11 Reacties

één maand geleden

Ik heb niet direct tips voor je maar het is wel heel goed om dit aan te kaarten bij de verloskundige of huisarts.

één maand geleden

Hoi :) Ik ben heel erg bekend met angst- en paniekaanvallen. Eigenlijk weet ik niet anders dan dat ik er last van heb. Volgens mijn vader begon het al als baby/peuter. Anyway...! De laatste jaren ben ik er veel mee bezig geweest en weet ik inmiddels wat mijn triggers zijn. En die probeer ik te voorkomen. Een van de triggers bij mij zijn... jawel; hormonen! Absoluut niet handig als je zwanger bent of net bevallen, maar het is nu eenmaal zo. Mij helpt het om het uit te spreken. Vooral niet op te kroppen, dat maakt het erger. En.. erop uit gaan. Bijv na de tweede bevalling ben ik in de kraamweek een rondje om het huis gaan lopen met de baby. Even geen muren, maar praten en lachen met buren :) Op tijd rust nemen helpt mij ook en vooral genieten. Genieten genieten genieten. Van de kleine dingen! Klinkt heel gek, dat snap ik. Maar uiteindelijk haalt me dat ook uit de negatieve sfeer. Oh en wat mij hielp was "wetenschap". Dat dat bij mij nu eenmaal hoort. Dat vrouwen er sneller last van hebben en dat het gevoel vaak na 1,5 weer langzaam weg ebt. En dat je - door iets te doen - andere hormonen aanmaakt dan wanneer je niets doet. Dan duurt dat gevoel langer. Beetje lastig uit te leggen. Maar dat helpt mij ook... Of je er iets aan hebt weet ik niet, maar bagger is het wel! Daarom een virtuele knuffel :)

één maand geleden

Wat vervelend dat je daar zoveel last van hebt! Ik ben praktijkondersteuner ggz bij de huisarts en spreek regelmatig mensen met angstklachten. Dit is iets wat voor veel mensen bekend is, dus je bent zeker niet de enige! Je kan hier echt wel goed mee om leren gaan en de praktijkondersteuner bij jouw huisarts kan je hier waarschijnlijk goed bij helpen. Wanneer nodig kunnen ze kijken of er extra/andere ondersteuning is. Ook goed om met je omgeving te praten over jouw klachten, als je dit nog niet gedaan hebt. Als je wil mag je mij een berichtje sturen. Succes! ❤️

één maand geleden

Heel vervelend zeg! Het klinkt voor mij wel herkenbaar. Zeker nu in het laatste trimester lijkt het alsof de hormonen weer opspelen. Wat bij mij helpt is om de dag even rustig te beginnen en op te schrijven waar ik die dag dankbaar voor ben en wat voor mindset ik die dag wil houden. Dit geeft bij mij veel rust. Ook probeer ik meer rust te houden en meer te slapen. En af en toe leuke dingen te plannen waar ik positieve energie van krijg. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En je mag me altijd een berichtje sturen als je even je hart wilt luchten.

één maand geleden

Hi lieve Noorsah, helaas herkenbaar. Voelt voor mij soms wel of het in het proces hoort van het zwanger zijn (bij mij) Het is lastig om hier grip op te krijgen, ik heb ook 2 weken elke dag (met vlagen de hele dag 🫣) gehuild, om van alles en ‘niks’. Heb momenteel ook wat stress rondom financiën en ook een paniekaanval gehad in de nacht. Huilen hielp, ventileren met vriendinnen, veeeel ademhalingsoefeningen gedaan. En veel momentjes van rust inplannen. Er zijn veel ontspanningsoefeningen op YouTube te vinden en anders kan je zoeken op box breathing. Succes en je mag me altijd een berichtje sturen . Succes en sterkte , je komt hier doorheen! 🌸

één maand geleden

Ik heb een angststoornis en heb elke dag last van angsten. Mijn grootste angst is daarbij dus dat er iets mis gaat en ik kom te overlijden. Sinds me zwangerschap struggle ik er heeel erg mee. Uiteraard heb ik hulp hier voor maar ik heb elke dag wel last van angsten. Je mag me altijd berichtje sturen mocht je hier behoefte aan hebben.

één maand geleden

Ah heel naar voor jou 🙏🏻🙏🏻 Ik kreeg er zelf rond week 16 heel veel last van.. bij mij was het niet meer houdbaar (ik durfde zelfs niet meer naar buiten) en heb daarom medicatie gekregen. Dat voelde onwijs naar (zo van wat doe ik mijn kindje wel niet aan) maar artsen/gynacelogen/VK verzekerden me dat dit echt het beste voor mij & mijn kindje was/is. Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is en wat voor jou gaat werken, maar weet dat er genoeg hulp is van alle kanten om jou hier doorheen te slepen, want het is niet niks. Ik begon bij de verloskundige en zij hebben me uiteindelijk doorverwezen naar de pop poli in het ziekenhuis. Heel veel liefs & sterkte

één maand geleden

Reactie op Nellavista86

Ah heel naar voor jou 🙏🏻🙏🏻 Ik kreeg er zelf rond week 16 heel veel last ...
Dank je, ik heb precies het zelfde dat ik niet eens naar buiten durf te gaan. Als ik denk aan naar buiten gaan krijg ik hartkloppingen en soms een krampachtig gevoel in m'n borst en buik. Terwijl ik eigenlijk nergens bang voor ben... Maar ik zal het met mijn vk bespreken. Bedankt voor het delen !

één maand geleden

Reactie op El.11

Ik heb een angststoornis en heb elke dag last van angsten. Mijn grootste an ...
Wat vervelend :( Had je hier ook last van voordat je zwanger werd?

één maand geleden

Heel herkenbaar… rationeel kan ik bedenken dat mijn angsten niet reeël zijn, maar ik kan het niet loslaten! Ik probeer niet steeds alles te googelen maar heb steeds bevestiging en geruststelling nodig (wat google dus niet geeft 😫)

één maand geleden

Wat vervelend :( Had je hier ook last van voordat je zwanger werd?
Ja, maar veel minder dan nu 🙈