26 Reacties

4 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Hier ook zo. En ik denk dat het prima is, even wennen aan het idee. Samen praten over hetgeen wat is en je gedachte bijstellen helpt ook. Dikke knuffel

4 maanden geleden

Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben! Ik denk echt dat ik in verwachting ben van een jongetje en dat denkt iedereen om me heen ook, mocht het een meisje worden zou ik ook echt even moeten omschakelen… en aan het idee wennen. Ik ben er zo mee bezig in me hoofd dat het een jongetje is dat het heel gek zou zijn als het uiteindelijk een meisje blijkt te zijn. Ik denk dat ik ook erg van slag en verdrietig zou zijn, maar uiteindelijk met de tijd natuurlijk heel blij!

4 maanden geleden

Ow girl! We hebben een bloedtest gedaan en het zei een meisje. We hebben allebei al meiden, 3 totaal. We hadden echt een voorkeur gewoon omdat alleen meiden… zo sneu voor m’n partner ook. We zijn letterlijk 1 hele dag van slag geweest en teleurgesteld en zelfs verdrietig… Het is tuurlijk een zegen als het kindje gezond is en dat je sowieso zwanger mag worden… maar ja een beetje evenwicht of toch een bepaald beeld wat je graag zou zien… very normal. Mijn advies. Voel het, spreek het uit, huil, zucht. Zolang jullie het maar gewoon uiten en het er laten zijn. Na die dag gingen we steeds meer een meer aan het idee van dochter wennen en voelde weer heel veel liefde ineens. Het is een moment, de verwachting is wens van, de omschakeling dat je je zo laat voelen. Niet de baby’s geslacht❤️

4 maanden geleden

Herkenbaar hoor. Ik zag mezelf altijd als meisjes-moeder. Heb m’n poppen en Barbies bewaard, zag altijd dat tutten en knutselen helemaal voor me. Bij ons is het tweede kereltje nu onderweg en eerlijk is eerlijk, ik moest toch even slikken. Het is toch een bepaald beeld waar je afscheid van moet nemen. Maar aan de andere kant vind ik het voor mijn zoontje zoo leuk dat hij straks een broertje heeft om alles mee te delen en samen te spelen 🥰

4 maanden geleden

Heel normaal, alleen spreken mensen er meestal niet over. Ik wilde heeel graag een dochter, maar kreeg een zoon. Waar ik echt stapelgek op ben.. maar t was toen wel echt even schakelen en dat even duurde best een poos maar dat is oke.

4 maanden geleden

Reactie op Mirth93

Herkenbaar hoor. Ik zag mezelf altijd als meisjes-moeder. Heb m’n poppen en ...
Ach, en met een jongen kun je die dingen ook gewoon nog steeds doen 🤷🏻‍♀️😁 mijn neefjes zijn allemaal gek op hun poppen 🥰

4 maanden geleden

Wij hadden dat de vorige zwangerschap ook! Overtuigd van een jongen en het was een meisje. Gewoon uitspreken, en verder was het bij ons ook helemaal oké een paar dagen later en waren we gewoon super blij met een gezond kindje. Misschien als je wat kleertjes kan zoeken etc voor je kindje dat je het dan wat meer kan omarmen…

4 maanden geleden

Heel herkenbaar! Zaterdag heb ik echt een hele dag nodig gehad om aan het idee te wennen omdat ik mezelf altijd als meisjesmoeder zag. Ik voelde me heel schuldig tegenover de baby omdat ik zo verdrietig was. Inmiddels ben ik helemaal in de wolken met ons mannetje. Komt echt goed! Wees niet te streng voor jezelf

4 maanden geleden

Nou daar ben ik zelf een beetje bang voor dat ik dat ook zal hebben. Vanaf het begin denk ik dat het een meisje is, mn oudste zoon denkt dat het een meisje is. En zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. (We hebben 2 zoons). Mocht het een jongen zijn, zal ik ook echt moeten schakelen. Ik ben namelijk daarom ook bang en ben er niet teveel mee bezig met "wat zou het leuk zijn dat het een meisje zou zijn", en allemaal scenario's in mn hoofd halen. Natuurlijk gebeurt dat wel automatisch al, dat kan ik niet stoppen haha 😅. Maja, beetje voorkeur voor een meisje (en gevoel vanaf t allerbegin). Maja, dit kan natuurlijk ook mn onderbewuste zijn, omdat ik het graag wil 🙈. Afwachten nog voor ons (ben 12 weken + 4 dagen)

4 maanden geleden

Echt logisch dat je even van slag bent als t zo anders blijkt dan verwacht. Ik dacht ook altijd een meisje te krijgen en de eerste bleek een jongetje. Heb ook zeker een paar traantjes gelaten. Maar weet je, het idee went, dat gaat echt vanzelf. En ik ben nog nooit zo verliefd geweest, een jongetje is GEWELDIG! Dat had ik nooit kunnen bedenken! Nu maakt t me niet uit, ik weet hoe fantastisch een jongetje is, maar met een meisje gaat t 200% ook zo zijn! Ook voor jou 😘

4 maanden geleden

Super herkenbaar. Ik dacht ook echt dat het deze keer een meisje zou worden. Voelde me zo anders dan de eerste zwangerschap. Beide waren we teleurgesteld en nog als ik leuke meisjes kleertjes voorbij zie komen vind ik het lastig. Ik denk persoonlijk dat je het altijd nog wel een beetje blijft denken wat als het een j/m was...

