40 Reacties

12 dagen geleden

Je hoeft water niet te koken van te voren. Hier is het advies zelf gewoon warm water uit de kraan. Doen ze in ziekenhuis ook

12 dagen geleden

Ik zou het wel nog koken want heet water is toch niet hetzelfde als kokend water. En persoonlijk zou ik zelf nooit warm water uit de kraan doen helemaal niet nu er wel eens rond gaat dat er een bacterie in t water kan zitten. Hier (Tilburg) doet kraamzorg ook geen warm water uit de kraan enkel koud om het vervolgens op te kunnen warmen. Ik wil bv geven maar als dat niet lukt dan kv maar dan wel kokend water, dit heb ik kraamzorg ook aangegeven

12 dagen geleden

Onze quoocker staat op 100 graden dus hier geen probleem

12 dagen geleden

Qooker heeft ook het kookpunt wanneer t eruit komt, eigenlijk precies t zelfde als uit de waterkoker of gekooktwater uit de pan

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Ik zou het wel nog koken want heet water is toch niet hetzelfde als kokend ...
Hier doet de kraamzorg gewoon uit de kraan halen hoor. Net als ze in het ziekenhuis deden

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Hier doet de kraamzorg gewoon uit de kraan halen hoor. Net als ze in het zi ...
Oh ja kan misschien andere regio. Deze week nog kraamzorg intake gehad en ze gaf aan dat hun richtlijnen hebben die ze moeten volgen en enkel koud water uit de kraan pakken en geen warm water. Persoonlijk zou ik het er sws niet op gokken met zn kleine baby die geen weerstand heeft en kook ik gewoon alles uit, liever zekerheid dan dat de baby straks wel ineens een bacterie krijgt.

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Oh ja kan misschien andere regio. Deze week nog kraamzorg intake gehad en z ...
Dit is inderdaad de richtlijn hier. Het koken van van kraanwater was 7 jaar geleden nog het geval. Maar inmiddels raden ze dat af omdat het geen meerwaarde heeft

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Je hoeft water niet te koken van te voren. Hier is het advies zelf gewoon ...
Ja dat klopt in de kinderopvang ook heb ik begrepen maar ik vind dat zelf geen prettig idee. Wij drinken zelf ook geen kraanwater dus zou dat ook nier aan mijn baby durven geven je hoort vaak van allerlei bacteriën die in kraanwater zit.

12 dagen geleden

Reactie op Sigie

Qooker heeft ook het kookpunt wanneer t eruit komt, eigenlijk precies t zel ...
Ik heb begrepen dat qooker tot max 100 graden gekookt water geeft en bij een waterkoker dat wel 200 graden kan zijn

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Ja dat klopt in de kinderopvang ook heb ik begrepen maar ik vind dat zelf g ...
Wat geef en drink je dan? Flessenwater? Want dat wordt nog niet eens voor de helft zo goed gecontroleerd als kraanwater. En bevat zeer vaak echt verontreinigen

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Ik zou het wel nog koken want heet water is toch niet hetzelfde als kokend ...
Ja ik zit dus precies om die reden er aan te denken om toch een kleine waterkoker aan te schaffen puur voor de flesvoedingen. Wij drinken zelf ook niet uit de kraan.

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Ik heb begrepen dat qooker tot max 100 graden gekookt water geeft en bij ee ...
Waterkoker is gewoon max 100 graden. Zodra de waterkoker 100 graden heeft bereikt, dus kookt gaat bij uit

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Wat geef en drink je dan? Flessenwater? Want dat wordt nog niet eens voor d ...
Wij drinken mineraalwater uit glazen flessen. Wat ik begrepen heb is dat de gezonde keuze.

