14 Reacties

9 maanden geleden

Ik zou het eerlijk gezegd niet aanschaffen. Heb er bij de 1e éën gekregen maar ik vind het echt geen meerwaarde ten opzichte van gewoon koken of stomen in een pan en dan je gewone blender gebruiken. In een pan kun je ook veel meer kwijt. Ik vond het vooral weer een extra apparaat. Totaal niet je vraag, maar ik vind de app Happje wel erg leuk voor babyhapjes.

9 maanden geleden

Echt zonde van geld. Een stoommandje en staafmixer doet exact hetzelfde. Hier hele middagen hapjes gemaakt. Mijn zoon wilde er niets van weten

9 maanden geleden

Ik kookte meestal gewoon wat extra groenten zodat ik wat over hield en dat gooide ik dan in de blender. Persoonlijk absoluut nooit zo'n machine gemist. Uiteindelijk gebruik je het maar zo kort, wij hielden rekening met wat we aten en gaven hem daarvan al snel mee te eten. Bijv. iets uit de pan halen voordat je alle kruiden erin gooit, aten wat vaker pasta en rijst. Omdat het nog niet zoveel is maakten we voor de kleintjes dan vaak voor een extra dag, deden dit in een bakje. Andere dag kun je zelf dan eten zonder er rekening mee te houden en heb je een hapje over voor de kleine. Vanaf een jaar kunnen ze in principe al gewoon met de pot mee eten, dus het is maar zo'n korte periode.

9 maanden geleden

Reactie op DRH1993

Ik kookte meestal gewoon wat extra groenten zodat ik wat over hield en dat ...
Ja, dat is ook wel wat ik een beetje in gedachten had inderdaad! Thx☺️

9 maanden geleden

Even een tip zou keuringsdienst van waarde even kijken over potjes en je baby hapjes zelf maken😉 ik was bij de andere twee al snel van het mee eten maar denk dat deze zeker tot 1 alleen maar potjes krijgt😇

9 maanden geleden

Even een tip zou keuringsdienst van waarde even kijken over potjes en je ba ...
Haha ja ik voelde me echt een moeder moeder bij de eerste met alleen maar potjes tot 1 jaar. Nu totaaaaal niet meer 😆

9 maanden geleden

In tegenstelling tot andere reacties, vind ik zo'n ding echt een uitkomst. Ik gebruik die van Philips Avent na 2,5 jaar nog steeds. Ik vind het ook fijn om onze dochter soms wat extra groenten aan te kunnen bieden of een gezondere variant van wat wij eten. Of als ik het bijvoorbeeld door omstandigheden niet red om het eten op tijd klaar te hebben, dan gewoon wat aardappel en groenten in dat ding en je hebt al bijna een maaltijd. Stomen vind ik persoonlijk lekkerder (en gezonder) dan koken. Oke, het is geen noodzaak maar wel een 'nice to have' wat mij betreft!

9 maanden geleden

Hey heb je de reactie van het Voedingscentrum ook gelezen op die uitzending? https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/voedingscentrum-duidt-babyvoeding-en-bestrijdingsmiddelen.aspx Ik blijf het zelf maken maar kies bij een klein prijsverschil wat vaker voor biologisch, en waar mogelijk voor producten uit Nederland of de EU. Of onze eigen moestuin maar die keuze hebben de meeste mensen niet.

9 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Hey heb je de reactie van het Voedingscentrum ook gelezen op die uitzending ...
Ja en er is ook nog de dimensie van de mondmotoriek oefenen omdat je het zelf niet helemaal glad (hoeft) te maken. ik kocht bij de AH vaak een zak diepvries pompoen Bio - goedkoper dan verse pompoen (op dit moment) en ook veel goedkoper dan een potje!ze hebben ook biologische erwtjes. Beide groenten was mijn dochter dol op, en ik maakte er toen ze groter werd ook maaltijden mee incl kruiden.

9 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Ja en er is ook nog de dimensie van de mondmotoriek oefenen omdat je het ze ...
Consistentie inderdaad.. Ook het ervaren van de verschillende smaken. Die potjes blijven echt een glad gemalen prutje, de structuur die erin komt is echt heel minimaal. Hier al gauw gewoon zo de pasta, rijst en groenten in kleine stukjes gesneden, maar zeker niet meer gemalen. Je kunt dan ook de verschillende smaken herkennen, ipv dat alles door elkaar gemalen is en t 1 smaak is van alles door elkaar.

9 maanden geleden

Reactie op DRH1993

Consistentie inderdaad.. Ook het ervaren van de verschillende smaken. Die p ...
Onze zoon wilde geen zelf gemaakte eten eten. Dus altijd potjes gehad. Maar zat gewoon echt structuur in hoor. Wij haalden ze wel uit Duitsland

9 maanden geleden

Heb ik gezien inderdaad.. ga een combi geven hoor! ☺️ Om echt de smaken goed te leren kennen is af en toe vers (biologisch) wel goed in het begin zeker

9 maanden geleden

Babymoov vond ik heel handig

9 maanden geleden

Reactie op nelleke23

Babymoov vond ik heel handig
Nieuw wat prijzig maar zelf toen op marktplaats gekocht.