10 Reacties

vorige maand
Die van mij van 3 weken heeft dit ook, krijgt ook alleen maar borstvoeding. Ik maakte me hier geen zorgen over, dacht dat dit juist normaal was?

vorige maand
Sowieso nooit zorgen maken over voormelk/achtermelk 🙂
https://www.borstvoeding.nl/hoe-werkt-borstvoeding/voormelk-en-achtermelk/

vorige maand
Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze 2 of 3 weekjes was, ik was hier ook ongerust over. Omdat ik ook bv gaf. Lactatiekundige, huisarts en jeugdverpleegkundige zei dat dit allemaal geen probleem was. Zolang ze niet ziek zijn, nog levendig zijn en genoeg plas luiers hebben is het goed.
Ik was toen ze groene luiers uit zelf niet lekker, had koorts, verkouden en helemaal geen eetlust. Door het ziek zijn had ik amper kunnen eten.
Ik ging later naar het inloopspreekuur van het bureautje, ze groeide nog goed - gewicht kwam niet te veel aan of niet te weinig. Lactatiekundige zei als ze opeens super veel is aangekomen krijgt ze juist alleen de “voormelk” binnen.
Ik vroeg ook aan die mevrouw of zij wist hoe het zou kunnen komen, uitgelegd dat ik ziek was ed. Ze zei omdat ik geen of niet de juiste voedingsstoffen binnenkrijg door het niet te kunnen eten word het groen, want zij krijgt dan ook te weinig of niks binnen. Pas als haar ontlasting zwart of wit is moet je aan de bellen trekken.
Hier opgelet en binnen twee dagen was het weer over en was haar ontlasting weer geel. 😉

vorige maand
Groene ontlasting kan een teken zijn van te weinig voeding maar zolang ze goed plassen en goed aankomen kan het geen kwaad