10 Reacties
7 maanden geleden
Hoi! Je hebt een net ritme! Mijn zoontje heeft het eind van de dag met enige regelmaat een beetje zwaar omdat hij dan geen dutje meer wil doen. Als zijn middagdutje dan wat vroeger op de dag heeft plaatsgevonden is hij het behoorlijk zat. Ik leg hem dan vaak extra aan voor troost en soms doet hij dan nog een powernap. Hierdoor zit hier ook regelmatig maar 1,5-2 uur tussen de enalaatste en laatste voeding en dat maakt voor ons en de nacht geen enkel verschil eigenlijk. Omdat die enalaatste voeding met name voor troost is denk ik ook niet dat ie dan veel drinkt, maar dat hij voor de nachtslaap wel weer genoeg drinkt om de nacht door te trekken. Je zou eens kunnen kolven om te kijken wat je kindje daadwerkelijk drinkt als je het op deze manier aanbiedt, maar ik denk echt dat het niets uitmaakt. Dat is zo fijn aan borstvoeding! Groeit ze nu goed en heeft ze genoeg plasluiers? Dan lijkt het me gewoon goed toch?
7 maanden geleden
Ik heb hetzelfde altijd een voeding rond een uur of 17.00. Ik voed gewoon 19.00 weer en als die niet wil dan komt ie wel weer op zn verzoek. Is altijd even beetje kijken hoe het uitkomt. Ik doe altijd maar wat probeer hem gewoon wel elke dag rond 19.00 op bed te doen vandaag kwam het zo uit dat zn voeding om 18.15 was en toen heb ik hem maar op bed gedaan. Ik maak hem overdag wel wakker als hij te lang slaapt anders heb ik ellende in de nacht
7 maanden geleden
Reactie op LauraK33
Hoi! Je hebt een net ritme! Mijn zoontje heeft het eind van de dag met enig ...
Dank voor het meedenken! Ja ze groeit nu goed, altijd volle plasluiers en ontwikkelt ook rap. Dus ik denk ook dat het wel goed zit. Het zou alleen wel ook prettig zijn als ze de nacht ook volledig zou doorslapen. Ik vraag me of dat anders zou zijn als ze die laatste voeding meer drinkt..
7 maanden geleden
Hier ook overdag 3 uur ertussen, soms iets meer. Maar de laatste voeding komt vaak zo uit dat er dan 2 uur tussen zit (17 uur en 19 uur vaak). Heb het gevoel dat dat juist wel helpt om goed te slapen die kortere tijd ertussen savonds. Als hij eerder al zijn nachtslaap in gaat kolf ik zelf soms nog voor ik ga slapen want anders is het wel heel lang tot de ochtendvoeding om half 8.
7 maanden geleden
Hier ook bv op verzoek, als hij rond 18 wakker wordt voed ik hem ook gewoon dan en weer bij het naar bed gaan om 19. Vanaf 19 uur ligt hij meerdere malen aan de borst tot hij echt goed slaapt. Soms is dat na 1 keer, soms wordt hij 3 keer na een half uur wakker en is het nog 3 keer voeden. Gewoon lekker je kindje volgen, volgens mij precies wat je doet 😊