22 Reacties
gisteren
Je man helpt niet want hij vindt baby's moeilijk? Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen!
Heb je slaaotraining al geprobeerd? Het is even zielig en je hart breekt, maar bij ons hielp het enorm. Een duidelijke routine, duidelijk zeggen dat het slaaptijd is en weggaan. 5 minuten later gaan kijken, dan 10 minuten (haal ik zeld nooit, met 7 stond ik naast haar 😅), ... de eerste poging was echt niets. Een week ofzo later weer geprobeerd en na een uur of 2 sliep ze. Dag erop na een uur dacht ik en sindsdien hoef ik maar 1 keer of zelf helemaal niet terug te gaan. Zo ging ze vandaag zelf al slapen terwijl ik de kamer nog niet uit was! Kon ik enkele weken geleden alleen maar van dromen.
Overdag doet ze hier ook amper dutjes, maakt niet uit waar ze is en of ik haar vasthoud of niet, daar ga ik geen strijd mee aan.
gisteren
Reactie op Ikigai
Je man helpt niet want hij vindt baby's moeilijk? Sorry hoor, maar dat vind ...
Nee ben het met je eens. Nu doet hij gelukkig wel veel voor de andere twee kids. Maar het zou fijn zijn als ik niet de enige ben die constant die strijd met slapen moet voeren.
Pfff 2 uur lang lijkt me echt pittig maar het ging daarna dus snel beter? Ik heb dit vorige week geprobeerd maar gaf na de uur op omdat ik dacht dit gaat nooit werken, maar het kan dus nog langer duren?
gisteren
Oh lieve mama. Geen slaap is echt vreselijk. Wij hebben met onze 2e ook zo lang slaapproblemen gehad. Iedere dag begonnen we met 10-0 achterstand. Hij was ook vaak ziek en het brak ons op.
Uiteindelijk heeft slaaptraining in de vorm van "gecontroleerd laten huilen" ons geholpen. Het ging daarna met vlagen ook weleens slecht, maar het werd echt beter.
Momenteel zit ons 3e kindje in een pittige periode 😵💫😵🥴
gisteren
Reactie op fentje83
Oh lieve mama. Geen slaap is echt vreselijk. Wij hebben met onze 2e ook zo ...
Ja het is echt slopend…
Ik heb dat vorige week dus geprobeerd, maar hij raakt zo in paniek en na een uur lag hij trillend in bed. Ondanks dat ik elke 5 minuten kwam…. Dat kon ik niet meer aan dus toch maar weer in mn armen laten slapen.
Probleem is wel dat ik net als nu met vakanties zo weinig tijd overhou voor de andere twee kids en ‘s avonds niet kan opladen met tijd voor mezelf. Ik zie gewoon op tegen oudejaarsavond omdat ik weet dat ik vooral alleen boven zal zitten met onze baby😢
Jullie ook succes met de kleine hopelijk gaat het snel beter
gisteren
Reactie op CHG111518
Ja het is echt slopend…
Ik heb dat vorige week dus geprobeerd, maar hij r ...
Het werkt ook niet bij iedereen. En ik moet zeggen dat ik het ook echt vreselijk vond, maar wij waren ook ten einde raad. We waren zo moe en prikkelbaar daardoor, onze oudste dochter kreeg er daardoor ook last van.
Ons kleintje krijgt nu weer een tandje denk ik. Ze is echt ontruiming, dag en nacht. Het is helemaal kak met de oudste nu thuis in de vakantie en allerlei dingen in de planning, terwijl ik echt op mijn tandvlees loop.
Hopelijk kunnen we beide gauw weer wat rust pakken.
gisteren
Geen goude tip, alleen medeleven, hier ook veel helse nachten, maar gelukkig hebben we momenteel allebei vakantie en zijn we bij de familie
19 uur geleden
Reactie op CHG111518
Nee ben het met je eens. Nu doet hij gelukkig wel veel voor de andere twee ...
Dit was enkel de eerste nacht, vanaf toen alleen maar beter en in dagen tijd gegaan naar naer kunnen leggen en weggaan.
Het was inderdaad best pittig en heb mijn zus huilend gebeld tijdens 😅. Maar was dus maar 2 nachten echt zwaar.
16 uur geleden
Reactie op CHG111518
Nee ben het met je eens. Nu doet hij gelukkig wel veel voor de andere twee ...
Bij onze oudste hebben we dit ook gedaan, toen de 2e kwam wilden we af van het bij ons in bed slapen.
Even strijd gevoerd met m'n man dat opgeven geen optie is en we echt even moesten doorzetten, hij wilde na een uur nog wel eens overstag gaan..
Eerste keer waren we echt ook wel 2 uur bezig, werd steeds korter en binnen 2 weken was t gewoon aai over z'n bolletje en dan was het goed.
Merkte tussendoor wel als we t halverwege opgaven dat het juist daarna weer langer duurde. Alsof hij aanvoelde dat t dan zinvol was om te blijven strijden.
Ging overigens wel over de nacht, in de avond ging hij gewoon in zn bedje slapen zelf.
12 uur geleden
Reactie op DRH1993
Bij onze oudste hebben we dit ook gedaan, toen de 2e kwam wilden we af van ...
