10 Reacties

vorige maand
Ik heb het idee dat onze dochter, nu sinds ze in de puckababy peep slaapt, niet meer rolt (nu 2 nachten in geslapen), maar kan ook toeval zijn

vorige maand
Ik zou deze vraag echt bij het consultatiebureau neerleggen, wij kunnen vanalles adviseren, maar kans is dat niet alles veilig is in jullie situatie. Zij kunnen meedenken vanuit hun expertise 😘

vorige maand
Reactie op Sannecl92
Wij hebben voor de zekerheid een aerosleep matrasbeschermer en hoeslaken. ...
Let op met kruiken als je dit gebruikt, ons werd verteld dit in het eerste jaar niet te mogen gebruiken omdat het sowieso te koud zou zijn doordat het goed ademt, maar snap dat je het doet als je een buikslaper hebt. Maar met kruiken kan het erg gevaarlijk zijn als dit door het ademend matras zich verspreidt. 😘

vorige maand
Misschien een hydrofiel oprollen en strak tegen hem leggen zodat hij niet om kan draaien?

vorige maand
Ik zou in ieder geval stoppen met inbakeren. Dat is niet veilig als hij echt blijft rollen.
Hier hebben we een echte buiksslaper.
Hier helpt de Puckababy piep voor de nacht. Maar moet alsnog opletten dat de Cosleeper goed recht staat. Anders ligt ze zo op haar zij.
Hoe bakeren jullie nu in?
Misschien dat een ander soort wel helpt/werkt?

vorige maand
Dag Lisa,
Rolt jullie zoontje op z'n zij door overstrekken? Dat deed onze nummer 2 en dan gebeurt het idd helemaal ongecontroleerd. We hadden het in eerste instantie niet door omdat hij zo een rustige relaxte baby was, deed het ook helemaal niet in een huilbui maar zijn rug trok wel helemaal krom in een maanvorm. Ook hij had een heel sterk nekje en kon al vroeg lang op z'n buik liggen zonder protest.
Vanwege andere redenen liepen we al heel vroeg bij de kinderfysiotherapeut en kregen we daar adviezen voor overdag. Zoveel mogelijk terug naar de bolle rug stand om de kracht en aandacht naar voren te richten, daar moet ook de ontwikkeling plaatsvinden.
Mocht je baby inderdaad overstrekken, een aantal adviezen kun je vinden bij de groeigids:
https://groeigids.nl/baby/overstrekken/6528
Een een aerosleeper voelt wel fijn om te hebben :)
Veel succes!