15 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Ik heb tijdens m’n vorige zwangerschap pas met 10 weken en de standaard bloedprik ronde ontdekt dat ik überhaupt een traagwerkende schildklier had . Dus als de sodemieter aan de pillen gezet, ben echt maanden bezig geweest om het goed te krijgen. In het begin steeds prikken, bleek ik telkens nog veel te hoog, dus hup weer ophogen. Opeens zat ik toen te laag, en het heeft écht lang geduurd voor hij goed was en bleef. Heb een hele gezonde dochter van bijna 1 jaar thuis nu, ik hoop dat dit je wat rust geeft! 😘
2 jaar geleden
Reactie op EsAaEn
Hi! Ik heb tijdens m’n vorige zwangerschap pas met 10 weken en de standaard ...
Oh wat heftig! Maar kreeg je een traagwerkende schildklier door je zwangerschap? Of had je die wss al? En wat waren je waardes toen je erachter kwam als ik vragen mag?
Ja het stelt me een beetje gerust
Lief van je 😘
2 jaar geleden
Ik heb ook hypothyreoïdie en tijdens mijn vorige zwqngerschap schommelde mijn schildklier ook erg. Met regelmatig bloedprikken en zonodig dosis aanpassen is het altijd goed blijven gaan.
2 jaar geleden
Oh wat heftig! Maar kreeg je een traagwerkende schildklier door je zwangers ...
Nou ik heb eerlijk gezegd geen idee, want het werd toen ontdekt maar wanneer het gestart is weet ik dus niet. Het is iig wel blijvend, want na m’n zwangerschap moest ik het blijven slikken voor goede waardes helaas.
2 jaar voor m’n zwangerschap, had ik iig nog geen schildklier klachten, toen is het ook getest.
Ik weet eigenlijk ook niet m’n waardes sorry, pregnancy brain pfff… Ik was vooral bezig met de balans zoeken, en hopen dat de dokter pi zeggen dat het nu goed zou zijn. Waardes toen wel gevraagd, maar niet onthouden. Het was allemaal nieuw en zei mij ook niet zoveel, dat helpt niet met onthouden 😅.
2 jaar geleden
Reactie op EsAaEn
Nou ik heb eerlijk gezegd geen idee, want het werd toen ontdekt maar wannee ...
Oh en ik zie dat je nu weer zwanger bent.. hoe doe je dat nu dan?
Het is wat hè haha
2 jaar geleden
Reactie op imamarloes
Ik heb ook hypothyreoïdie en tijdens mijn vorige zwqngerschap schommelde m ...
Fijn dat het wel goed is blijven gaan 🥰
2 jaar geleden
Oh en ik zie dat je nu weer zwanger bent.. hoe doe je dat nu dan?
Het is ...
Ik heb nu direct opgehoogd toen ik wist dat ik zwanger was, week daarna bloed geprikt en m’n waarden waren toen eigenlijk gelijk goed. Opgehoogd naar 125 net als bij m’n vorige zwangerschap.
Maar moet alsnog eigenlijk elke maand ff bloed prikken om het te monitoren.
Het blijft ff een gedoe idd.
2 jaar geleden
Reactie op EsAaEn
Ik heb nu direct opgehoogd toen ik wist dat ik zwanger was, week daarna blo ...
Oh dat is well fijn dat het bij “stabiel” blijft dan! Ik hoop bij mij ook zsm 😩
vorig jaar
Hoi allemaal, ik zat zelf al op 200 euthyrox (trage schildklier). Vandaag uitslag van bloedonderzoek en de arts wil met 25 procent verhogen (ook in overleg met internist). Ik maak me wel zorgen om de hoge dosering, is dat gek ?
vorig jaar
Hoi allemaal, ik zat zelf al op 200 euthyrox (trage schildklier). Vandaag u ...
Wat was je uitslag dan? Ophogen moet altijd als je zwanger bent zsm! Liever meer dan te weinig, want door je hormonen gaan je schildklier waarders enorm schommelen heb ik bij me zelf gemerkt! Ik ben van 0,075 naar 140 gegaan.
vorig jaar
Reactie op Juud321
Mijn tsh waarde is op dit moment 5.36 en dat is prima zei de huisarts. Mijn ...
Dat is niet prima. TSH hoort rond de 1 Max 2 te staan en ft4 tussen de 11 en 21
vorig jaar
Reactie op EsAaEn
25% verhogen is heel normaal, nou startte ik niet op 200. Maar ik ben ook v ...
Okee dan zal het wel goed zijn. Ik schrok gewoon even. Ik heb het inmiddels ook nagekeken op internet (schildklier organisatie Nederland). Daar staat ook 25 procent 😊