Ik ben vandaag ook maar begonnen. Ik blijf er nog wel bij op zijn kamertje maar wel zelfstandig in bed.
Het duurde vanmorgen 1,5 uur maar hij is gaan slapen. Mijn man wilde inderdaad na een half uur opgeven en zei zal ik maar even gaan wandelen.
Dus ook aangegeven dat we nu even moeten doorzetten.
Hopelijk gaat het komende dagen steeds beter
11 uur geleden
Reactie op CHG111518
Ja het is echt slopend…
Ik heb dat vorige week dus geprobeerd, maar hij r ...
Ik heb ook 2 slechte slapers. Bij de oudste ook geprobeerd om te slaaptrainen, maar na 2 minuten was ze al zo overstuur dat ze ervan moest spugen en echt over de rooie ging. Ik heb het maar geaccepteerd. Nu, 4 jaar later slaap ik nog steeds met haar samen. Ze is enorm gevoelig en heeft de nabijheid nodig. Het is niet anders. Ik hoop ooit op betere tijden als ze wat ouder is.
Baby van 11 maanden oefenen we ook wel met slapen, maar die geeft er gelukkig iets makkelijker aan toe. Zij wordt nu 3 x per nacht wakker en slaap soms ook bij ons.
Geen tips, wel herkenning dus.
10 uur geleden
Wij hebben ook een hele slechte slaper gehad. Vanaf dag 1 al. Nu slaapt hij ‘s nachts 11 uur achter elkaar. Wat ik heb gedaan was echt wel slopend maar heeft wel gewerkt. Dutjes overdag zelfde routine verschonen ect slaapzak aan in bed leggen. Licht uit white noise aan. Ik ben er toen naast gaan zitten op zijn kontje gaan kloppen werd hij rustig stopte ik met kloppen hield ik mijn hand op hem. Bleef hij rustig na een tijdje hand weg. Ik zat naast hem op de grond zodat hij mij wel kon zien. Na een tijdje was het kloppen niet meer nodig bleef ik eerst zitten tot hij gewoon lag en in slaap viel en uit eindelijk weg gelopen. Heeft echt wel 2/3 weken geduurd maar hij viel zelf in slaap. Voor de nacht ook een duidelijke routine pyjama aan slaapzak aan flesje in de stoel en boekje lezen. Mijn zoontje had een slaap associatie met de fles. De nachten ook zo gedaan met het kloppen bij zitten lukte het na een half uurtje echt niet maakte ik een klein flesje voor hem. En wakkertijden in de gaten houden
5 uur geleden
Dit klinkt echt als onze zoon. Overdag doet hij prima dutjes maar snachts was het 3 maanden lang drama. 6, 7, 8x per nacht wakker. S avonds ook ieder half uur naar boven. Geen moment voor jezelf. Wij waren echt ten einde raad. Maar slaaptraining vond ik echt geen optie, vind het zo sneu dat een kindje roept om hulp en je hem maar laat huilen. Hij roept niet voor niks, ook al voelt het voor een volwassene 'klein'. Ik geef nog altijd borstvoeding (hij is bijna 1). En als allerlaatste optie zijn we sinds 3 dagen s avonds een flesje kunstvoeding gaan geven en ineens slaapt hij geweldig. Afgelopen 3 nachten maar 1x wakker! Hopelijk heb je hier wat aan
5 uur geleden
Reactie op Mischeng
Wat doen ze daar precies? Kun je er iets meer over vertellen? Hier ook een ...
Zeker, onze zoon is er totaal 5 dagen geweest. De reden ervan is dat ze dan bepaalde ritme en gewenning te doorbreken. Overdag waren wij bij onze zoon en als hij een slaapje moest doen vertrokken wij weer uit de kamer. Zelfde geld voor savonds wakker in bed. Dan ging die inderdaad huilen maar binnen 10 minuten hadden de zusters onze zoon in slaap. En werd die maar 1x snachts wakker voor een beetje voeding. Sochtends als die wakker werd was ik er weer. Het was moeilijk om hem achter te laten. Want had het gevoel dat ik hem in de steek liet. Laatste nacht mocht ik erbij slapen om te kijken hoe dat ging. Ondertussen heb je ook gesprekken met een speciaal team om te kijken hoe en wat. Je word echt begeleid en ook de weken erna. Wij sliepen elke nacht maar 2 uurtjes en wiegde en liepen met hem door huis wel elke dag 8 uur lang, het was heel pittig en zwaar die 7 maanden lang. Na die opname van het wiegen en lopen af. En valt zelfstandig in slaap. Moet er wel bij zeggen je mag eventueel erbij blijven slapen maar ze raden het echt aan om naar huis te gaan om bij te tanken.
4 uur geleden
Reactie op XanoniemX
Zeker, onze zoon is er totaal 5 dagen geweest. De reden ervan is dat ze dan ...
Jeetje heftig zeg. Maar geen slaap breekt je echt op. Ik weet er alles van. Bijzonder dat wij nooit zijn doorverwezen... ik heb in 4 jaar tijd echt met enorme slaapproblemen te kampen. Werkt het ook voor iets oudere kindjes of alleen voor babys?