanger geworden net voor me bruiloft dacht hey eerste huwelijks nacht 1 slokje mag al staat het puur symbolisch daar is het wel bij gebleven dat wel :D