40 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op Ietjepietje
36 is harde grens bij ons 😊
Ja zoiets dacht ik idd ook en dan met alchohol , niet met andere dingen dat vind ik gewoon echt te spannend
22 dagen geleden
Reactie op EsAaEn
Mijn vriend heeft bij m’n vorige zwangerschap
, en gaat dat deze keer weer ...
Ja precies zo denk ik er dus ook over.. je wilt gewoon niet meemaken dat je partner niet kan rijden of het überhaupt helder meemaakt
22 dagen geleden
Hi, mijn vriend is ook van dat soort feestjes. Wij hebben de afspraak dat vanaf 35 weken die dingen even niet meer kunnen. Risico is te groot en je word op korte termijn ook vader dus het is ook even niet nodig 😂
22 dagen geleden
Haha, ik heb “geluk” dat wij over een paar weken pas de sleutel krijgen en dus helemaal niets kunnen voordat ik uitgerekend ben behalve keihard klussen/verhuizen. Anders had ik in hetzelfde schuitje gezeten! 😂 Ik hoor hem al zeggen; “maar nu kan het nog” 😂
Ik zou idd 35/36 ook echt wel als grens aangehouden hebben. Succes! 🍀❤️
22 dagen geleden
Reactie op Celiny87
Haha, ik heb “geluk” dat wij over een paar weken pas de sleutel krijgen en ...
Jaaa 35/36 vind ik zelf ook een goede grens.. kans dat het kindje dan wordt geboren is natuurlijk heel klein
22 dagen geleden
37/38 weken vind ik persoonlijk echt heel laat. Mijn vriend zei bij onze eerste met 35 weken ‘vanavond drink ik nog een biertje, maar hierna is het even klaar’. Die nacht braken mijn vliezen en werd ons zoontje geboren. 🙈 nu is het natuurlijk niet gebruikelijk dat je kindje met 35 weken geboren wordt en ga je daar niet vanuit. Maar wij houden met alles daar nu wel rekening mee, dus ook voor hem met een biertje drinken
22 dagen geleden
37/38 weken zou echt een nope zijn voor mij. Mijn man is niet zo’n feestbeest of drinker, maar die neemt nu al niks meer waardoor hij niet meer zou kunnen rijden. Vorige keer ben ik bevallen met 39 weken, maar ik ben rond 36 weken ook een keer ‘s avonds laat naar het ziekenhuis geweest omdat ik “minder leven” voelde. Er zijn dus meer redenen dan alleen “de bevalling” waarvoor het in mijn optiek wel goed is dat de partner in staat is om te rijden.
22 dagen geleden
Pfoe ik zou met 37 weken niet meer dan 2 glazen alcohol drinken, of vergelijkbaar. Als de bevalling begint is hij niet goed bereikbaar en ook niet meer in staat om jou goed bij te staan. Is het feestje echt belangrijker dan de mogelijke geboorte van zijn kind.... meestal komt de baby richting de uitgerekende datum maar vanaf 37 weken mag de baby natuurlijk komen.
22 dagen geleden
Hier hebben we afgesproken dat mijn man vanaf half december, een maand voor de uitgerekende datum, geen alcohol meer drinkt. Mijn man drinkt sowieso het liefst helemaal niets voordat hij moet rijden, dus dit is een prima werkbare oplossing voor ons beiden. Meer dan alcohol gebruikt bij niet, maar daar zou dan hetzelfde voor gelden 🤷🏻♀️
Plus hij wil ook niet te ver meer van huis vanaf die tijd, zodat hij snel thuis is als het start 🙃
21 dagen geleden
Reactie op Mistique
Vanaf 35 weken. Vorige keer hadden we bij 36 weken al 2x een ritje snachts ...
Ja precies dus ik ben niet gek haha stom hoe je soms gaat twijfelen aan jezelf in dit soort situaties..
21 dagen geleden
Hier hebben we afgesproken dat hij vanaf december niet meer drinkt. Ben dan ongeveer 35 weken. Vanaf half november wordt er al minder gedronken. Kans is groot dat het kindje eerder komt, is verteld, vanwege suikerziekte wat met 30 weken geconstateerd is. Loop ongeveer 2/3 weken voor op groei. Wil wel naar het ziekenhuis gebracht worden, indien het gaat gebeuren!
21 dagen geleden
Hier vanaf 34 weken geen alcohol en geen feestjes meer. Ik zou 37 38 weken echt niet oké vinden..niet dat dan de baby,geboren moet worden maar het geeft je hoe dan ook een onrustig gevoel wat impact heeft op je
21 dagen geleden
Hier vanaf december (5 januari uitgerekend) niet meer dan 1 a 2 biertjes maar hij drinkt vrijwel nooit dus das geen probleem hahaha