40 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Ik heb begrepen dat qooker tot max 100 graden gekookt water geeft en bij ee ...
Dan zou al het water verdampt zijn . Kookpunt van water is 100 graden Celsius, dat betekent dat het vanaf dat moment stoom wordt.

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Die worden juist gevonden door de zeer strenge controles. Vaak komt het doo ...
Vaak helaas ook doordat iemand ziek is geworden maar goed dat is de discussie niet ieder moet drinken en doen waar hij/zij zich goed bij voelt het is echt meer omdat het nu vooral om een baby gaat dat ik extra voorzichtig ben. Als wij een keer ergens een glas water krijgen is het geen ramp al drinken wij zelf geen water uit de kraan maar voor een baby is het natuurlijk wat anders

12 dagen geleden

Reactie op san4kids

Ik heb begrepen dat qooker tot max 100 graden gekookt water geeft en bij ee ...
Maar t kook punt is sws 100 graden dus hoger heeft geen meerwaarde😅

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Maar wat ik me dan afvraag met die poepbacterie die ze hebben gevonden in k ...
Nee hoor Een waterleidings maatschappelij controleert het water super vaak per 24 uur. Als er wat is met het water dan hoor je dat eigenlijk gelijk. En als er inderdaad een poep bacterie inzit dan is uitkoken zinvol. Maar dit zit er natuurlijk niet standaard in. En alle bacteriën kun je toch niet mijden en dat is ook helemaal niet erg. Wij zijn hier weken ziek geweest van mineraalwater. We hoorden dit pas na 4 weker. Pas toen werden de flessen uit de handel gehaald en de waterbron tijdelijk gesloten. Wij hadden geen idee dat het van het water kwam. Zolang zal dat kraanwater nooit duren omdat er echt meermaals per dag testen worden uitgevoerd. Wij volgen weer gewoon het advies van de kraamzorg, ziekenhuis en verloskundige. Voor overdag hebben wij een heetwaterdispenser deze geeft binnen 8 seconden water op 40 graden. Heeft een babystand. En voor de nacht pakken we gewoon warm kraanwater

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Dat is helaas niet waar: Bron- en mineraalwater worden vaak niet gezuiver ...
Desinformatie ten top. En sorry dat ik het zeg, maar je doet echt betweterig. “Alleen wat ik zeg dat klopt en moet je doen” valt me op in meerdere topics waarin jij commentaar geeft

12 dagen geleden

Reactie op kleineBaby22

Desinformatie ten top. En sorry dat ik het zeg, maar je doet echt betweteri ...
En aan deze informatie hebben we wel wat?? 🤷‍♀️🤷‍♀️ Waar zijn jouw bronnen? Dat van mij komt gewoon uit de wetgeving. Dus welke desinformatie? Vind je het fijn iemand online aan te vallen terwijl je deze persoon niet kent? Aangezien je me blijkbaar toch zo goed in de gaten houdt....

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Dat is helaas niet waar: Bron- en mineraalwater worden vaak niet gezuiver ...
Mooie uitleg. Hier sluit ik me bij aan. Wat wel een aandachtspunt met warm water uit de kraan is, is dat het belangrijk is je te verzekeren dat je geen loden leidingen in je woning hebt, omdat die deeltjes in het water komen als je het warm erlangs laat stromen. Dit is meestal aan de orde in wat oudere huizen.

12 dagen geleden

Reactie op kleineBaby22

Desinformatie ten top. En sorry dat ik het zeg, maar je doet echt betweteri ...
Wat een rare reactie en totaal niet onderbouwd..

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Nee hoor Een waterleidings maatschappelij controleert het water super vaak ...
Maar beter voorkomen dan genezen toch? Dus dan ongekookt water geven en dan oeps er zit een poepbacterie in en dan ineens wel uitkoken. Het kwaad is dan al geschoten op een baby die geen maar dan ook 0 weerstand heeft..

12 dagen geleden

Reactie op M_1986

Nee hoor Een waterleidings maatschappelij controleert het water super vaak ...
Zoek daarnaast is op internet zelfs een ziekenhuis site geeft aan dat je geen warm water uit de kraan moet pakken.. genoeg ziekenhuizen en kraamzorg sites geven dit aan..

