11 Reacties

7 maanden geleden

Wat heerlijk dat dat beter gaat!! Ik hoop dat wij binnenkort hetzelfde kunnen melden, ik denk dat dan de 0.0 champagne opengetrokken wordt 🙈😂

6 maanden geleden

Niemand die hier mee bezig is?😊

6 maanden geleden

Wij volgen de slaapsignalen en wakkertijden. We halen haar iedere dag om dezelfde tijd eruit (7:00). Vaak is ze al wel wakker, maar ze ligt dan rustig in haar bedje haar handen te bekijken. Vanaf dan is het kijken naar wanneer ze moe wordt. Meestal zo rond half 9 weer naar bed. De ene keer slaapt ze een uur, maar nu al 2. We voeden op vaste tijden: 7:00, 11:00, 15:00, 19:00. Ik weet niet of je hier iets aan hebt hoor, maar zo doen wij het.

6 maanden geleden

Reactie op Gezelligdatjeerbent

Wij volgen de slaapsignalen en wakkertijden. We halen haar iedere dag om de ...
Start je dan vanaf 7.00 met de wakkertijd? Ook al ligt ze misschien ze al 3 kwartier opgemerkt wakker? Vind dit altijd lastig want hier is ze soms ook al met dr speen aan t spelen maar geen idee hoelang al.

6 maanden geleden

Reactie op Mama-1993

Start je dan vanaf 7.00 met de wakkertijd? Ook al ligt ze misschien ze al 3 ...
Ja, eigenlijk wel! Maar ik let dan vooral op slaapsignalen, omdat ik inderdaad ook niet altijd weet hoe laat ze wakker is. Dus een paar weken geleden betekende dat ze 8 uur weer op bed lag… maar nu redt ze het dus steeds vaker tot half 9 (op de opvang en bij oma zelfs tot 9 uur). Voor mij zijn slaapsignalen leidend, laat ze die niet zien dan bied ik alsnog een dutje aan gebaseerd op wakkertijden. Vanmiddag werd ze iets na half 3 wakker, om half 5 geen slaapsignalen maar toch op bed gelegd voor een dutje. Die pakt ze dan wel, al is het maar kort (40 minuten)

6 maanden geleden

Hier al 2 maanden zoiets het zelfde ritmee. 7 uur uit bed 9:00-10:00 slapen 12-14:00 slapen 16:00-17:00 slapen 19:00 slapen 23 uur droomvoeding. Over 2 weken wordt het laatste dutje ingekort tot 30-45 minuten.

6 maanden geleden

Qua eten hebben we al sinds 6 weken een vast ritme. Ze is nu 5 maanden en sinds een goede week hanteren we ook vaste slaapjes. Ze slaapt max 3,5 uur per dag. Ik maak dus ook wakker uit slaapjes. Anders slaapt ze zo 6+ uren overdag. 6:45 wakker maken, schone luier, aankleden 7:00 flessen 9:00 slapen 11 uur fles 12:00 slapen 15:00 fles +- 16:30 powernap max 30 min 17:30 hapjes 18:30 klaarmaken 18:45 fles 19:00 slapen 22:30 droomvoeding

6 maanden geleden

Reactie op M_1986

Qua eten hebben we al sinds 6 weken een vast ritme. Ze is nu 5 maanden en s ...
*per dag is overdag

6 maanden geleden

Hier is het nu vaak zo: 07u/0730u wakker 0915u - 11.00u slapen 13.00u - 15.15u slapen 17.00u - 17.45u slapen 19.00u voeden en slapen Ik voed haar dan nog als ik zelf naar bed ga en ‘s nachts komt ze ook nog een keer rond 3/4u. Ze is na deze voeding vaak wel moeilijk weer slapend in bed te krijgen. Ze blijft dan best een tijd wakker. Dat doet me twijfelen of ze overdag niet teveel slaapt.. maar ik vind het ook wel heel lekker (en knap!) dat ze zulke goeie slaapjes maakt. Uiteraard zijn de tijden een leidraad en volgen we haar in haar vermoeidheid signalen.

6 maanden geleden

Reactie op MMW24

Hier is het nu vaak zo: 07u/0730u wakker 0915u - 11.00u slapen 13.00u - 15 ...
Hier betekende dat inderdaad teveel slaap overdag. Ze voegde snachts vaak nog een wakkertijd in van 2 uur. Sinds ze overdag minder slaapt, slaapt ze snachts weer door.

6 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat het dan toch goed gaat komen 😅. Het lijkt oneindig hier en daardoor totaal geen ritme! Wat ik wel doe is een vaste volgorde proberen aan te houden, maar dat is met voedingen heel lastig als ze steeds maar van die hazenslaapjes doen. Maar wel altijd probeet is zoveel mogelijk dezelfde volgorde wat betreft: opstaan, fles/spelen, dutje, badje, fruit, wandelen ect.