21 Reacties
6 dagen geleden
Onze baby slaapt op een kamer van 17/18 graden en heeft lange mouwen romper, pyjama met lange mouwen en tog 2,5 slaapzak aan.
Maar als je al zo veel geprobeerd hebt, zijn z'n kleren misschien niet de oorzaak van het slechte slapen? Misschien tandjes? Of een sprongetje? Die van mij was helemaal uit z'n doen toen hij leerde staan, werd hier ook heel onrustig van in z'n bed.
Vervelend dat je je radeloos voelt! Hopelijk komt er gauw verbetering in.
6 dagen geleden
Klinkt als misschien een oververmoeide baby? Het is normaal dat de lichaamstemperatuur naar beneden gaat in de nacht. Volgens mij is aan de voetjes voelen nu een goede indicatie van of ze goed gekleed zijn. Mijn dochtertje is vrij kouwelijk, ze draagt ‘s nachts een romper, vrij dikke pyjama, sokken en een 3,5 tog slaapzak. En dan is het 20 graden op onze slaapkamer ongeveer.
Als mijn dochtertje ‘s nachts erg moet huilen vind ik haar ook altijd vrij warm voelen, dat kost gewoon veel energie volgens mij. En als ze wakker wordt rond 5 uur voelt ze juist kouder, dat is normaal.
Elke 20/30 min wakker is wel echt heel slopend. Ik denk eerlijk gezegd dat tenzij je iets heel vreemds doet met de kleding, de kleding niet echt de reden kan zijn van zó veel wakker worden.
6 dagen geleden
Wat vervelend dat je kindje zo slecht slaapt. Het hoeft natuurlijk niet per se te liggen aan wat je je kindje aantrekt. Je hebt heel veel schema's online die je als uitgangspunt kunt gebruiken daarvoor:
TOG waarde en warmte, waar moet ik rekening mee houden? https://share.google/m05d1RHl5Z4TTt9Jm
Misschien kun je je ritme delen van overdag. Hoeveel slaapjes? Hoe lang? Kan je kindje zelfstandig in slaap vallen? Heeft je kindje niet gewoon honger s nachts? Heb je al samen slapen geprobeerd (wel veilig doen!l.
6 dagen geleden
Hier zo'n 17 graden en ze droef deze nacht een wollen romper met lange mouwe, t-shodt met lange mouwen, boxpakje en tog 3 slaapzak.
Ik herken het vaak wakker worden. Ik weet niet waar je kindje slaapt? Bij mij hielp het enorm om haar alleen in eigen bedje te leggen in plaats van bij mij of erbij te blijven.
6 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Hier zo'n 17 graden en ze droef deze nacht een wollen romper met lange mou ...
Oh wat grappig om te lezen. Mijn zoontje wordt juist super vaak wakker alleen in zijn bedje. Terwijl als hij bij mij mag slapen hij alleen wakker wordt om echt even flink te drinken.
6 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Oh wat grappig om te lezen. Mijn zoontje wordt juist super vaak wakker alle ...
Dat heeft me lang gefrustreerd omdat ik steeds las dat men de baby bij hen nam zodat iedereen rustig verder kon slapen 😅. Hier houd ik haar blijkbaar wakker. Of ze ruikt mij en wordt steeds wakker om aan de borst te kunnen liggen? Want ze wilde de hele nacht door drinken. Nu ik haar alleen leg in haar bedje en wegloop slaapt ze door. Of het is te zeggen, dat deed ze 2 nachten. Nu wordt ze rond middernacht wakker en gaat het toch wat moeizamer haar weer in eigen bedje te krijgen, maar slapen bij mij is nog steeds ieder halfuur wakker 😴
5 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Wat vervelend dat je kindje zo slecht slaapt. Het hoeft natuurlijk niet per ...
Samen slapen doen we al vanaf het begin ivm borstvoeding. Hij kan niet zelfstandig inslaap vallen, dus elke keer wanneer hij gaat slapen borstvoeding en vervolgens moet ik hem inslaap wiegen. Zowel overdag als in de avond.
Liefst zou ik wel willen dat hij zelfstandig kon slapen naarmate hij 1 wordt.
5 dagen geleden
Wordt hij overdag met de dutjes ook elke 20/30 min wakker? Hoelaat wordt hij ‘s ochtends wakker? Hoelang is het al dat het zo gaat? Waar doet hij de dutjes?
5 dagen geleden
Reactie op liesjeluum
Wordt hij overdag met de dutjes ook elke 20/30 min wakker? Hoelaat wordt hi ...
Nee overdag niet, maar hij slaapt ook dan vaak op mij of in de auto. Ik werk niet dus ben eigenlijk altijd met hem. Sinds dat hij 6 maand is denk ik.
Overdag slaapt die wel vaak langer. Eerste dutje meestal 1 uur en in de middag anderhalf uur ongeveer.
5 dagen geleden
Reactie op Jdahler
Samen slapen doen we al vanaf het begin ivm borstvoeding. Hij kan niet zelf ...
Het kan geen kwaad om eens te oefenen met langzamerhand met steeds iets minder hulp in slaap vallen. Als je in chatgpt invult wat je nu doet dan kan hij een heel schema voor je maken.
5 dagen geleden
Ons kindje werd ook een hele tijd 4-7+ keer per nacht wakker. Ik voedde haar dan meestal weer in slaap. Overal vond ik als antwoord alleen maar dat ze de voedingassociatie moest afleren en zelfsfandig in slaap moest vallen. Maar wij hebben iets anders ontdekt dat helpt:
Ik heb een maand lang alles bijgehouden qua slaap en voeding en heel kritisch bekeken. We zijn toen gaan exerimenteren. Nu weten we dat de dutjes niet te lang moeten zijn en de laatste wakkertijd echt max 3.5 uur. We zitten nu op 2 voedingen ipv 4/5. Is de laatste wakkertijd door omstandigheden toch langer dan is ze vaak weer iedere 2 uur wakker.
Zelfstandig in slaap vallen heeft ze nog niet echt geleerd, we oefenen wel met het eerste dutje
Heel veel succes, babyslaap is moeilijk maar je doet wat je kan!🤍
4 dagen geleden
Hier 15 graden op de kamer en ze slaapt in een lange mouwenromper in het herfstdeel van de puckababy 4 seizoenen ( 2 tog)
Met een bult knuffels😂 en een zelfgehaakt ( best open) dekentje
4 dagen geleden
Die van ons slaapt hier nu degelijk goed de laatste tijd.
1x in de nacht wakker voor een fles en schone luier. Ochtend vaak rond 5:30 wakker. Eventjes spelen in de woonkamer, flesje, en slapen met Papa of Mama in de grond box tot 8:00. (Soms)
Ze slaapt altijd in haar dag kleding in een dikke slaapzak met mouwen, volgende dag altijd wel een schone broek en trui aan.
Krijgt een warme KV fles voor het slapen gaan.
Korte romper.
Trui.
Broek.
Sokken.
In haar kamer staat een elektrische kachel, vaak rond de 19 graden. Extra dekens erbij maar die trapt ze altijd weg.
Geen specifieke knuffel.
Speentje.
Drup/vogel geluiden aan. ...
Baby slaapt