11 Reacties
één maand geleden
Mijn vriendin had hetzelfde.. zeiden dat de baby “te snel groeide” en groter was als gemiddeld. Ze kreeg de test geloof ik met 31 of 32 weken. Bleek geen zwangerschapsdiabetes en de baby is uiteindelijk na inleiden met 39 weken geboren met 49 cm en 3033 gram, was dus geen grote baby 😅
één maand geleden
Reactie op mirellamella
Mijn vriendin had hetzelfde.. zeiden dat de baby “te snel groeide” en grote ...
3133 gram*
één maand geleden
Ik kwam er bij mijn vorige zwangerschap achter na een echo met 35 weken. Buikje groter dan gemiddeld, toen getest dus met ongeveer 36 weken wist ik het. Vanaf toen een dieet gevolgd. Baby was uiteindelijk 4065 gram. Verder geen glucosetests voor de baby of extra voeding nodig na de geboorte.
één maand geleden
Toevallig met 29+4 gedaan omdat zijn buikje ook groter was. Uitslag was geen zwangerschapsdiabetes. Ik had ook het gevoel dat ze de buik veel te ruim had gemeten op echo.
één maand geleden
Ons kindje zou ook te groot zijn, p90 voor buikomtrek. Er werd vaker iets over ee suikertest voor zwangerschapsdiabetis gesproken maar er bestond bij mij geen indicatie om dat toch te doen ondanks dat de baby groter is dan gemiddeld. Volgens mij wordt er bij p95 wel dat gedaan. Heeft je kindje zo'n buikomtrek?
één maand geleden
Reactie op PhoenixBlue
Ons kindje zou ook te groot zijn, p90 voor buikomtrek. Er werd vaker iets o ...
Verschilt heel erg per verloskundige volgens mij. Ik kreeg met een buikje van p91 wel een suikertest. Kwam niks uit en nu groeiechos. Als het buikje met 31 weken weer boven de p90 lijn ligt moet ik weer suiker testen. Maar het kan heel goed zijn dat de grootte van de baby gewoon door jullie genen komt!
één maand geleden
Vorige zwangerschap kwam ik erachter met 36 weken. Nadat ik zelf 4 weken voor diabetes test gezeurd had. Zelf vonden ze het niet nodig aangezien ik best dun ben en kleine buik had. Bleek het toch te hebben en ook mega veel vruchtwater en een grotere placenta. Lieve dat ze het dubbelchecken dus alleen maar goed lijkt me
één maand geleden
Reactie op PhoenixBlue
Ons kindje zou ook te groot zijn, p90 voor buikomtrek. Er werd vaker iets o ...
Ik heb geen idee wat de pwaarde is. Hij liet me alleen de lijnen zien. Beentjes lopen goed en buik is ver boven gemiddeld. Hoofd net op het randje. Het is natuurlijk allemaal lastig meetwerk, maar volgens de gynaecoloog loop ik 2/3 weken voor en volgens de verloskundige loop ik 5 dagen voor. Dit is mij vandaag verteld door beiden, dus vind dat verschil best wel enorm 😅. Ik wacht het morgen in ieder geval af!
één maand geleden
Je hoeft niet perse suiker te hebben. En het kan ook zijn dat de baby uiteindelijk helemaal niet te groot is. In de eerste weken van je zwangerschap gaan alle baby's gelijk op, maar nadat de organen zijn aangelegd groeien baby's op hun eigen snelheid. Niet direct zorgen gaan maken, want het is maar een schatting en een momentopname