14 Reacties

2 weken geleden

Slaapt ze overdag wel in haar eigen bed? Ik zou daar mee beginnen. Ze moet vertrouwd raken met haar bedje. Hoe wij het aangepakt hebben: Vaste bedroutine (ook overdag). Dus schone luier, pyjama aan, kort boekje lezen, in bed leggen. Uiteraard was het altijd huilen en rechtop zitten in bed. Even paar minuten laten, dan weer terugkomen, geruststellen en weer neerleggen..maar niet uit bed halen. Het duurt even , je moet echt volhouden, maar uiteindelijk ging het elke keer makkelijker. Totdat ze uiteindelijk gewoon direct ging slapen zodra we haar in bed legden. Zodra het overdag goed ging, ook ‘s avonds hiermee beginnen.

2 weken geleden

Reactie op SLI0705

Slaapt ze overdag wel in haar eigen bed? Ik zou daar mee beginnen. Ze moet ...
Trouwens blijven herhalen. Dus je laat haar 2 minuten huilen (langer ook niet hoor!) en dan dus naar haar toe om gerust te stellen; mama is hier, ga maar lekker slapen. En dit herhaal je gewoon elke keer. Ik ben ook erg tegen laten krijsen tot ze doodmoe in slaap vallen. Dit is echt laten wennen aan zelf in slaap vallen.

2 weken geleden

Reactie op SLI0705

Slaapt ze overdag wel in haar eigen bed? Ik zou daar mee beginnen. Ze moet ...
Nee, ze slaapt nooit in haar eigen bed helaas. Als we haar erin leggen wordt ze meteen hysterisch. Ze heeft over het algemeen wel vaste bedtijden en een vaste bedroutine. Schone luier, pyjama, borstvoeding, liedje zingen. Ga je dan helemaal uit de kamer? En wat is de max dat je haar/hem laat huilen?

2 weken geleden

Bij ons slaapt ze wel door als ze eenmaal slaapt, maar wij zijn idd ook 2min weg gegaan en dan terugkomen. Op gegeven moment opbouwen naar 5min en nu hebben we het idee dat ze even huilen ook even nodig heeft. Ook zetten we haar al in bed en dan ruimen we haar kamer nog beetje op of rommelen wat en dat helpt haar ook En echt een vaste routine Nu gaat het over algemeen prima!

2 weken geleden

Reactie op Beth1

Bij ons slaapt ze wel door als ze eenmaal slaapt, maar wij zijn idd ook 2mi ...
Maar als je teruggaat haal je haar er niet uit? Je troost haar terwijl ze in bed is? En dan wachten tot ze rustig is en weer weggaan?

2 weken geleden

Reactie op Tamara90×

Nee, ze slaapt nooit in haar eigen bed helaas. Als we haar erin leggen word ...
Ja! Ik ga helemaal uit de kamer. Dus de eerste keer leg ik haar erin en dan ga ik uit de kamer. Na 2 minuten ga ik weer naar haar toe, ik geef haar een aai over haar hoofd en zeg: ga maar lekker slapen lieverd (of iets in die richting) En dan verlaat ik de kamer weer. Dit blijf ik eigenlijk herhalen. Op het begin duurde het echt wel heel lang voordat ze rustig werd en ging slapen. Maar hoe vaker we het deden, hoe vertrouwder het voor haar werd, en hoefde dan nog maar 1 of 2 keer terug te komen, en na een tijd ging ze gewoon na 1 keer slapen. Het was voor mij een soort van gevoel geven van: je moet slapen, maar ik laat je niet aan je lot over. Ik ben in de buurt en je bent veilig. Ik liet haar echt niet lang huilen, echt een paar minuten, 2 of 3.. maar voelde voor mij al als een eeuwigheid. Wat ook helpt om haar vertrouwd te maken in haar kamer en bedje is om er overdag tijd door te brengen. Laat haar in haar kamertje spelen terwijl jij opruimt of iets dergelijks. Geef haar wat speelgoed in haar bedje en laat haar in haar bedje spelen. Dan leert ze dat het een fijne plek is.

vorige week

Reactie op SLI0705

Ja! Ik ga helemaal uit de kamer. Dus de eerste keer leg ik haar erin en dan ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! We gaan het ook maar op deze manier proberen. Ik hoop dat het bij ons ook werkt.

