3 Reacties

20 dagen geleden

Geen lady hier maar man van een aanstaande moeder. Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad (iets minder lang verbouwd) maar zijn er kort geleden ingetrokken. Ons hielp het om een einddatum te benoemen waarop alles af moet zijn en dan samen een planning te maken wat we wanneer doen. Wellicht dat hij baat heeft bij een tastbare structuur :) succes!

19 dagen geleden

Wij hebben zowel bij de 1e als 2e in een flinke verbouwing gezeten. Bij de 1e bevalling waren we zelfs op de tegelzetter aan het wachten s morgens voor we naar het ziekenhuis gingen. Bij de 2e lag ik mijn weeën weg te puffen terwijl ze het dak van onze nieuwe slaapkamer erop aan het timmeren waren. Het is niet leuk, maar straks heb je vast een prachtig huis. Blijven adem halen en maak idd samen een To do lijst op volgorde van ruimte naar ruimte

19 dagen geleden

Wat vervelend voor je! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu verder wil met alles klaar maken. Zelf veel ervaring met verbouwingen die door aannemers gedaan worden. Ook daar hebben we soms tussendoor maanden moeten wachten. Dus weet dat dit ook had kunnen zijn als jullie het hadden uitbesteed. Dat leek me misschien een helpende gedachte. Ga inderdaad met je man in gesprek en bespreek wat haalbaar is. Ik vind een einddatum afspreken een heel goed idee. Mijn tip is dan om heel helder met elkaar te bespreken wat "af" dan betekent. Is dat: álles af inclusief plinten en schilderwerk? Of is dat bewoonbaar en veilig dus vloeren, verwarming etc. zijn gedaan? Verbouwingen zijn hoe dan ook stressvol. Wees lief voor jezelf en je man (en eventueel een klein beetje streng als je denkt dat hij het nodig heeft ;))