8 Reacties
gisteren
Hee! Lukte het hem voorheen wel? 10maanden is wel een tijdstip voor ontwikkeling en tandjes en gedoe met slaap!( wij hadden ook net 2 weken gedoe met korte slaapjes maar sinds een paar dagen ook ineens weer over! Hopelijk bij jou ook vanzelf :) )
Wil je je dagschema eens delen dat we kunnen meekijken?
gisteren
Tot ik denk zo'n 8 maanden sliep hij de nachten door en slaapjes overdag waren sporadisch weleens 1u 15min bijv. Toen kwamen we in de - denk ik- slaapregressie verlatingsangst en ook dat hij van 3 naar 2 dutjes ging. De afgelopen twee maanden slaapt hij nooit (zonder hulp) langer dan 45 min.
Eerst dacht ik dat het aan de fles slaap associatie lag dus dit moment hebben we verplaatst en het inslapen gaat heel goed en binnen 5min. De dag ziet er nu ongeveer zo uit:
07.00 wakker en yoghurt
09.00 flesje
09.30 - 10.15 slaapje 1
11.30 boterham
13.00 flesje
13.30 - 15.00 slaapje twee (ik ga dan met hem liggen om te verlengen)
17.00 avondhapje
18.00 flesje
18.45 naar bed
Dankjewel alvast hoor het meedenken! 馃檹
Ohja nog 0 tandjes hier te bekennen gek genoeg 馃憖
gisteren
Reactie op DaphniCaroline
Tot ik denk zo'n 8 maanden sliep hij de nachten door en slaapjes overdag wa ...
Ziet er echt al heel mooi gebalanceerd uit!
Ik zou gokken dat er 2 opties zijn; restje van regressie door ontwikkeling en dan lost het zichzelf vanzelf op.
脫f toch nog de 1e en 2e wakkertijd net ietsjes langer doen zodat hij niet net undertired de dutjes in gaat waardoor die korter slaapt en overtired de nacht in gaat met een rommelige nacht als gevolg.
Probeer morgen eens 2,45/2,50 in de ochtend en 3,20/3,30 in de middag? 3,45 in de namiddag is voor veel kids helemaal prima als ze meer dan een uur hebben geslapen smiddags, top!
Hopelijk met n茅t die paar minuten extra start die met een langer dutje en werkt dat lekker je dag door :)
gisteren
Reactie op Minea
Bijzonder qua tandjes! Hier al 8 sinds augustus (erg vroeg..), en sinds van ...
Dat is idd vroeg! Leuk he, hoe dat verschilt per kindje. Ik was zelf als baby ook laat (10mnd) wellicht is het iets genetisch ;)
gisteren
Reactie op Minea
Ziet er echt al heel mooi gebalanceerd uit!
Ik zou gokken dat er 2 opties ...
Misschien toch nog wat rekken en de wakkertijden die jij noemt ga ik proberen inderdaad! Baat 't niet dan schaadt t niet :) en anders is het gewoon uitzitten en weten dat er betere tijden aan gaan komen haha ;)
dankjewel voor het meedenken, lief! 馃┑馃┓馃┑
13 uur geleden
Reactie op DaphniCaroline
Misschien toch nog wat rekken en de wakkertijden die jij noemt ga ik prober ...
Als je de wakkertijden die ik noemde wilt proberen nog een kleine aanvulling hoe ik t thuis doe;
* goede nacht? = WT 3uur, slechte nacht? = WT 2.45
* dut 1 langer dan 50min ?= WT 3.20, dut 1 korter dan 50 min? = WT 3.00
* dut 2 langer dan 50min? = WT 3.45, dut 2 langer dan 1,5uur? = WT 4.00 dut 2 korter dan 50min?= WT 3.30
Ik heb gewoon die tijden opgeschreven en vul t op de dag zelf even in.
Als ik twijfel omdat die kort dliep maar wel mega happy wakker werd helpt t voor mij altijd om even een minuutje met de kleine t raam uit te gaan kijken, vaak gaapt die dan als het bedtijd is, en anders doen we daarna een extra boekje en komt t gaapje paar minuten later :)
3 uur geleden
Mijn dochter slaapt ene keer 3 uur soms 1,5 bij elkaar .. geen peil op te trekken. Ene nacht is ze 6 x wakker andere slaapt ze door
door.. lijkt geen verband tr zijn..