23 Reacties
één maand geleden
He wat vervelend... kun je gewoon echt niet gebruiken.. volg je gevoel en neem jezelf niets kwalijk
één maand geleden
Heel hard maar dat is fijn haar eigen schuld geweest! Snap niet dat ze nu ineens boos is want zoals je zegt zij toonde nul interesse.
En al helemaal vies dat ze nu gaat lopen stoken.
Niks ermee doen! Duidelijk aan je partner uitleggen dat je deze stress er niet bij wilt hebben en aangezien ze geen interesse toonde hoeft het nu ook niet.
Jouw baby en jouw babyshower draait om jou met gezelligheid, mensen die er toedoen en een al positiviteit. ❤️
één maand geleden
Wat gemeen, ik heb ook een zus die heel gemeen was in het begin van de aankondinging van mijn zwangerschap. Ik was 6 weken en had het op moederdag verteld aan mijn moeder waar mijn zussen erbij waren. Eentje zei waarom zeg je dit nu al? Het is nog hartstikke vroeg. Ik dacht echt van waar bemoei jij je ermee? En nu wou ze geen babyshower regelen voor mij omdat ik ook niet die van haar heb gedaan. Dus mijn vriendin heeft mijn babyshower geregeld en guesswhat? Ze negeerde de app en is eruit gegaan. Ze kwam niet, en werd via via verteld dat ze niet komt. Ik heb mijn partner ook beloofd dat als de baby komt, ze niet welkom is. Gewoon korte metten maken met zulke mensen. Ik snap hoe jij je voelt als je wilt chatten kan je me berichten.
één maand geleden
Reactie op lbbdcab
Wat gemeen, ik heb ook een zus die heel gemeen was in het begin van de aank ...
Hier ook zo'n zus.. heeft me voor vanalles en nog wat uitgemaakt toen ik het vertelde. Nu verwacht ze wel peettante te worden 🤣, terwijl ze nooit vraagt hoe het gaat. Ze is bij ons ook niet welkom als de kleine er dadelijk is. Zoals je zegt korte metten maken
één maand geleden
Reactie op Brenda-1998
Hier ook zo'n zus.. heeft me voor vanalles en nog wat uitgemaakt toen ik he ...
Ja, ze is heel toxic mijn middelste zus. Heb nooit een fijne leven met haar gehad. Maar overal mee bemoeien en maar bepalen wanneer je het kan vertellen als je zwanger bent dacht het dus niet. En dan nog schijnheilig uit de app gaan en door iemand anders laten zeggen dat je niet komt is gewoon kinderachtig. Ze is hier niet meer welkom ik haat zulke mensen.
één maand geleden
Reactie op Kmchild
Heel hard maar dat is fijn haar eigen schuld geweest! Snap niet dat ze nu i ...
Zo denk ik er ook over, alleen partner ziet het toch allemaal wel anders want het is toch zijn zusje en hij vond ondanks alles dat ik haar eigenlijk wel had moeten uitnodigen..
één maand geleden
Reactie op Schr
Zo denk ik er ook over, alleen partner ziet het toch allemaal wel anders wa ...
En dan komt ze en dan? Is het super ongemakkelijk, sfeer verpest en waarschijnlijk ben je helemaal gestresst. Zo hoort het ook niet! Ik snap dat het zijn zusje is, maar het hoort nu even om jou en de baby te draaien klaar❤️
één maand geleden
Echt haar eigen schuld… zou hier echt niks mee doen, laat maar in haar sop gaar koken. Jou babyshower jou keuze, krijgt haar karma nog wel😅
Hier soort gelijke situatie maar bewaar nog even de rust, zijn hier opmerkingen gemaakt achter onze rug om die echt niet door de beugel kunnen… maar karma is a bitch ❤️
één maand geleden
Laat gaan laat gaan… niks van aan trekken. Je partner moet het maar regelen niet jij… deze stres kan je nu echt niett gebruiken… zo heb ik nog een vervelende schoonmoeder die ook niet geintereseert is in kleinkinderen en niet eens vraagt hoe het gaat of iets dergelijks.. ze zoeken het maar uit 😃
25 dagen geleden
Ik vind het heel knap van je dat je zo goed voor jezelf opkomt! En naar dat je in deze situatie zit. Dikke knuffel!
