16 Reacties

één maand geleden

Ik heb hetzelfde! Ik weet ook niet goed waar het door komt

één maand geleden

Heb dit ook zo erg! Begon rond de 19 weken(zwanger van een tweeling nu 29 weken). Soms zo erg dat ik ook geen lucht krijg, maar heb er nog niks mee gedaan of gevraagd aan de gyn wat het kan zijn. Hoort er denk ik allemaal bij. Wat moeten we toch afzien he...🫣😅

één maand geleden

Oh ergens wel fijn om te horen dat het waarschijnlijk van de zwangerschap afkomstig is. Maar inderdaad het is geen lekker gevoel. Liggen op mijn linkerzij helpt wel wat.

één maand geleden

Heb ik ook last van! Vorige zwangerschap ook gehad. De ene dag meer last dan de andere dag

één maand geleden

Ik heb dit ook! Wel gek dat het dan precies rechts is toch 😅

één maand geleden

Gisteren vertelde toevallig mijn verloskundige als je rechts onder de rib vervelende pijn krijgt is dit niet ernstig. Hier zit namelijk de lever, alle organen gaan aan de kant en maken ruimte behalve de lever blijft op zijn plek. Wanneer je kindje bijv. Met voetjes daar zit kon je pijn ervaren aan de rechterkant onder de ribben. Geheel normaal en niets ernstigs alleen vervelend natuurlijk. Misschien dat je daar last van hebt ☺️

één maand geleden

Ik heb het ook en mijn gynaecoloog zei dat de kleine heel hard aan het schoppen is en het heeft te maken met het rekken van banden

één maand geleden

Hier ook! Je baarmoeder groeit en de boel komt in de verdrukking. Ribben kunnen helaas niet meer ruimte maken… vorige zwangerschap heb ik gekneusde rib gehad door trappen van mn dochter en dit keer teveel vruchtwater, dus hier ook al paar weken feest met mn ribben en elke dag de hele dag houdingen zoeken waarbij je de rib het minste voelt. Bij mij helpt het door een kussentje in de rug te leggen en eigenlijk met holle rug te gaan zitten. We moeten er ff doorheen🥲 zodra je kindje gaat indalen zal er weer wat ruimte komen en hopelijk wat verlichting!

één maand geleden

Ik ben 29+4 zwanger van een tweeling en ik heb hier sinds een paar weken steeds meer last van. Echt zo vervelend..

één maand geleden

Ik heb dit ook! Bij mij gaf de verloskundige aan dat het de lever is die bij de ribben kan knellen. Al helemaal omdat mijn baby veel aan de rechter kant ligt voel ik het vaak. Veel wisselen van hoe je zit/staat/ligt is wat ik als oplossing kreeg.

één maand geleden

Ik heb het juist aan m’n linkse kant. Merk ook dat het meer is als ik werk (mijn werk is zittend en beetje voorover gebogen) 🥴

één maand geleden

Ik had het ook rond 24-25 weken uit het niets! Ik kon amper adem krijgen en had zo ontzettend veel pijn, vooral bij het slapen en liggen. Eerst werd er gedacht aan een gekneusde rib door het overgeven of het schoppen van de baby, maar de baby kwam toen nog niet zo ver. Uiteindelijk kwam de fysio met een mogelijke verklaring: onderin jouw ribbenkast heb je twee zwevende ribben. Als je zwanger bent, wordt alles natuurlijk omhoog gedrukt en komt er druk op die ribben. Als je dan een simpele beweging maakt als lichtjes schuin voorover bukken om schoenen aan te doen, kan die zwevende rib 'locken' met de rib erboven. Dus vast komen te zitten. En dat kan dan uiteindelijk weer los komen door voorzichtige beweging (maar op zo'n moment verga je van de pijn..)

één maand geleden

Reactie op Juulzz

Hier ook! Je baarmoeder groeit en de boel komt in de verdrukking. Ribben ku ...
En hoe doe je dit met slapen? De pijn zit nu ook links dus op die kant slapen voelt ook niet meer prettig. Ik ben er nu dus ook weer wakker van geworden..

één maand geleden

Reactie op Vienna37

En hoe doe je dit met slapen? De pijn zit nu ook links dus op die kant slap ...
Niet.. vaak wakker worden 🥲

één maand geleden

Reactie op Juulzz

Niet.. vaak wakker worden 🥲
Balen he.. ik hoop dat het indalen niet te lang op zich laat wachten voor ons. Sterkte !

één maand geleden

Ik had dit al vroeg in de zwangerschap en vooral als ik lang zit (heb een kantoorbaan). De verloskundige zei dat het kan komen door de lever. Alle organen maken ruimte maar de lever blijft op zijn plek. Enige oplossing is veel afwisselen met staan en zitten tijdens het werk. Thuis heb ik er geen last van als ik met vanalles bezig ben.