16 Reacties

5 maanden geleden

Ik kan geen filmpje plakken dus ik zal jullie ook even laten zien hoe ze eerst ligt 1/3

5 maanden geleden

2/3 (gewoon normaal liggen alleen met haar hoofd aan de zij)

5 maanden geleden

3/3 ???? Mommys of papas help me wa moet ik hiermee

5 maanden geleden

Volgens mij is dit heel normaal hoor. Mijn zoon is nu 27 weken en doet dit ook, soms in nog wel gekkere posities🤣 Hij kan al een tijdje goed beide kanten uit rollen en draait in zijn slaap ook meerdere rondjes in bed

5 maanden geleden

Onze dochter doet dit zo vaak en gaat ook uit zichzelf weer goed liggen. 😊 Geen zorgen maken als ze goed kan rollen, gaat ze vanzelf in een andere houding liggen

5 maanden geleden

Lekker laten liggen haha. Mijn zoontje ligt ook vaak zo met z’n hoofd. En sinds 2 weken rolt hij z’n hele bed door ‘s nachts.

5 maanden geleden

Hier ook en soms nog veel verder naar achter. Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker ligt… maargoed ze slaapt lekker dus zal het wel denk ik dan

5 maanden geleden

Hier draait ze ook vaak weg zo en valt ze lekker in slaap. Zou me geen zorgen maken, is echt normaal babygedrag😘

5 maanden geleden

Hier echt precies hetzelfde. Ze ligt lekker te drinken aan de borst. Dan is ze klaar en klapt ze haar hoofd naar achter, echt met best wel een vaart. En dan slaapt ze. Ze lijkt dit zelf echt ze te willen.

5 maanden geleden

https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/veilig-samen-slapen/ zou je op kunnen kijken om veilig te slapen. Ik ben in de kraamweek al een x voedend in slaap gevallen, werd in dezelfde houding wakker en ben toen weer verder gegaan met voeden. Pas toen ik aan het einde van die voeding op de klok keek zag ik dat het 2 voedingen geweest waren ipv 1.🤣 Kwa liggen, heeft iemand op dit forum het volgens mij de exorcist houding genoemd. De reacties erop waren dat iedere baby die houding weleens aanneemt, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

5 maanden geleden

Haha naast de exorcist heb ik ook "de banaan" gehoord. Hier ook hoor (wel vooral wakker), maak je geen zorgen.

5 maanden geleden

Oh ja, de eerste keer exorcist houding heb ik tot drie keer haar hoofdje zachtjes naar voren geduwd tot een normaal positie, waarbij ze zelf binnen 5 seconden haar hoofd weer direct terug naar achter trok. Ik heb het idee dat het te maken heeft met leren omrollen. Ze heeft de exorcist een paar nachten gedaan en nu rolt ze zelf op haar zij voor/tijdens het slapen en slaapt zo.

5 maanden geleden

Ja heel vaak, hier kijkt hij dan naar de camera van de babyfoon. Maar vaak genoeg tijdens de fles geven gooit ie ook z’n hoofd naar achter. Wij noemen het z’n tetanushouding 🙈

5 maanden geleden

Mijn zoontje is 24 weken en doet het ook hoor, Rolt ook het hele bed door😂

5 maanden geleden

Toevallig! Mijn zoontje doet dit ook maar slaapt sinds kort op z’n zij en buik, dit was de voorloper er van. Op Google vind je het en dan staat er de bananen houding ofzo iets..

5 maanden geleden

Dit was bij ons ook een voorteken van het rollen en op de zij slapen. De “bananen” houding. 😆