14 Reacties
MOD
één maand geleden
Hi! Het doen van een sapkuur tijdens je zwangerschap is echt niet aan te raden. Je kindje kan hierdoor echt flink voedingstoffen die het nodig heeft tekort komen. Ook zo’n beetje alle aanbieders van deze sapkuren raden dit af in deze periode. Dit staat er o.a. over op Medisch Contact, een vakblad voor huisartsen.
MOD
één maand geleden
Ook koolhydraatarm eten is niet aan te raden tijdens je zwangerschap. Je kindje heeft die bouwstoffen echt hard nodig.
Ik zou je vraag neerleggen bij je verloskundige en evt een diëtiste :). Zij kunnen je vertellen wat een gezond eetpatroon is op dit moment
één maand geleden
Ik wil je ook echt op het hart drukken dat sapvasten afgeraden wordt als je zwanger bent. Ik zou in ieder geval de verloskundige, huisarts is diëtist de vraag voorleggen voor je begint.
Ik snap wel dat je het vervelend vindt als je meer aankomt dan nodig is. Als je graag je behoefte aan suiker wilt verminderen, dan kun je prima een aantal dagen toegevoegde suikers helemaal vermijden. Niet snoepen, alleen water/zwarte koffie/thee, geen pakjes en zakjes of andere kant en klare producten.
Koolhydraten helemaal vermijden is niet verstandig en ook niet nodig. Je lichaam is wel een kindje aan het maken dat heel hard aan het groeien en ontwikkelen is.
Ik kan je de app Eetmeter van het Voedingscentrum ook aanbevelen. Daarin kun je invullen dat je zwanger bent en bijhouden wat je eet en wat je doel is. Dan krijg je adviezen om gezonder te eten en gezond aan te komen tijdens je zwangerschap.
Hopelijk kun je hier iets mee!
één maand geleden
Niet doen! Dat resetten lekker na je zwangerschap doen en je nu alleen bezig houden dat jij en je baby genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.
één maand geleden
Voelt niet echt behulpzaam dit, natuurlijk ga ik niet alleen maar sapvasten of alleen maar koolhydraatarm eten. Het is als ondersteuning bedoelt. Maar blijkbaar is er geen ruimte voor dit soort vragen. Misschien had ik het ook beter zelf kunnen uitvogelen. Van mij mag dit bericht gesloten worden.
één maand geleden
Reactie op minke1985
Voelt niet echt behulpzaam dit, natuurlijk ga ik niet alleen maar sapvaste ...
Je letterlijke bericht is; ik wil weer een sapvastenkuur gaan doen maar misschien moet ik er iets bij eten.
Als iedereen het anders leest dan jij het blijkbaar bedoelt, is het misschien verstandig je bericht te nuanceren/beter uit te leggen ipv gepikeerd te zeggen dat er blijkbaar “geen ruimte is voor dit soort vragen”.
Als je vraag is of mensen naast een gezond voedingspatroon ervaring hebben met het innemen van sappen/smoothies; ik ben daar persoonlijk geen voorstander van omdat je alle vezels kapot maalt. Ik drink nu in mijn (latere) zwangerschap wel regelmatig een smoothie naast mijn normale voeding voor de vitamine bom en omdat je ongeveer 200 kcal per dag extra mag voor de baby.
Is dat waar je naar op zoek bent?
één maand geleden
Je zou dit ook met een dietist kunnen bespreken en ook je verloskundige.
Het is natuurlijk belangrijk dat je calorie inname niet minder wordt want dit heb je nodig.(aankomen is normaal en gezond als je zwanger bent)
Misschien kun je wat gezonde voedzame recepten toepassen, en regelmaat in je maaltijden? En dan aanvullend kun je sappen gebruiken in plaats van een tussendoortje of frisdrank