39 Reacties

2 maanden geleden

Neus aspirator; van te voren in huis halen ja of nee? 👶🏻💙

2 maanden geleden

Zinkzalf bij nattende plekken die je wil laten indrogen. Bepanthen bij droge plekjes.

2 maanden geleden

Ik gebruik sudo en indien erge plekjes (zure / tandjes poep) zink. Die neus dingen vond ik zelf onhandig

2 maanden geleden

Reactie op ngbaby

Werkt voor geen meter vond ik.. wij hebben bij de oudste wel een elektrische gekocht later. Bij hem veel gebruikt bij onze dochter nooit. Dat werkte wel echt als een trein

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Ik gebruik sudo en indien erge plekjes (zure / tandjes poep) zink. Die neu ...
Inderdaad zink zalf. Ik heb verder sudocreme eigenlijk niet gebruikt.

2 maanden geleden

Reactie op ngbaby

Nee. Werkt totaal niet. Beter gewoon wat baby neusspray voor verstopte neusjes.

2 maanden geleden

Ik heb heel weinig sudocreme gebruikt. Zou het zeker niet preventief gebruiken dat is niet nodig. Maar een klein potje voor rode plekjes is wel handig. Vaseline in huis hebben is ook fijn. Die eerste babypoep plakt als een malle. Als je de billen en het geslachtsdeel even insmeert met vaseline de eerste dagen veeg je het er zo af. Anders blijf je boenen.

2 maanden geleden

Wij gebruiken geen sudo maar bepanthen baby

2 maanden geleden

Geen sudocreme hier, maar dr. Leenarts babybillenzalf. Werkt als een trein bij rode/geïrriteerde billen. En ik vond de Otrivin Baby aspirator wel ideaal, neusspray was hier juist drama.

2 maanden geleden

Reactie op ngbaby

Nee, nooit gebruikt haha Sudo is prima maar hier werkt dr Leenarts billenzalf

2 maanden geleden

Wij gebruiken altijd sudo. Onze dochter heeft een gevoelige huid en snel last van uitslag. Hier is preventief smeren daarom nodig. Wij smeerden altijd een dun laagje bij elke luier. Kon altijd goed merken als dit bij opvang niet goed gebeurd was. Als ze echt erge uitslag had, dan ook altijd zorgen dat de huid helemaal droog was. Om te genezen werkte hier bepanthen baby juist weer.

2 maanden geleden

Eigenlijk alleen bepanthen gebruikt. Gelukkig heeft onze dochter weinig last van luieruitslag. Ik heb wel sudocreme in huis, maar misschien ergens in de eerste maanden gebruikt. In de plooien dacht ik vanwege smetplekken. Talkpoeder helemaal niet gebruikt of in huis. Wij hebben 2 neusaspiratoren gebruikt. Zo een die je knijpt en een waarmee je zelf moet zuigen aan de andere kant. Vooral die dat je moet knijpen is even oefenen voor er wat gebeurd. Bij ons zat het knijpding in een verzorgingssetje (met ook een kammetje, nagelknippertje etc).

2 maanden geleden

Wij niet. Onze dochter kreeg er een slechter huidje van. Hebben Weleda billenzalf gebruikt. En voor plooien etc hebben wij koelzalf van de huisarts gekregen.

2 maanden geleden

Sudo echt een wonder middel tegen rode plekjes en huid irritatie.

2 maanden geleden

Zou zelf voor shea butter gaan.. of frambozenzalf iets in die richting, heb op de we are pregnant beurs veel gekocht bij een natuurlijke winkel.

2 maanden geleden

Wij gebruiken sudo als de billen van mijn dochter kapot zijn. Niet preventief maar dat heeft zij ook niet nodig. Bepanthen gebruiken wij op andere droge plekjes bijv de wangen. Ik snap dat je veel leest over schadelijke ingrediënten maar voor baby’s en dieren worden voeding en verzorging zo goed gecheckt dat ik er persoonlijk niet veel van aan neem. Ik heb zelf net ook even een internet onderzoekje gedaan maar uiteindelijk vind ik het persoonlijk op weinig gebasseerd. In Nederland zijn we heel streng op medicijnen en cosmetische producten. Het zal ongetwijfeld niet voor iedereen werken maar het is zeker niet gevaarlijk om te gebruiken. Anders was het allang uit de handel gehaald. Ik wil hiermee absoluut niemand op zijn tenen trappen want dit is gewoon mijn mening.

2 maanden geleden

Weleda billenzalf.

VRIEND

2 maanden geleden

Ik zweer bij de billenzalf van Dr. leenarts! Voor de overige plekken Bepathen 🥰

2 maanden geleden

In alle zuidelijke landen wordt liniment gebruikt, in NL echt vrij onbekend. Een mengsel van talk en olie, waardoor je de billen op een zachte manier kunt schoonmaken zonder irritatie en ook gemakkelijk reinigt. Je kunt bij verschillende online drogisterijen grote wattenschijfjes bestellen. Ik kwam hier achter toen mijn zoontje zo'n 1.5 was en elke dag zijn ontbijt Brinta was. De ontlasting was daarmee ook een soort korrelige Brinta en was soms met 15 doekjes nóg niet klaar... hiermee dus echt top schoon te maken én minder irritatie daarna!

2 maanden geleden

Geen sudo gebruikt bij onze oudste, veel irritatie van gehad en zere billen. Wij gebruikte bepanthen of propolis-creme(vrij natuurlijk product)