vorige week

Mijn dochter is precies precies zoals jij omschrijft. Sinds deze week (vandaag dag 4) begonnen met in bed slapen. Haar neerleggen in bed en weglopen. Ze begint meteen met huilen en ben ik meteen terug gegaan. Bij haar gebleven, steeds neerleggen en aaien. Duurde echt ontzettend lang (50 minuten). Wanneer ze echt echt krijst, pak ik haar op en sta ik stil. Ze valt dan bijna in slaap en dan leg ik haar neer als ze echt net net slaapt of bijna in slaap valt en dan leg ik mijn handen op haar. Tot het eindelijk lukt in bed. De winst hier is al dat ze niet meer gewiegd wordt. En al stilstaand in mijn armen in slaap valt. Dit deed ik alleen met de dutjes overdag. In de avond slaapt ze nog bij mij (wel ook zelfde, in mijn armen stilstaand in slaap laten vallen of vandaag gewoon naast me in bed zonder te wiegen). Ik merk dat ze het langzaam begint op te pikken. Ieder dutje werd ze dus wakker in eigen bed. Bij de tweede dut werd ze na 30 minuten wakker en ging huilen. Meteen gepakt en haar dut laten afmaken (om oververmoeidheid te. voorkomen in de avond). Grote winst is dat ik niet meer hoef te wiegen en dat is al groot vooruitgang. Chatgpt zegt dat dag 2 tot 5 het pittigst zijn. En daarna stuk herkenning komt en het veel makkelijker moet gaan.

vorige week

Reactie op Tamara90×

Maar als je teruggaat haal je haar er niet uit? Je troost haar terwijl ze i ...
Liefst laten liggen ja. Geruststellend praten, aai over bol, hand op buik en als ze stil is, ga ik. Ik laat haar niet huilend dat ik dan wegloop Blijft ze echt overstuur krijsen, haal ik haar wel even eruit

vorige week

Ik was met mijn kindje begonnen toen hij 10 maanden was. Hij is nu 11 maanden en slaapt ondertussen zelfs beter en door. Hiervoor bij mij slapend en nog nooit doorgeslapen. Wat ik heb toegepast is eerst de middagdutjes, want die deed ik ook altijd met hem, vooral vertrouwd laten voelen met het bed. Het persee slapen waren we nog niet want als hij het bed al zag, schreeuwde hij het uit. Mijn zoontje heeft heel erg behoefte aan contact, dus nu eigenlijk ‘geleerd’ dat als hij ligt ik zijn handje vasthoud en dasrdoor valt hij heel snel in slaap. Maar echt de basis was vooral vertrouwd laten voelen met het bedje en vooral niet laten uithuilen bij ons. Nu gaat t allemasl veel sneller en makkelijker en zeker als hij gwn gaat slapen op de tijden dat het moet en vermoeid is, duurt het 5seconde. Maargoed.. we komen wel van heel ver.. 10 maanden samen geslapen inclusief dutjes 🤣🤣

vorige week

Wij hebben de cursussen van Snuggle&Dreams gebruikt bij beide kindjes. Is op basis van leeftijd en zij bieden ook verschillende manieren van slaaptraining aan. Hierdoor kan je kiezen wat jouw voorkeur heeft of andere manieren proberen als er eentje niet werkt. Hier bij beide kinderen gebruikt, slapen beide het klokje rond, tenzij ze zien zijn. Indien het toch eens slecht gaat kan ik altijd naar de cursus grijpen en aanpassen waar nodig waardoor we weer goede nachten hebben. Super handig!

gisteren

@TS ben je intussen ergens mee begonnen? Zo ja, heeft het al wat effect? Wij hebben hier thuis precies hetzelfde.

11 uur geleden

Reactie op Pindaklaasje

@TS ben je intussen ergens mee begonnen? Zo ja, heeft het al wat effect? Wi ...
Nee helaas niet. We hebben een lekkage gehad van de badkamer zo de woonkamer in. Dus ons huis is overgenomen door werklui en veel kabaal de hele dag door. Ik laat haar nu dus in de woonkamer dutjes doen zo goed en kwaad als dat lukt. Zodra ze klaar zijn met de lekkage wil ik het gaan oppakken met onze dochter.

10 uur geleden

Reactie op Tamara90×

Nee helaas niet. We hebben een lekkage gehad van de badkamer zo de woonkame ...
Oef ja, dan is het sowieso al onrustig. Wij zijn vanavond begonnen. Ik hoop dat het wat oplevert.