40 Reacties
21 dagen geleden
Als hij oke is met geen drugs doen.. dan zou ik die dag nog wel willen beslissen of t goed voelt.
Met een kleintje is t ook niet fijn als hij nachten lang weg wil dus beter nu nog even? Ik denk.. dat je meestal wel een paar uur vooruit weet of t begint?
Mijn vorige zwangerschap was mn man met 40 weken nog naar een dorpsfeest, hij mocht niet te veel drinken en telefoon aan houden..
hij blij, ik blij.
21 dagen geleden
Een biertje op een feestje is dikke prima, de baby schiet er ook over het algemeen ook niet direct uit haha. Maar drugs of overmatig alcohol?? Je wil toch zelf ook niet onder de invloed zijn wanneer je kind geboren wordt? Ik was zelf toevallig met mijn vriend de nacht voor mijn bevalling samen op een feestje, toen heeft hij twee biertjes gehad. 5 uur sochtends waren mijn vliezen gebroken en 6 uur savonds was de baby er.
20 dagen geleden
Mijn vriend houdt ook van techno feestjes en gebruikt af en toe middelen, waar ik overigens geen probleem mee heb. Ik heb met mijn vriend de afspraak dat hij vanaf 36 weken niet verder dan een uur vanaf ons huis zal reizen en dat hij nuchter blijft, ook op feestjes. Je weet maar nooit wanneer de bevalling begint. Hij is er akkoord mee.
19 dagen geleden
Naar het bredere plaatje kijkend vind ik het toch altijd apart dat hier zo’n discussie over kan zijn met partners. Als zwangere vrouw gebruik je al (meer dan) 9 maanden geen alcohol en drugs. Dat wordt als normaal geacht. Waarom is het dan zo moeilijk voor de partner om dit ook niet te doen op de termijn dat de baby bijna ter wereld kan komen?? Je wordt toch beide ouders? Dit zijn letterlijk de enige weken van de zwangerschap dat de aanwezigheid en steun van de partner écht nodig is, voor de rest heeft de vrouw alles alleen gedaan (tot op zekere hoogte natuurlijk ☺️). Neem je verantwoordelijkheid als vader en partner, en zet die laatste weken gewoon in het teken van je vrouw en je kind.
Sorry voor de rant haha maar ik kan me hier zo aan ergeren, echt grow tf up
17 dagen geleden
Ik vind heftig te lezen dat er zo makkelijk gedaan wordt over drugs, zorgwekkend zelf. Hoe willen jullie dit later doen met je kinderen? Mogen ze dan ook al vanaf een jaar of 12/15 een pilletje nemen 😳
17 dagen geleden
Hij zou van mij prima naar het feestje morgen maar niet meer met alcohol/drugs. Vanaf de 36 weken. Wij dames doen dit al 9 maanden lang dan kunnen zij toch ook vanaf 36 weken wel zonder✌️
16 dagen geleden
Mijn man gaat altijd naar de thuis wedstrijden van Ajax, wij wonen regio Rotterdam dus je bent niet 1,2,3 thuis. Ik heb afgesproken dat hij tot de winterstop naar Ajax mag en daarna blijft hij thuis. Twee dagen daarna ben ik 37 weken zwanger.
16 dagen geleden
Reactie op mariaaa94
Naar het bredere plaatje kijkend vind ik het toch altijd apart dat hier zo’ ...
Ik begrijp dit ook nooit zo. Ook dat partner’s niet meer ‘mogen’ drinken oid. Een partner kan toch ook zélf bedenken dat het misschien beter is om het even niet meer te doen als je richting bevalling gaat 🫣
16 dagen geleden
Reactie op Laaaura
Ik begrijp dit ook nooit zo. Ook dat partner’s niet meer ‘mogen’ drinken oi ...
Ik denk dat veel partners dat ook wel doen toch? Mijne wel in ieder geval. Maar doe drinkt sowieso nooit meer dan 2 glaasjes wijn.
16 dagen geleden
Reactie op Laaaura
Ik begrijp dit ook nooit zo. Ook dat partner’s niet meer ‘mogen’ drinken oi ...
De mijne heeft dat gelukkig ook wel zelf bedacht ja, maar kan er wel heerlijk over klagen voor de grap haha… Ik heb ook gezegd van mij mag je met kerst gewoon nog een drankje doen, Max 2 bijv. Er zijn dan zat andere familie leden die zouden kunnen rijden naar het zkh, maar dat wil hij niet.
Maar er zijn genoeg mannen die zich als kleuters kunnen gedragen, dus ja dan moet je ze ook zo behandelen he 😂😅