45 Reacties
22 dagen geleden
Ohh wat erg dat je je zo voelt! Doe wat goed voelt voor jou! Als de ruggenprik voor jou toch een uitkomst biedt is het toch goed? Overigens vind ik het super onprofessioneel dat een zorgmedewerker zo is omgegaan met je...
Jij moet dan wat jij goed vindt! Punt. Het is jouw lijf, jouw bevalling.
Ik sta er anders in. Ik kan niet tegen alle pijnstilling (Ibuprofen etc. Is een no go voor mij) en heb al jaren migraine waar ik doorheen moet zonder pijnstilling. Ik ga het dus zonder pijnbestrijding proberen. Misschien maak ik dan wel een hele andere keuze, maar dat weet ik nu toch nog niet. Maar ook daar heeft iedereen een mening over.
Jij hoeft je voor NIEMAND te verantwoorden wat betreft jouw keuze voor de bevalling. Maak de keuzes die jij wil maken! Het is al zwaar genoeg, als je je tijdens de bevalling ook nog druk moet maken over wat iemand anders vindt... Lekker doen wat jij wilt vrouw! You've got this! 💪
19 dagen geleden
Wij zijn in Nederland een van de weinige landen die niet ‘standaard’ een ruggenprik nemen bij bevallingen. In andere landen is dit soms zelfs standaard procedure.
Het is jouw bevalling, jouw kindje en jouw beslissing. En als je niet wil dat iemand het weet zeg je toch gewoon niks 🤫
19 dagen geleden
Niks om voor te schamen! Ik heb altijd gezegd dat ik ook niet mijn verstandskiezen laat trekken zonder verdoving omdat je geen pijn wil lijden, waarom zou je je dit zelf wel met bevallen aandoen? Iedereen moet het lekker zelf weten, en dat vrienden/familie van mij ervoor gekozen heeft om zonder te doen, helemaal prima. Maar ik vind niet dat het iets is om voor te schamen als je wél pijnstillers vraagt.