15 Reacties
6 dagen geleden
Kan je partner niet langer verlof nemen? Je kunt 5 weken extra verlof (tegen 70% vh dagloon )krijgen naast die ene week 100%
6 dagen geleden
Mijn partner neemt om deze reden 3 weken verlof. Wij hebben opa en oma om de hoek wonen, die kunnen ook helpen zodat ik maar 1x op een dag heen en weer hoef met 3 kinderen. School is hier wel op loopafstand,maar na 2 weken vind ik nog wel een uitdaging iedere dag 2x. Maar als het niet anders is dan heb je niet echt een andere optie.
5 dagen geleden
Mijn man neemt 3 weken vrij, hij zal hun naar school brengen en halen. Daarna hoop ik het zelf te doen.
5 dagen geleden
Wij hebben straks hetzelfde. Wij hebben ook geen familie in de buurt. Mijn man is nog niet helemaal rond met zijn verlof, maar wel gelukkig vrij flexibel met zijn werktijden. Maar ik denk dat ik anders een van de moeders van school zou vragen onze kinderen op te pikken. We wonen wel op 300m van school.
5 dagen geleden
Ik krijg mijn 3de keizersnede heb 2 jongens van 5 en 3 jaar oud, mijn man heeft 6 weken verlof en elke vrijdag tot december vrij. Na school lopen is na de keizersnede net te ver en rijden de eerste weken niet comfortabel. En mijn man kan om 9 beginnen of om 10 dus we kunnen samen de kinderen verzorgen en weg brengen.
5 dagen geleden
Onze buren hebben schoolgaande kinderen, we nemen al soms elkaars kinderen mee.
5 dagen geleden
Geeen idee. Heb de 1e keizersnede gehad, vooralsnog nu vaginaal bevallen, maar als dit ook een keizersnede gaat worden dan heb ik ook een probleem. Mijn man heeft een eigen zaak dus helaas geen verlof mogelijkheden.
Onze dochter gaat pas in april/mei naar school, dat is op loopafstand. Maar tot die tijd wel naar de opvang wat niet op loopafstand is, dus geen idee hoe ik dat ga doen na een paar weken. De eerste weken kan m’n man haar wel brengen, en zal wel moeten als ik kz krijg. Maar dat zal allemaal wel
Loslopen. Misschien heb je de eerste weken wel vrienden en familie die af en toe kunnen inspringen?
5 dagen geleden
Dank voor de reacties. Zoals ik het lees is twee weken nog best vroeg om.zelf 2x heen en weer te lopen... begin nu toch een beetje zenuwachtig te worden, dacht eerst komt wel goed haha! Mijn oudste is dan zowat 5, en de middelste 2. Mijn partner kan voor nu niet echt extra verlof nemen, met 70% redden wij het simpelweg niet. Mogelijk wel wat eerder jaar huis af en toe om de oudste op te halen maar dat verschilt echt! Ik ga nog maar even nadenken voor een evt. backup hihi
5 dagen geleden
Reactie op LJ
Ps. Met een keizersnede mag je 6 weken niet autorijden😱
Jawel je mag wel rijden, is wat je verzekering zegt😉
5 dagen geleden
Reactie op 098765432111
Dank voor de reacties. Zoals ik het lees is twee weken nog best vroeg om.z ...
Misschien kan je man ipv de hele dagen een paar uur per dag opnemen, zodat hij niet om 7 al van huis moet en dan in ieder geval het wegbrengen voor zijn rekening kan nemen voor een paar weken? Als hij om half negen direct doorgaat richting werk dan hoeft hij maar een dag per week op te nemen om dat te realiseren, misschien is dat financieel wel behapbaar 4 dagen 100 procent en 1 dag 70 procent uitbetaald?