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Wij drinken mineraalwater uit glazen flessen. Wat ik begrepen heb is dat de ...
Dat is helaas niet waar: Bron- en mineraalwater worden vaak niet gezuiverd In tegenstelling tot kraanwater wordt fleswater vaak niet gezuiverd. Mineraalwater mag volgens Europese richtlijnen vrijwel niet worden behandeld, omdat het zoveel mogelijk de natuurlijke samenstelling van mineralen, zoals zout en magnesium, moet behouden. Alleen labiele elementen, zoals ijzer- en zwavelverbindingen, mogen uit het water worden gescheiden. De eisen voor kraanwater zijn uitgebreider Het Nederlandse kraanwater moet voldoen aan de wettelijke kwaliteitseisen van het Drinkwaterbesluit. Hierin staan normen voor de hoeveelheid bacteriën en chemische stoffen die drinkwater mag bevatten. Voor lood geldt bijvoorbeeld een maximum van 5 microgram per liter en voor kwik 1 microgram per liter. Criterium is de schadelijkheid voor de gezondheid. In totaal wordt water uit de kraan gecontroleerd op meer dan 60 stoffen. Drinkwaterbedrijven hanteren vaak zelf nog striktere drempelwaarden dan vereist. De eisen voor de kwaliteit van fleswater zijn vastgelegd in het Warenwetbesluit Verpakte Waters. In dit besluit staan voor 15 stoffen de normen beschreven waaraan bron- en mineraalwater moeten voldoen. Verpakt water hoeft dus aan een stuk minder kwaliteitseisen te voldoen dan water uit de kraan. Wel zijn de eisen voor de bronnen van bron- en mineraalwater zodanig dat het water veilig is om te drinken. Maar het beeld dat mineraal- of bronwater gezonder is dan kraanwater is niet juist.

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Dit is inderdaad de richtlijn hier. Het koken van van kraanwater was 7 jaar ...
Ja kan hier geeft kraamzorg aan dat warm water absoluut niet mag enkel koud. En bij mijn vorige kindje deed de kraamverzorgster automatisch uit haar zelf al gekookt water en het is nou eenmaal zo dat als iets gekookt is je bacteriën dood dus persoonlijk gok ik het er niet op haha

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Dat is helaas niet waar: Bron- en mineraalwater worden vaak niet gezuiver ...
Hoe zit het met de poepbacteriën die in Nederlands kraanwater wordt gevonden? Ik ben heel Sceptisch over kraanwater voorheen werd verteld dat ons kraanwater schoon drinkwater is en dat het niet nodig is die nog zelf te filteren maar niets is minder waar in de praktijk. Ik vind het gewoon moeilijk om mijn pasgeboren baby straks bloot te stellen aan zoiets omdat deze nog geen weerstand heeft kan de baby erg ziek ervan worden en dat vermijd ik natuurlijk liever.

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Ja ik zit dus precies om die reden er aan te denken om toch een kleine wate ...
Ik zou gewoon lekker je water koken 🙈 je kan altijd nog even navraag doen of je qooker idd 100 graden bereikt heeft en als dat zo dan is dat in mijn ogen genoeg. Liever je water koken en t is allemaal goed dan dat je er later spijt van gaat krijgen, vooral doen waar je je goed bij voelt! 🥰

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Hoe zit het met de poepbacteriën die in Nederlands kraanwater wordt gevonde ...
Die worden juist gevonden door de zeer strenge controles. Vaak komt het door bouwwerkzaamheden. Maar als je ziet hoe vaak mineraal water toch nog wordt teruggeroepen. Waterleiding Maatschappij onderneemt gelijk actie. Bij flessenwater komen ze er pas later achter. Wij drinken helemaal geen flessenwater meer sinds we weten dat de bronnen vaak super vervuilend zijn en de controles minimaal.

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Ik zou gewoon lekker je water koken 🙈 je kan altijd nog even navraag doen ...
Ja dat is waar. Ik ga inderdaad zelf qooker benaderen en even kijken wat zij adviseren en daarna mijn eigen gevoel volgen

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Die worden juist gevonden door de zeer strenge controles. Vaak komt het doo ...
Maar wat ik me dan afvraag met die poepbacterie die ze hebben gevonden in kraanwater.. je bent niet bang dat je dat aan een newborn geeft? Terwijl ze nu even hebben gezegd in bepaalde regios dat ze kraanwater moeten uitkoken, dus als dat uitkoken geen zin zou hebben zou dat ook niet t advies zijn voor bepaalde regios..