21 Reacties
5 dagen geleden
Geef je nog borstvoeding? Ik heb het idee dat het daar ook mee te maken heeft bij mij. Ik heb een spiraal, dus ik heb geen menstruatie en ik weet niet wanneer ik in elke fase van mijn cyclus zit. Of het daar mee te maken heeft bij mij, weet ik dus niet. Ik voel me ook regelmatig niet mezelf en herken me in wat je zegt. Als mijn man thuis is helpt het mij echt enorm om me eventjes op te sluiten in de slaapkamer en even tot rust te komen. Inmiddels weet ik in het moment namelijk dat het aan mij ligt en niet zo zeer aan de situatie. Maar, als je alleen bent met je kinderen, kan dat natuurlijk niet. Je doet het goed om hulp te vragen!! Daar ben ik zelf ook niet goed in.
Soms kan ik echt om iets kleins voor mijn gevoel ontploffen. Het gebeurt mij gelukkig nog niet dat ik bij mijn dochtertje echt boos ben geworden op mijn man, maar ik kan wel echt heel geïrriteerd zijn en boosheid kan zo intens voelen. Dat herken ik helemaal niet van voor mijn zwangerschap.
5 dagen geleden
Ik heb dit ook 😭 bij mij komt het sowieso door de spiraal, dus die laat ik er nu uithalen. Ik denk soms ook, misschien is mijn lichaam me aan het manipuleren om te zorgen dat ik weer zwanger wordt 🤣
5 dagen geleden
Reactie op liesjeluum
Geef je nog borstvoeding? Ik heb het idee dat het daar ook mee te maken hee ...
Ik had dit ook heel erg tijdens de borstvoeding (11 maanden gegeven) en voelde me na de borstvoeding binnen ongeveer 2 maanden ook weer zoooo’n ander mens. Knap dat je het nog steeds volhoudt!!
3 dagen geleden
Reactie op Jadevs93
Ik had dit ook heel erg tijdens de borstvoeding (11 maanden gegeven) en voe ...
Het maakt ook dat ik echt wel twijfel om te stoppen soms. Ik vind het alleen zo fijn met haar 😅 En ik zou het liefst nog voeden tot 1,5 of 2 jaar… lastige keuze.
3 dagen geleden
Reactie op AnnaHH
Ik herken dit heel erg. In heb een koperspiraal. Zou het daardoor komen? Ik ...
Ik heb ook een koperspiraal! En ik denk dat het daardoor komt. Komende dinsdag gaat ie eruit, ik zal laten weten of het effect heeft.
2 dagen geleden
Ik had voor mijn zwangerschap altijd "een uur PMS" een week voor mijn menstruatie. Zodra ik doorhad dat ik om "niks" irritatie voelde en boosheid voelde, benoemde ik het direct en maakte er grapjes over omdat ik logisch gezien wist dat die gevoelens die ik had echt helemaal nergens op sloegen. En mijn mijn, met zijn goede gevoel voor humor, wist dan ook altijd met goede grapjes de sfeer te verlichten.
Het is echt zwaar wanneer het langer dan "eventjes" duurt en ik heb mezelf altijd gelukkig geprezen dat ik er niet zoveel en niet zo lang laat van had. Misschien dat humor bij jou ook een oplossing kan zijn? Dan haal je de spanning uit het moment, maar benoem je wel wat hetgeen is dat je prikkelt, irriteert of overstuur maakt. Ik heb wel eens gezegd dat ik even de kamer uit moest want Ik kan "actie van manlief" nu echt niet handelen (en die actie was dan echt iets onbenulligs als dat hij me niet verstond omdat hij een koptelefoon ophad ofzoiets).
Ook mag je lief naar jezelf zijn. Het feit dat je je bewust ervan bent is al heel wat! En dat je hulp probeert te vragen en dat je je schuldig voelt laten allemaal zien dt je het gewoon goed wilt doen. Daar mag je trots op zijn!
2 dagen geleden
Hoi,
Ik had hier ook heel erg last van voor mn zwangerschappen.
Enorm veel last van stemmingswisselingen, was mezelf niet, veel huilen kortom echt drama.
Ik ben toen pillen gaan slikken, op natuurlijk basis en dit heeft mij echt Enorm geholpen.
2 dagen geleden
Hallo. Ik heb ook last van depressie tijdens mn menstruatie. Nooit eerder last van gehad. Ben nu voor de 2e keer ongesteld en het gevoel is enorm zwaar. Ik heb er niet last van richting de kinderen alleen haal wel uit naar mn vriend en ben gewoon super negatief over vanalles. Mn vriend vroeg voor mn eerste keer ongesteld wat er met me aan de hand was zelf dacht ik dat ik depressief was geworden maar achteraf houd het dus verband met mn ongesteldheid. Ik heb nu voor het eerst een koperspiraal. Als het zo blijft denk ik dat ik hem eruit haal.
Zelf loop ik gewoon even weg als het bloed me onder de nagels weg loopt en dan tel ik even tot 10 en bedenk ik dat het daaraan ligt en herpak ik de situatie. En bied mn excuus aan als ik wel uitval tegen mn vriend. Heb wel ook contact gezocht met de huisarts als dit zo blijft dat we dus de spiraal eruit halen en kijken naar alternatieven. En heel raar maar ik douche gewoon even heel lang dat is dan even mijn moment kan ik tot rust komen. Even lekker in de badkamer om prutsen met maskertje enzo.
2 dagen geleden
Reactie op KimHester
Oh ben benieuwd hoe het dan gaat houd ons op de hoogte. Ergens wel fijn om ...
Zal ik doen! En mee eens, wel verschrikkelijk want het leek me echt de ideale oplossing 🙃
2 dagen geleden
Reactie op KimHester
Ja jammer voor ons weer 😅
Toch maar aan de mannen overlaten dan 🤣 die mannenpil mogen ze wel mee opschieten
2 dagen geleden
Reactie op nicoletencate
Toch maar aan de mannen overlaten dan 🤣 die mannenpil mogen ze wel mee ops ...
Mn man zou dus een knoopje doen vandaar dat ik dit had gedaan met het idee dat hij er over paar maand weer uit kon maarja meneer is nog niet geweest en ga hem natuurlijk niet dwingen omdat het heel definitief is😅
2 dagen geleden
Reactie op KimHester
Mn man zou dus een knoopje doen vandaar dat ik dit had gedaan met het idee ...
Ohja heftig! Ik zou hem dan ook de ruimte geven.
gisteren
Ik heb geen spiraaltje maar herken het enorm. Ik voel me soms zo ver van mezelf en dan denk ik ohja binnen 1,5 ben ik ongesteld.. t is bizar wat hormonen mrt je doen
17 uur geleden
Spiraaltje is eruit!
Ik sprak met de gynaecoloog erover en ze gaf wel aan dat de hormonen (de hoge emoties) juist kunnen zijn omdat die zijn veranderd na de bevalling (of tijdens de zwangerschap). Ze zei dat als dat bleef en ik er last van had, dat we er zeker nog een keer over konden babbelen om met een andere oplossing te komen.
Ik heb nu de menstruatie (dag 2) en het verwijderen zou direct effect moeten hebben, dus we gaan zien!
12 uur geleden
Reactie op KimHester
Ook een koper of hormoon?
Geen spiraal, wel de moodswings ..