16 Reacties

2 maanden geleden

Verdoving kan gewoon hoor. Wel even aangeven dat je zwanger bent. Zeker niet uitstellen. Gebit verzorging tijdens de zwangerschap is echt belangrijk. Je kan ook het gaatje laten vullen zonder verdoving.

2 maanden geleden

Ik heb vandaag met 22 week nog een wortelkanaal gehad, mag prima alleen wel handig om te melden dat je zwanger bent gezien eventuele röntgenfoto’s. En indd ik zou het niet uitstellen want tijdens je zwangerschap heb je meer kans op gebit issues

2 maanden geleden

Reactie op Ellí

Ik heb vandaag met 22 week nog een wortelkanaal gehad, mag prima alleen wel ...
Een foto van je gebit kan ook als je zwanger bent omdat ze de foto alleen van een klein oppervlak maken. De straling komt niet bij je buik. Maar zeker aangeven dan houden ze er rekening mee.

2 maanden geleden

Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap (in week 8) ook verdoving gehad kon volgens de tandarts geen kwaad.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Een foto van je gebit kan ook als je zwanger bent omdat ze de foto alleen v ...
Mijn tandarts raadde het uit voorzorg echt af. Ik had dit ook aangeven maar zij wilde het risico liever niet nemen

2 maanden geleden

Als mondhygienist heb ik geleerd dat de adrenaline die vrij komt als je geen verdoving zet vanwege de angst of pijn voor de tandarts vele malen meer is dan de hoeveelheid in de verdoving. Doe vooral wat goed voor je voelt maar uit ervaring weet ik dat een gaatje snel erger kan worden en dat de pijn en stress die daar dan mee gepaard gaat ook niet bevorderlijk is voor je zwangerschap. Sterkte 😘

2 maanden geleden

Ikzelf heb gaatje laten vullen zonder verdoving, (wat vroeger gewoon normaal was) en m’n tandarts zei; we gaan het proberen, mocht je toch rare bewegingen maken vanwege de gevoeligheid dan zetten ze liever verdoving. Maar wat je kan mijden, mijd ikzelf het liefst en dat boren is even vervelend, maar niet pijnlijk….en duurt maar een paar seconden.

2 maanden geleden

Heey! Ik ben zelf tandarts assistente. Ik raad je zeker aan om het niet uit te stellen. Je hoeft geen last te hebben van een gaatje, het kan wel steeds groter worden hoe langer je wacht. Dus om erger te voorkomen zou ik gewoon naar de tandarts gaan en geef aan dat je zwanger bent. Je kan het gewoon laten verdoven als je zwanger bent. Je gebit is sowieso heel belangrijk altijd al, maar nu tijdens de zwangerschap helemaal.

2 maanden geleden

Ik kreeg laatst een iets andere verdoving die beter zou zijn tijdens zwangerschap, dus kan prima!

2 maanden geleden

https://www.zwangerenportaal.nl/verdoving-tandarts-zwanger

2 maanden geleden

Reactie op ryanneb93

Als mondhygienist heb ik geleerd dat de adrenaline die vrij komt als je gee ...
De angst voor de verdoving is bij mijn veeeel groter. Haha 🙈😅 Ben als de dood voor die spuiten. Dus doe altijd zonder.

2 maanden geleden

Volgens mij mag je gewoon een verdoving zetten. Is het een klein gaatje, eventueel zonder verdoving laten vullen. Ik heb in het verleden zonder verdoving laten borren en het viel mij heel erg mee!

één maand geleden

Reactie op M_1986

De angst voor de verdoving is bij mijn veeeel groter. Haha 🙈😅 Ben als de ...
Dan is het een makkelijke keuze toch 😄 al geweest? 😘

één maand geleden

Reactie op ryanneb93

Dan is het een makkelijke keuze toch 😄 al geweest? 😘
Ik hoefde gelukkig niet heen

één maand geleden

Hoi :) mijn mond zit (helaas) vol met gevulde gaatjes. Heb heel zwak gebit en van kinds af aan worden er al gaatjes gevuld. De laatste paar keer zonder verdoving gedaan. Was echt enorm enorm goed te doen! Enige dat ik als vervelend ervoer (zeker niet pijnlijk) is het erop plaatsen van het klemmetje. Doet verder geen pijn maar het is een naar gevoel.. alsof je met je nagels over schoolbord gaat. maar dan in je mond. Echt prima te doen hoor! :)

één maand geleden

Verdoving mag gewoon meerdere keren gehad