12 Reacties
3 dagen geleden
Mijn baby wordt kleiner dan gemiddeld geschat (p21), al meerdere groeiecho’s gehad en ze groeit volgens haar eigen lijn.
Ik kan hier zeer slecht mee omgaan waardoor ik nu ook medisch ben en elke week 2x voor controle ga, groeiecho om de 2 weken heb en laagdrempelig mag bellen voor bijv CTG.
Mijn arts is erg behulpzaam en begripvol, wat ontzettend fijn is. Ik zou het zeker bespreken dat je je een beetje zorgt maakt, ze denken altijd graag met je mee!
3 dagen geleden
Ik had dat bij mijn eerste. Was niks aan de hand uiteindelijk bij de echo. Ik had gewoon niet zo'n grote buik.
3 dagen geleden
Hier ook een te kleine baby mijne zit op de onderste lijn maar groeit goed op haar eigen lijn ook hier elke 14 dagen een groei echo en elke week controle voor me te korte cervix daarnaast hulp gekregen om dit alles een beetje te verwerken..
3 dagen geleden
Hier een te kleine baby meteen 28+5 dagen woog hij 1104 gram. Zijn waarde is P11, dus nog acceptabel volgens de gynaecoloog. Vanaf P10 is een kindje echt te klein. Morgen heb ik weer een groeiecho, dit ook door zwangerschapadiabetes en dus omdat hij vanaf de 10 weken echo al te klein is. Verder komt er niets bijzonders uit de echo's en is hij voor zo ver we het kunnen zien gezond!
3 dagen geleden
Reactie op Anouk Michelle
Hier een te kleine baby meteen 28+5 dagen woog hij 1104 gram. Zijn waarde i ...
20 weken echo bedoel ik natuurlijk 😅
3 dagen geleden
Hee Meis, dat is zeker schrikken! Maar mijn advies is wel om even zo’n extra echo te doen. Misschien is je buik gewoon klein maar misschien is de baby wel echt aan de kleine kant en kunnen ze het extra gaan monitoren.
Maak je maar niet bij voorbaat veel zorgen en wacht de echo rustig af.
Bij mij zijn ze er zo ook achter gekomen dat de baby te klein is (p2) en word nu door gynaecoloog in de gaten gehouden.
3 dagen geleden
Mijn oudste zoontje zat met 30+5 ver onder de P3 lijn. Uiteindelijk was hij dysmatuur en werd hij gehaald vanwege zwangerschapsvergiftiging bij mij met 37+4 weken met een lengte en gewicht van 44cm en 2365gr. Ik heb mij geen zorgen gemaakt, hij volgde prima zijn groeicurve tijdens de zwangerschap en erna. Nu een heerlijk ventje van bijna 3 jaar. Ik zou even een groeiecho doen inderdaad en vragen wat de redenen zouden kunnen zijn.
3 dagen geleden
Hier ook een te klein meisje. Mijn zoontje was 4 jaar geleden ook al veel te klein. Is uiteindelijk geboren met 41+5 en een lange slanke jongen dus geen zorgen maken. Ons meisje ook p3 op dit moment maar door dat mijn zoontje ook zo klein was (en ik zelf ook maar 1.54 ben) maken ze zich geen zorgen…☺️
2 dagen geleden
Dank jullie wel allemaal 🙏🏻 stelt me wel iets gerust en gewoon maar afwachten 🩵🩵