4 maanden geleden

Wij hebben vanmiddag de geslachtsecho en ben zo benieuwd! Bij mijn vorige echo gaf ze aan dat ze voor 80% een meisje zag. Stiekem heb ik me hier nu al op verheugd (door die leuke kleertjes ook enz🥺) Probeer er nu echt vanuit te gaan dat het gewoon een jongetje is wat ik altijd al gedacht heb zodat het vanmiddag eventueel mee kan vallen. Heel stom maar denk toch dat het een lichte teleurstelling is als ze toch zegt dat het een jongetje is. Tuurlijk ben ik er dan alsnog blij mee, heb al een zoontje en om er dan nog 1 te hebben is ook hartstikke leuk! We gaan het zien 🤞🏼

4 maanden geleden

Ja ik vind het echt zo stom dat je eigenlijk geen voorkeur mag hebben en overal blij mee moet zijn want het zijn geschenkjes… nee hoor we zijn mensen met verwachtingen, gevoelens en emoties. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn, betekend niet dat het dan niet welkom is. Ik vind het tof dat je je teleurstelling uitspreekt omdat er zo’n taboe op rust…

4 maanden geleden

Hey, ook ik zou teleurgesteld zijn als ik na 3 meiden geen jongetje zou krijgen. Wij hebben de geslachtsbepalende echo op 29 juli staan. Ik heb deze echo juist zo vroeg gepland zodat ik de teleurstelling beter kan verwerken. Ik heb tegenover mijn man uitgesproken dat ik teleurgesteld zou zijn, het lastige is dat hij mij hierin niet begrijpt. Hij vind beide geslachten goed. Mijn ervaring is wel dat het helemaal goed komt, ik had bij mijn derde meisje al graag een jongetje willen hebben. Nu zou ik haar voor geen goud willen missen! Neem de tijd om te teleurstelling te verwerken, dat hielp mij ook!

4 maanden geleden

Tuurlijk ben je blij als je kindjes gezond is, dat ia altijd de beste basis. Maar zeker mag je teleurgesteld zijn. Ik heb zelf geen voorkeur, maar voor mijn man zou ik graag een jongetje willen. Bij de 1e wilde hij dat ook uitgesproken graag maar t werd een meisje. Na een week had hij het verwerkt en zag hij het helemaal voor zich een dochter. Het heeft even tijd nodig. Voordeel is dat je het zo optijd weet. Tegen de tijd dat je kindje komt ben je gewend.

4 maanden geleden

Ik was bij m'n eerste ook een beetje teleurgesteld. Ik hoopte op een meisje en het werd een jongen. Hij is intussen 4j en ik zou het niet meer anders willen 🥰 zodra je kindje er is, ben je sowieso blij, komt helemaal goed!

3 maanden geleden

Ik had vandaag mijn gender reveal.. mijn man en ik waren zo overtuigd dat we een jongen kregen. We hadden al een bijnaam Hakan😂 En mijn broer heeft twee dochters (helaas geen goede band door zijn vrouw) en wilde zo graag mijn ouders een eerste kleinzoon geven. Dat ik vandaag toch echt teleurgesteld was dat ik een meisje krijg.. Bij de familie deed ik blij maar bij mijn beste vriendin moest ik huilen 😂. Maar na een oppep van mijn vriendin en mijn man ben ik nu weer oké. Heb de voordelen bedacht van een meisje en toen moest ik wel glimlachen over de leuke dingen. Dus kortom eerst even huilen, toelaten. En dan de voordelen/leuke dingen bedenken die je met het geslacht wat je hebt gekregen wel kan doen als het niet is waar je op hebt gehoopt.

3 maanden geleden

Wij hadden van de week de gender reveal en het is een meisje.. Mijn man en ik dachten allebei al dat het weer een meisje zou worden, maar hij hoopte gewoon heel erg op een jongetje.. Toen er weer roze confetti en ballonnetjes in de ballon zaten, was mijn man ook wel erg teleurgesteld en ik moet zeggen dat ik het ook wel een klein beetje jammer vond, omdat ik nu nooit die ervaring zal maken.. We hebben al een dochtertje en m'n man hoopte toen al op een zoontje maar hij is wel helemaal gek op haar. Toch droomde hij altijd nog van een zoontje.. vind het voor hem wel heel sneu, omdat hij idd afscheid moet nemen van zijn 'toekomstbeeld'.. Dat vind ikzelf denk ik het "ergste" eraan.. dat hij er zo mee zit.. Voor mij maakte het niet uit.. ik wilde altijd beide, omdat ikzelf ook een broer heb, maar wilde het liefst een dochtertje en die heb ik al.. ene jongetje leek me wel eens leuk voor de afwisseling🥲(toch weer anders.. en ook nieuwe kleertjes kopen🤭 en in de vriendengroep zijn tot nu toe alleen nog maar meiden).. maar voor mn dochtertje vind ik het wel heel leuk dat ze straks een zusje krijgt en ik hoop dat ze een goeie band krijgen🙏🏻 .. ook al zei ze zelf dat ze een broertje wilde🤣 (ze wordt in oktober 3🤣)..

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik voelde aan alles dat dit weer een jongen is. Hoopte nog verrast te worden bij de echo, maar helaas, een dochter zal ik nooit krijgen. Doet niks af aan de liefde die mijn zoon onvoorwaardelijk krijgt.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar allemaal! Ik had op de een of andere manier echt in m'n hoofd dat het dit keer een jongen zou worden. 2 weken geleden kregen we een eerste inschatting van de vk dat het met 90% zekerheid een meisje zou zijn. Ik kon het eerst nog niet geloven. Moest echt even landen! De eerste keer had mijn gevoel wel gelijk met dat het een meisje was. We hebben wel even gehaald. Het was gewoon erg leuk geweest om een meisje en daarna een jongen te krijgen! Ook voor mijn man.. maar we zijn er uiteraard blij mee! Alleen dat was wel even jammer.