Het enige wat ik in je berichtje “mis” is of je dit vooraf met je vriend hebt besproken. Als ik iemand die zo dichtbij staat qua familieband zonder dat er hele heftige familieruzies gaande zijn niet zou uitnodigen, zou ik het op voorhand bespreken met vriend. Als hij het met je eens was geweest was het nu simpel geweest, als hij het oneens was geweest hadden jullie het er toen al over kunnen hebben.
Ik heb hetzelfde met de vriendin van mijn broer. Heb haar in 4 jaar misschien 2x ontmoet en ook nu 0,0 interesse, overigens ook niet vanuit broer. Heb getwijfeld haar niet op de lijst erbij te zetten (maar dit dan wel aan broer te laten weten) maar uiteindelijk besloten dat het mij ook niet zoveel gezeur waard is. Als ze er is kent ze toch niemand, het is een leuke groep dus hoef haar des niet te spreken en ik houd de eer aan mijzelf. Ik heb wel aan mijn vriendinnen laten weten dat ze met haar geen rekening hoeven te houden qua datum enzo.
Heb je inmiddels nog met je vriend gesproken? Wat is de situatie nu?
25 dagen geleden
Wat naar dat je er zo last van hebt. Soms is het zo dat 2 mensen elkaar niet liggen. De één is dan niet goed of fout. Het match gewoon niet (nu. Misschien is één andere levensfase wel). Ik weet hoe lastig het is om uit verwijten en verwachtingen te blijven. Ik ben zelf geen fan van sociaal wenselijk gedrag naar elkaar als er gewoon geen behoefte aan elkaar is. Vind heel dapper van je dat je dichtbij jezelf blijft in de keuzes die je maakt en uitgelegd hebt waar je keuze vandaan komt. Als zij hier dan wel nog steeds een verwachting in heeft, is dat van haar. Hoop dat je wel de verbinding met je partner opzoekt en dat hij er ook als een volwassene naar kan kijken.
Hier ook een situatie gehad met de gasten voor de babyshower, waarbij ik gekozen heb om van mijn middelbare school vriendinnenclub 1 persoon uit te nodigen. De anderen zie ik 1x per jaar en vind ze niet minder lief oid, maar ze staan verder van me af. En terwijl ik ervoor kies, weet ik dat ik een heilig huisje breek. En dat is spannend, maar voelt wel goed want de babyshower gaat over mij en niet over anderen. Ik heb het uitgelegd en eentje is er verdrietig over. Dat vind ik vervelend en daar blijft het bij. Ik wens je veel wijsheid toe en een hele fijne zwangerschap. Liefs
25 dagen geleden
Zij heeft niets te willen, jij hoeft geen excuses te maken. Jij bepaald zelf wie je wel en niet uitnodigt voor jouw babyshower. Je hebt het m.i. goed aangepakt. Je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn ook niet als het familie is. Het moet van twee kanten komen en het positieve komt blijkbaar niet van haar kant.
25 dagen geleden
Nergens in geïnteresseerd tot het een feestje betreft en ze zich opeens buitengesloten voelt, ja doei! En dat het familie is maakt voor mij niet veel verschil, je hebt interesse of niet. Alleen de lusten niet de lasten achtig iets vind ik het.
Succes met eruit komen met je vriend, dat lijkt me nu het lastigste.
25 dagen geleden
Wat ik mij afvraag is; wat is de mening van je man? Hoe denkt hij er over dat hij alsnog vindt dat zijn zusje er zou moeten zijn? Vindt hij het dan gewoon normaal en okay dat zij zich zo gedraagt? Snapt hij dat zijn zusje op deze manier onnodig stress bij jou veroorzaakt?
Of moet alles maar kunnen omdat het zijn zusje is🙃🙃