19 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Sannecl92
Ik zou zeker even de spoedlijn van de huisartsenpost bellen. Hoe gaat het n ...
Ze is nog wakker en gaat opzich wel oké nu .. dankjewel voor je reactie
7 maanden geleden
Reactie op karlideb
Dat is schrikken om zo wakker te worden!
Je kan altijd 112 bellen in dit s ...
Jaa precies ik houd haar zoveel mogelijk recht op
7 maanden geleden
Dit hebben wij heeeeeel vaak met onze dame. Echt dagelijks een aantal keer nu ze verkouden is. Ze komt er altijd wel uit dus dat scheelt. Wat wij doen als het erop lijkt dat ze er moeilijk uit komt is in haar gezichtje blazen. Dat wekt een soort reactie op waardoor ze weer gaat ademen of even door hoest. Wij zijn ons de eerste keren ook lens geschrokken, maar het lijkt gewoon iets te zijn wat erbij hoort. De kokhalzen reflex is sowieso enorm gevoelig bij baby's en het kan soms zo zijn dat ze een beetje hoesten en daarmee al het reflex triggeren. Dan is het eigenlijk juist fijn dat ze er wat uit spugen, want dat betekent alleen maar dat het lijfje het oplost en ze daarna weer kan ademen. Ik vind het gewoon supersneu voor haar ook.. Ik snap je helemaal dus!
7 maanden geleden
Reactie op emmasj
Het kokhalsreflex*
Ja nu merk ik ook dat daarna ze steeds veel en snel aan het kokhalzen was, heb d’r een tijd geobserveerd
Dat is nu weer over nu ze goed wakker is..
zou je denken dat het daar aan heeft gelegen
En slijm en kokhalzen ofzo?
7 maanden geleden
Reactie op HartelijkeUil827322
Ja nu merk ik ook dat daarna ze steeds veel en snel aan het kokhalzen was, ...
Nou ik ben geen dokter... maar van wat ik bij onze dame zie lijkt het daar inderdaad wel op. Ze had laatst zelfs wat snot in haar spuugt zitten. Sorry voor de info, haha. Maar ze slikken dat natuurlijk door en dat lijfje denkt dan: Dit hoort hier niet. Weg ermee. Maar als je zelf nog twijfelt en er geen gerust gevoel over hebt zou ik sowieso altijd je huisarts bellen. Dat kan nooit kwaad.
7 maanden geleden
Hier hebben we ook een projectiel kotser als ze verkouden is, is dan ook echt super slijmerig en gaat bij voorkeur volledig over mij heen 🫠
Eerste keer schrokken we ons ook naar, maar ze voelde zich, na de schrik, ook meteen een stuk beter
Uiteraard wel in de gaten blijven houden en bij twijfel altijd bellen!
7 maanden geleden
Reactie op Ella2025
Ze schrikken soms als voeding naar boven komt. Die van ons heeft bij verkou ...
Overigens rustig blijven en in het gezichtje blazen wil wel eens helpen! Verder lossen ze het eigenlijk altijd vanzelf op, tenzij er sprake is van verslikken. Wij hebben een keer in de kraamweek 112 gebeld omdat hij stopte met ademen, maar ook dat schijnt vaker voor te komen en er was verder niks aan de hand. De paniek op zijn gezichtje herinner ik me nog wel goed.
7 maanden geleden
Reactie op Ella2025
Overigens rustig blijven en in het gezichtje blazen wil wel eens helpen! Ve ...
Oh heavy! 🥲 zit nu wel in de angst om te gaan slapen want ben bang dat het zo weer gaat gebeuren
7 maanden geleden
Reactie op Ella2025
Ze schrikken soms als voeding naar boven komt. Die van ons heeft bij verkou ...
Oooh pfff wel intens
7 maanden geleden
Reactie op Siem7
Hier hebben we ook een projectiel kotser als ze verkouden is, is dan ook ec ...
Jaa heftig he als je dat zo voor de eeertse keer ziet! Ik dacht.. nou daar gaat ze 😅
7 maanden geleden
Reactie op begansel
Hier ook, meisje is verkouden en stikt soms in haar slijm. 😅 vet eng. Wij ...
Oooh pfff.. sneu ook echt he
Hebben jullie die ui ook als ze er slaapt? Ik had gelezen alleen als ze niet in de kamer is het neer te leggen en weg te halen als ze gaat slapen..
7 maanden geleden
Hier ook bekend mee. In de 1e week door de kraamhulp zo op de buik gehouden en op de rug wrijven, omdat ze geen adem kreeg. Dit is nog een aantal keer bij ons gebeurt. En vorige week door de opvang gebeld, daar had ze het ook, advies was ff langs de huisarts.
Hier is het door verkoudheid erger. Nu een neusspray (zoutoplossing), en dat lijkt wel aardig te helpen.
Mijn vriend heeft ook een ui onder bedje gezet paar dagen.
Maar eigenlijk is die theorie ontkracht, volgens onderzoek. Maar het kan zeker geen kwaad! Dus kan altijd proberen 😉
7 maanden geleden
Hier heeft ze ook een keer vol met (dik) slijm gezeten in keel en neus. Ik schrok me ook kapot. Van in paniek huilen, naar stilte, niet kunnen ademen en paniek in haar oogjes. Ze kreeg het slijm moelijk weg. Werd ook nog slap, echt akelig alsof het gedaan was.
Wat ik begreep is omhoog houden als het gewoon wat dwars zit en nog gaat zakken (met voeding bijvoorbeeld).. maar als het er echt uit moet juist schuin naar beneden houden, zodat de zwaartekracht meehelpt en druk op haar buik om het er mee uit te krijgen. Heb ooit een ehbo cursus gedaan en had haar al op m'n knie gelegd om te kijken of het eruit zou komen... ik kon het toen met een doekje uit haar mond vegen. Hoe je precies moet handelen, kun je beter aan een professional vragen maar het heeft hier toen wel geholpen. Overigens, als ze het zelf nog goed kunnen oplossen door over te geven, vooral niet ingrijpen of kloppen op de rug ofzo. Hooguit een keer blazen bij adem inhouden. Als ze verkouden is, gebruik ik nu regelmatig zoutoplossing.