12 Reacties
15 uur geleden
Mijn bekken fysio heeft mij geleerd dat als je 80% van je water inname voor 16:00 drinkt je nieren het meeste al verwerkt hebben voor je gaat slapen. Dus je hoeft niet helemaal niks meer te drinken 's avonds maar ik zorg er steeds voor dat ik in ieder geval mijn fles (500ml) 4 keer heb leeggedronken, en de rest is dan bonus. Wil trouwens niet zeggen dat je er dan een hele nacht mee door slaapt, maar het was bij mij wel echt voor minstens de helft beter haha
15 uur geleden
Heb je dat advies gekregen van je verloskundige? Ik vind 2-3 liter drinken wel erg veel. Je krijgt ook nog vocht binnen via je voeding. Niet zo gek dat je dan zo vaak moet plassen. Maar ik ken natuurlijk je persoonlijke situatie niet.
14 uur geleden
Ik vind 3 liter ook wel veel hoor. Mijn huisarts zei dat te veel drinken ook weer niet goed is voor je buik etc.. ik drink ook circa 1,5 liter water en meestal na 19.00 uur niet meer..
13 uur geleden
Ik drink (probeer) 2L water, maar na het avondeten drink ik zo weinig mogelijk. Anders is het vaker op de wc in de nacht, dan dat ik in bed lig 😂
9 uur geleden
Wat mij hielp was voor en na elk eetmoment (hoofdmaaltijden en snacks) een glas water te drinken. Met alleen de hoofdmaaltijden heb ik zo al 6 glazen "extra" op (circa 1200). Drinken bij mn avondsnack sla ik meestal over ivm snachtsplassen, maar als het drinken voor en na de ochtend/middag snacks lukt zit ik al aan 2 liter. Met links en rechts nog een glas melk, kopje thee/koffie of glaasje fris zit ik zo aan de 3 liter.
8 uur geleden
Ik vind dit eerlijk gezegd heel gek klinken. Is het omdat je nog veel moet overgeven? Wat veroorzaakt de uitdroging? Want als je normaal drinkt (1,5e liter) en geen diarree hebt of moet overgeven zou je volgens mij niet uitgedroogd moeten raken?
Te veel water per dag drinken is niet goed
De nieren kunnen ongeveer 0,7 tot 1 liter water per uur verwerken. Als je meer dan dit drinkt, dan wordt de zoutbalans verstoord en dan kunnen je hersencellen uitzetten. Waardoor je weer water vergiftiging kan krijgen..
5 uur geleden
Reactie op kkeller
Ik vind dit eerlijk gezegd heel gek klinken. Is het omdat je nog veel moet ...
Ik moet ook echt 2,5 liter per dag ongeveer drinken. Doe ik dit niet heb ik last van hoofdpijn, vreselijke blaaskrampen en zijn mijn darmen helemaal ontregelt, met daar weer alle gevolgen van. Doe ik dit per ongeluk een paar dagen achter elkaar dan voel ik mij echt ziek en duurt het weer minstens een week voordat ik alles weer een beetje op de juiste koers krijg . Nu is het inderdaad niet de bedoeling om aan het eind van de dag nog even snel die voorraad naar binnen te werken, maar ik moet ook echt vanaf 's ochtends goed over de dag heen verspreid veel drinken.