36 Reacties

2 weken geleden

Dit vind ik echt een geweldig idee!

2 weken geleden

Ik lees mee! Top idee dit!

2 weken geleden

Gewoon een simpele pastasaus: Ui, wortel en paprika snijden en bakken in olijfolie Teentje knoflook erboven uitpersen en even meebakken Klein blikje tomatenpuree + peper + rozemarijn + tijm + oregano paar minuutjes meebakken Blikje tomatenpuree erbij en even laten pruttelen Ik pureer het altijd. Voor jezelf kun je er parmezaanse kaas over doen, voor kinderen onder de 4 weglaten.

2 weken geleden

Boerenkoolstamppot is ook lekker voor het hele gezin. Geen zout toevoegen, en spekjes en rookworst apart serveren. Voor je kindje kun je wat witte bonen meestampen als vleesvervanger.

2 weken geleden

Reactie op sytskeanne

Boerenkoolstamppot is ook lekker voor het hele gezin. Geen zout toevoegen, ...
Hetzelfde geldt voor zuurkool of hutspot, is hier bij onze dochter ook een groot succes 😁 Ik heb altijd wat klaargemaakte stukjes kip oid in de vriezer liggen, als wij iets eten met rookworst/vleesvervanger (nog te zout) ofzo dan haal ik voor dochter daar een paar stukjes van uit de vriezer, ideaal!

2 weken geleden

Overigens zijn veel aardappelen, groenten, vlees gerechten prima voor het hele gezin. Vlees hooguit mild kruiden en geen zout toevoegen aan groente of aardappelen. Ik doe dat sowieso al nooit want vind het zonder lekkerder, mijn man voegt dan gewoon wat zout toe op zijn bord.

2 weken geleden

Ik wil binnenkort weer eens zelf 'Nasi Goreng zoals bij de Chinees' maken en kijken of de kleine dat ook lekker vind. https://ashleywillems.nl/nasi-goreng-zoals-bij-de-chinees/ Dan moet ik alleen de kippenbouillon weglaten/kijken voor een minder zout versie (maar die vergeet ik vaak toch al 🫣😬). Ik denk dat losse rijst langzamerhand wel gaat kunnen, wil het in ieder geval proberen. Ze keek gisteren namelijk de nasi van ons bord 😅

2 weken geleden

Reactie op bumblebeedc

Ik wil binnenkort weer eens zelf 'Nasi Goreng zoals bij de Chinees' maken e ...
Wij aten van de week nasi, ik ging helemaal stuk😂 Ze wil namelijk steeds vaker zelf eten. Nou, dat ging dus rijstkorrel voor rijstkorrel, hahaha! Maar wat extra yoghurt gegeven😂

2 weken geleden

Reactie op Gezelligdatjeerbent

Wij aten van de week nasi, ik ging helemaal stuk😂 Ze wil namelijk steeds v ...
Als je plakkerige rijst gebruikt kun je er misschien balletjes van rollen?

2 weken geleden

Reactie op sytskeanne

Als je plakkerige rijst gebruikt kun je er misschien balletjes van rollen?
Goed idee!

2 weken geleden

Hutspot was hier ook een groot succes, bordje was schoon geschraapt! Binnenkort wil ik weer een keer “butter chicken” gaan maken met de garam marsala kruidenmix van jonnie boer (zonder zout): Ik eet vandaag: Murg makhani (butter chicken) https://www.ah.nl/r/1194285. De rijst kook ik dan wel apart omdat ik het zout echt mis voor onszelf.

2 weken geleden

Wij aten van de week nasi, ik ging helemaal stuk😂 Ze wil namelijk steeds v ...
Whahaha, geniaal 🤣

2 weken geleden

Goed idee!
Ik maak voor de oudste 2 altijd zelf een snelle satésaus van 100% pindakaas. Dat plakt ook goed maar heb je wel nog meer troep.😅

2 weken geleden

Reactie op sytskeanne

Ik maak voor de oudste 2 altijd zelf een snelle satésaus van 100% pindakaas ...
Ook een goed idee, maar dan zit ik zelf in de pinda stank 🤢😅

vorige week

Reactie op sytskeanne

Ik maak voor de oudste 2 altijd zelf een snelle satésaus van 100% pindakaas ...
Hoe maak je de satésaus dan??😄

vorige week

Reactie op liesjeluum

Hoe maak je de satésaus dan??😄
Recept komt van chatgpt. Ik maak dit normaliter voor mijn kinderen van 3 en 6. Onder de 1 jaar geen honing gebruiken. Ik denk dat er in totaal weinig zout en suiker in zit met 1 tl sojasaus en 1 tl honing. Ingrediënten (voor 2–3 kinderen): -2 eetlepels 100% pindakaas -150 ml melk (of kokosmelk) -1 theelepel honing (of ahornsiroop) -1 theelepel sojasaus (of een paar druppels citroen om het zout laag te houden) -½ theelepel knoflookpoeder Evt Scheutje water om te verdunnen

vorige week

Ik heb misschien een gek probleem, maar mijn dochtertje van bijna 11 maanden wilt alleen nog maar het volgende eten; fruit, volkoren brood met of margerine of pindakaas, zalm met groente maar helemaal glad gepureerd en dat was het…. Ben ik de enige wiens kind ineens zo moeilijk eet?!

vorige week

Reactie op mies 28

Ik heb misschien een gek probleem, maar mijn dochtertje van bijna 11 maande ...
Nee kinderen eten nou eenmaal soms super slecht, en het ene kind is van nature lastiger met eten dan het andere kind. Mijn jongste is echt een kritische eter, al vanaf het begin. Ik zou vooral heel gevarieerd eten blijven aanbieden,niet beperken tot wat ze zeker lekker vindt. Anders wordt het alleen maar erger. Op Instagram heb je verschillende kinderdiëtisten die goede informatie delen. Bijvoorbeeld @dekinderdietistdaphne of @positiefvoeden.

vorige week

Ik had laatst ovenschotel met gehakt, rode kool met appel en aardappel puree. Voor mijn zoontje het gehakt zonder kruiden en zijn schotel in een apart bakje gemaakt, hij vond het heerlijk !

vorige week

Yoghurt met peer, klein beetje havermout en kaneel of yoghurt met geprakte banaan en havermout zijn hier trouwens favoriet als ontbijt!