13 Reacties
2 weken geleden
Hey! Ik en mijn partner hadden hier ook heel veel moeite mee. Uiteindelijk hebben we besloten dat we s avonds als de baby op bed ligt even tijd met elkaar spenderen. Eerst was dit echt maar 10/20 min max, en dan keken we iets samen of knuffelden we op de bank. Nu gaat de baby iets eerder naar bed en hebben we iets meer tijd samen. Maar we maken geen beloftes of verwachtingen, het kan namelijk altijd zijn dat de baby slecht slaapt of opeens besluit nog niet moe te zijn. Maar als de intentie er dagelijks is (bijvoorbeeld tijdens een dutje) dan wordt het langzaam ook makkelijker om te doen. Zelfs al komt er niks van terecht.
Dus als het voor jou en je partner mogelijk is, in de avond of tijdens het weekend met de dutjes, probeer dat zeker! Het is een beetje als sporten 😅 klein beginnen, niet te veel van jezelf verwachten en uiteindelijk wordt het makkelijker!
2 weken geleden
Reactie op Kpo91
Maar jullie gaan bijvoorbeeld nooit samen weg ergens heen?
Nee. Maar we zijn allebei ook enorme introverten 😅 we zijn wel een keer of drie uit eten gegaan, maar vooral voor bijzondere gelegenheden.
2 weken geleden
Toen wij ons 1e kindje kregen, kwamen mijn ouders altijd oppassen. Ze kwamen altijd de avond van te voren, dus dat was onze vaste date avond.
Toen we onze 2e kregen veranderde dat en moesten we dat echt gaan plannen.
Inmiddels hebben we er 3 en vergt dat veel planning. Ik ben wel thuis, maar mijn man werkt lange dagen.
We kiezen ervoor om 1 dag van het weekend vrij te houden. En we hebben daarnaast nu geen hobby's of sport, het past gewoon even niet. De tijd is schaars en dat kleine beetje wat over spenderen we samen. We gaan sowieso 1 a 2 x per jaar samen een paar nachtjes weg met z'n 2en. Mijn ouders passen dan op.
2 weken geleden
Dit is bij ons ook heel lastig! Mijn partner werkt ook nog eens onregelmatig. Waardoor ik soms in de avonden en om het weekend er gewoon alleen voor sta. Als hij er in de avond is, zijn we dan vaak wel samen. Tenzij, ik sport heb of hij naar vrienden gaat. Kleine meid is 1x uit logeren geweest. En toevallig dit weekend dar we samen naar een feest gaan. Dus specifiek samen ergens heen, komt eigenlijk nauwelijks voor tot nu toe. Ik heb daar vrede mee. Met elkaar op pad of af en toe een avondje lekker thuis serie of drankje. Helemaal prima 🤗
2 weken geleden
Voor nu zie ik tijd samen ook met baby erbij. Dat klinkt stom, maar nu ze nog relatief weinig snapt kunnen we in haar bijzijn overal over kletsen. Ze kan nu ook gewoon overal mee naartoe zonder er echt iets van te vinden, dus ik ervaar ‘t niet echt als weinig tijd samen.
Als ze straks gaat lopen en kletsen en zelf dingen wil ondernemen, lijkt het me moeilijker worden. Ik denk dat we dan 1x in de maand samen uit eten gaan een avondje. Voordeel is dat hij onregelmatig werkt en ik makkelijk vrij kan krijgen op werk. Daardoor is hij soms vrij op dagen dat ons kindje bij oma of de gastouder is en ik dan ook een keer een dagje vrij neem. Zo proberen we ‘t in te meten
2 weken geleden
Wij gaan minimaal 1x in de maand uiteten zonder kind, verder hebben wij verplichte tijd samen op woensdagavond. Dan gaat ze naar bedje en dan hebben wij een date night, lekkers en filmpje 🎞️…
Wij proberen 1x in de 3 maanden een nachtje weg te gaan, zo houden we tijd voor ons zelf :)
2 weken geleden
Mijn partner... wie is dat? 🫣🤣
Met 2 kleine kinderen leven wij inderdaad behoorlijk langs elkaar heen. Helaas.
Er komen vast wel weer betere tijden aan als ze iets groter zijn.
2 weken geleden
Wij maken vrijwel nooit echt tijd voor elkaar om buitenshuis iets te gaan doen bijvoorbeeld met z’n tweeën. Ons zoontje wordt nog best vaak wakker en is onvoorspelbaar hoelaat hij wakker wordt dus we wachten er nog mee. We zitten wel in de avond gezellig op de bank, serie te kijken of te praten, wat eten erbij dat is voor nu ons quality time 🤭. De rest komt vanzelf wel weer, zo staan we er gelukkig ook beide in.
Heb je misschien een vangnet , dat iemand op jullie baby kan oppassen? Dan kunnen jullie wat gaan doen toch?🥰 Voorstellen aan je partner om dat een x te doen?
gisteren
Wij wonen sinds de jongste 6 maand is niet meer samen wegrns bijzondere omstandigheden maar zijn nog wel samen. Wanneer hij hier is (sws hele weekend en soms savonds doordeweeks) dan hebben we na de kids op bed liggen altijd wel tijd voor elkaar. Samen douchen/in bad, samen puzzelen of filmpje kijken, spelletje spelen, wat lekkers bakken etc. hoeft niet per se weg of ingewikkeld. Soms liggen we gewoon samen op de bank terwijl hij serie kijkt en ik een boekje Lees bijvoorbeeld. Maar wel gewoon lekker samen knuffelen. Is voor ons ook al goed. De kids liggen alledrie tussen 7 en 8 altijd wel op bed. Uurtje oppakken en doen en daarna lekker van de avond genieten. Wij hebben tot nu toe nog niemand gehad die op alledrie tegelijk kunnen passen dus echt weg gaan met ze twee zit er voor nu sowieso even niet in maar dat wisten we al voor we aan de derde begonnen dus zijn we ook prima mee.