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Zoek daarnaast is op internet zelfs een ziekenhuis site geeft aan dat je ge ...
Wat je zegt klopt gewoon niet en is echt verouderd. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-maak-ik-de-fles-klaar-.aspx https://www.kckz.nl/overige-berichten/bericht-van-het-voedingscentrum-kun-je-warm-water-uit-de-kraan-of-kookkraan-gebruiken-om-de-fles-klaar-te-maken/ Waarom niet warm uit de kraan, is vanwege de reden die ik eerder al geschetst heb, dat er risico op loden leidingen is. Laten we niet onterecht doen dat flessenwater beter is, terwijl er daar ook duidelijk risico's zijn ten aanzien van schadelijke metalen en mineralen. Zie de website van het voedingscentrum. Die bacterie wordt gevonden dankzij de strenge controles.

12 dagen geleden

Reactie op MMHB

Wat je zegt klopt gewoon niet en is echt verouderd. https://mobiel.voedin ...
Of water koken. Dat advies is verouderd. Wil je het toch doen, moet je dat vooral doen. Het is alleen niet nodig om te doen alsof het verkeerd is wanneer je het niet doet.

12 dagen geleden

Reactie op MMHB

Wat je zegt klopt gewoon niet en is echt verouderd. https://mobiel.voedin ...
Maar zelfs in jou link staat duidelijk koud water 😂 dus geen warm water gebruiken en dat iemand dan hier zegt ja hier is t advies zelfs warm water uit de kraan en dat ziekenhuizen dat zogenaamd ook doen ja dat vind ik dan wel heel bijzonder he😂 want zelfs wat jij nu deelt word gezegd geen warm water uit de kraan 🤔 Daarnaast ben ik niet degene die iets heeft gezegd over flessenwater dus daarvoor moet je niet bij mij zijn

12 dagen geleden

Reactie op MMHB

Of water koken. Dat advies is verouderd. Wil je het toch doen, moet je dat ...
Ik doe niet alsof t verkeerd is en dat zeg ik ook niet maar ik snap sommige logica gewoon niet 😂En zo verouderd is het niet want laatst was er nog een bacterie in t water en moesten ze ineens uitkoken. Wat nou als je dat aan je newborn geeft en die word goed ziek zeg je dan oeps ?? Ik snap gewoon niet dat mensen zo heilig vertrouwen dat t allemaal wel goed zit met t water. Ook dat word gecontroleerd door mensen en kunnen fouten in zitten, waarom gewoon niet voorkomen? Dat jij als volwassene dat een keer binnenkrijgt en ff ziek word bijv oke je hebt weerstand maar voor je newborn? En dan nog iemand die zegt warm water is hier t advies nou nog nooit gehoord en alle links die jij stuurt zeggen duidelijk t tegenovergestelde 🤔

12 dagen geleden

Reactie op Priska78

Zoek daarnaast is op internet zelfs een ziekenhuis site geeft aan dat je ge ...
Is waarschijnlijk regio gebonden. Hier is 6 jaar geleden alles vanaf de waterleiding Maatschappij tot aan de meterkast compleet vernieuwd. Daarna zijn de adviezen aangepast.

11 dagen geleden

Je water laten testen? Leidingen in je huis en tussen de plek waar getest wordt kan volgens mij ook wat uitmaken. Uit de quooker komt sowieso kokend water (als je die functie gebruikt dan, wij hadden zo een combinatie waar je ook het ‘gewone’ warme water uit dezelfde kraan krijgt).

11 dagen geleden

Ik heb in mn 35 jarige leven nog nooit gehad dar er een poepbacterie in het water zat. Natuurlijk is eens de eerste keer, maargoed de kans is echt klein... In jouw geval zou ik t gewoon uitkoken. Daar voel je je blijkbaar oke bij. Of quooker vragen of het 100 graden is. En dan voor jezelf zou ik ook overgaan. En het geld Sparen en iets moois ervan kopen.

10 dagen geleden

Ze adviseren om koud water te koken, ook ivm metalen

10 dagen geleden

Reactie op Boysmom90

Ik heb in mn 35 jarige leven nog nooit gehad dar er een poepbacterie in het ...
Voor een poepbacterie moet je het water 3 minuten koken. Dat betekent dus dat een cooker als je vanuit die redenatie kijkt, het water niet lang genoeg op 100 graden zal houden om de bacteriën te doden. Voor wie het dus vanwege die reden doet, zal het water nog anderzins moeten koken. Ook een waterkoker kookt het water geen drie minuten lang en zal het beoogde effect dus niet bereiken. Alleen water koken in de pan voor minimaal 3 minuten doodt de e-coli bacteriën.