13 Reacties

8 dagen geleden

Als je een bandgevoel om je buik hebt (gevoel alsof er een band om je buik zit). Zou ik zeker even je verloskundige bellen. Soms is dat een symptoom van zwangerschapsvergiftiging. Maar dat hangt natuurlijk van nog veel meer dingen af. Dat kan je verloskundige het beste beoordelen.

8 dagen geleden

Ik zit een beetje met mijn ‘belangst’ voel me dan gauw een aansteller of klager.. wil niet onnodig iemands tijd verdoen.

8 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Ik zit een beetje met mijn ‘belangst’ voel me dan gauw een aansteller of kl ...
Herkenbaar! Dit heb ik ook iedere keer. Maar gisteren tijdens de controle is mij weer op het hart gedrukt dat je écht voor alles kan/mag en soms zelfs moet bellen. Daar zijn ze voor. Dus ik zou in dit geval ook zeker even bellen :-)

8 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Liever een keer te vaak gebeld, er zullen vast een paar artsen/zorgmedewerkers op deze app maar je kan het meeste vertrouwen op het advies van je verloskundige! Ik heb er zelf ook last van wanneer ik teveel heb gedaan, na een paar dagen echt rustig aan doen neemt het bij mij af.

8 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Snap ik helemaal. Maar zeker overdag zou ik me niet bezwaard voelen. Beter een keer te veel dan te weinig bellen.

8 dagen geleden

Toevallig gister zelf gebeld omdat ik me niet goed voelde. Ze maakte zich geen zorgen bij mij, maar ze zei dat als ik het gevoel had dat er een band zat boven aan mn buik dat ik moest terugbellen. Dus gewoon doen!

8 dagen geleden

Ohh alsjeblieft bellen! Dat bandgevoel om de buik kan inderdaad een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging en je verloskundige wil dit ongetwijfeld graag weten. Het kan heel goed zijn dat er niks aan de hand is, maar dat sluiten ze wel graag uit met wat extra testen. Ik heb in mijn vorige zwangerschap zwangerschapsvergiftiging gehad en ik krijg nu elke keer ook de opdracht om direct te bellen als ik zo een band zou voelen. Het is hun werk en ze zijn er echt voor je met dit soort dingen. Niet schamen, je doet er echt goed aan om dit even extra te laten checken ❤️

8 dagen geleden

Houd je ons op de hoogte?🙏

8 dagen geleden

Reactie op Micky | 24baby

Ohh alsjeblieft bellen! Dat bandgevoel om de buik kan inderdaad een teken z ...
Thanks! 😘 Ik heb dat gevoel niet constant dat er een band om heen lijkt te zitten maar af en toe dus wel.. dat maakt dat ik twijfelde. Maar ik zal zo dan toch even voor de zekerheid bellen. Bedankt voor je bericht 😊

7 dagen geleden

Ik heb net toch gebeld.. moet nu naar het ziekenhuis voor controle

7 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Ik heb net toch gebeld.. moet nu naar het ziekenhuis voor controle
Goed dat je hebt gebeld! Zo kunnen ze toch even alles checken. Hopelijk snel weer naar richting huis, succes❤️

7 dagen geleden

Gister avond 3 kwartier aan de ctg gelegen. Kleintje deed het goed, harde buiken waren zichtbaar op het scherm. Ook de pijnlijke harde buiken zag je anders in beeld dan de normale. Mijn bloeddruk was goed gelukkig. Maar nu komt het gekke, 4 weken geleden was ik ook in het zh en hebben ze de baarmoedermond voor de zekerheid opgemeten die was toen 3,1 en dat was goed. Nu ging die meid van gister avond ook ‘even de baarmoedermond opmeten’ ze was aan het zoeken en zoeken en ik zag al lichte paniek in haar gezicht, mijn partner keek ook al vreemd zo van moet dit zolang duren? Uit eindelijk pakte ze een stuk wat ze dacht dat het was en dat ging ze meten.. bleek 5,72 cm te zijn dat stuk wat ze had opgemeten. (Rapportages terug gelezen online op het portaal van mijn zh) hebben ze het 4 weken geleden wel gerapporteerd en die vrouw van gister heeft er een verhaaltje op gezet zo van het is geen zwangerschaps vergiftiging mvr gaat naar huis en belt wanneer klachten erger worden. Maar niks over haar baarmoedermond meting. Ik geloof ook niet dat het van 3,1 naar 5,72 is gegroeid uit t niets. Maandag heb ik een groei echo staan en ga dan vragen of ze willen kijken want ik vertrouw het nu niet.. wat als het wel verkort is nu en ze het daarom niet goed kon vinden ?? Straks heb ik een mega vroege bevalling omdat ze het niet goed gecheckt hebben. Nou een heel verhaal maar dat was het 😊

7 dagen geleden

Reactie op carlynnoelle

Gister avond 3 kwartier aan de ctg gelegen. Kleintje deed het goed, harde b ...
Nou fijn dat alles goed was en dat je goed gecontroleerd bent. Ze willen maandag vast nog wel een keer kijken. Ik weet niet hoe betrouwbaar die metingen van de baarmoedermond zijn. Misschien zit er best veel variatie in. Voor nu gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging en niet voor niks gebeld.