15 Reacties
2 dagen geleden
Zelf hou ik niet ons eigen schema aan:
Ontbijten (doet ze bij mij nog op bv)
Koffiedrinkmoment dan krijgt ze fruit
Lunch...boterham en bv
Middag drinkmoment is hier rond half 4. Beetje wisselend wat ze dan krijgt
Avonden half 6 met ons mee
En voor naar bed gaan nog bv
2 dagen geleden
Reactie op Janneke_88
Zelf hou ik niet ons eigen schema aan:
Ontbijten (doet ze bij mij nog op bv ...
Niet = nu 🤭
2 dagen geleden
07.30 borstvoeding
08.00 boterham met beleg
10.30 fruit
12.00 boterham met beleg en beker halfvolle melk (melk drinkt hij lang niet altijd op)
14.30 tussendoortje
16.00 tussendoortje (wij eten altijd 'laat')
18.00 avondeten
19.00 borstvoeding
Als ik thuis ben overdag en hij wil een slokje bv dan krijgt hij dat op verzoek. Als ik er niet ben lijkt hij niets te missen. Tijdens sprongetjes of als hij niet lekker is komt hij in de nacht regelmatig nog wel een keertje.
2 dagen geleden
Mij valt op dat je dag heel lang is. Bij mijn dochter is 7.30 het ontbijt (melk en brood) en 18.30 de laatste fles. De laatste is hetzelfde als bij jou maar je begint al 2 uur eerder op de dag. Voor mezelf zou ik 5.30 ontbijten ook erg vroeg vinden. Wil hij echt gelijk melk? Onze dochter is periodes 6.15 wakker geweest maar kreeg dan alsnog 7.30 pas de fles.
2 dagen geleden
Ik hou me inderdaad vast aan de hoofdmaaltijden en tussendoortjes. De ochtend fles geef ik bij een boterham (daardoor ging ook de middagfles eraf) en ‘s avonds wel gewoon nog een flesje voor het slapen maar dat is dan wel koemelk. De ochtendfles wil ik vanaf volgende maand laten vervallen
2 dagen geleden
Hoi! Wij hebben sinds vandaag eens geprobeerd geen flessen te geven. Ze kreeg er nog 2, dronk ze ook (bijna) leeg. Alleen vroeg ze er nooit om en gaat het eten over het algemeen goed. Dus gisterenochtend heeft ze nog een fles gehad en verder niet meer. Ben benieuwd hoe het gaat.
Ons schema komt er dan als volgt uit te zien:
7:30 1 boterham
9:30 fruit
12:00 2 boterhammen
14:30 snack
Tussen 17:30-18:00 avondeten
18:30 toetje
En dan nog wat water voor ze naar bed gaat.
Ben benieuwd hoe dit gaat.
Maar wij zijn dus gewoon gestopt! Ook toen we van 3 naar 2 flessen gingen, hebben we 1 fles gewoon weggelaten. Bij ons kwam het ook veel te dicht op elkaar te zitten.
2 dagen geleden
Reactie op Gezelligdatjeerbent
Hoi! Wij hebben sinds vandaag eens geprobeerd geen flessen te geven. Ze kre ...
Wij zijn ook gewoon in 1 keer gestopt met de middagfles (die ze altijd nog volledig leeg dronk), dat ging prima. In de ochtend/avond vraagt ze echt nog echt om een fles melk, dus die zie ik nog niet verdwijnen voorlopig 🥲
Wij hebben geen hele strakke tijden, als ze naar de opvang moet dan halen we haar uiterlijk 7u uit bed, maar anders mag ze lekker uitslapen als ze dat wil.
Ergens tussen 6 en 9 krijgt ze de ochtendfles, als dit na 8u/8.30u is dan gaat het fruit tussendoortje er gelijk achteraan.
Dan rond 11.30u/11u lunch met 2 a 3 boterhammen (afhankelijk van of ze wel of niet korstjes wil opeten)
Rond 14/15u een tussendoortje en dan tussen 16.30u en 18u avondeten.
Ze gaat naar bed als we denken dat ze moe (genoeg) is, dat is grofweg tussen 17.30 en 19u en krijgt dan dus nog een fles.
Hier dus door die avondfles nog 1 eetmoment 'te veel', maar als ze het nodig heeft dan ga ik daar niet zomaar mee stoppen. Een aangezien ze momenteel de hele dag honger heeft, is het nu zeker niet het juiste moment 😉😅(ze wordt bij de lunch op de opvang regelmatig zelfs even apart gezet omdat ze anders ook het eten van de buren gaat opeten 😬🫣)
2 dagen geleden
Je zou inderdaad die fles van 10u kunnen stoppen en misschien naast de eerste fles nog een boterham kunnen aanbieden rond 7u.
Mijn dochter vraagt ook nog echt om haar ochtend- en avondfles dus die krijgt ze voorlopig nog lekker.
2 dagen geleden
06:45/7:00 een papfles
09:00 fruit
11:30 1 a 2 sneetjes brood met beker halfvolle melk
14:00 snackje
16:45/17:00 warme maaltijd
19:00 fles
Tussen door water drinken
gisteren
31 jan 1jaar
-boterham
-fruit
-flesje dieetvoeding infatrini daarna slapen
-boterham soms nog cracker erbij
- potje fruit (niet altijd op)
-bv en daarna slaapje
- soepstengel (draai deze ook wel eens om met het potje fruit van voor het dutje)
-avond eten potje en daarna als wij eten pikt hij ook altijd nog wel wat mee afhankelijk hoe zin hij in zn potje had.
- bv voor slapen
-bv rond 3.00
- bv rond 6.00
gisteren
Reactie op KimHester
31 jan 1jaar
-boterham
-fruit
-flesje dieetvoeding infatrini daarna slap ...
Zou gewoon naar je kindje kijken. Mijn kindje is maanden te licht geweest en groeide niet goed ineens heeft hij de smaak te pakken en eet hij goed en groeit hij goed. Je zou ook de fles kunnen verkleinen naar bijv 120 ipv 180
gisteren
Reactie op Bloempotje
Mij valt op dat je dag heel lang is. Bij mijn dochter is 7.30 het ontbijt ( ...
Dat is een goeie.. eigenlijk al maanden ons ritme zo, ochtend fles was eerder nog vroeger en nu eigenlijk altijd rond 5:30, daarna leg ik hem weer terug in bed om verder te slapen. Hij is rond die tijd wel altijd echt wakker omdat hij weet dat hij de fles krijgt, begint dan ook te huilen of kletsen. Misschien kan ik per week de tijd wat rekken 🤔