163 Reacties
5 maanden geleden
6 januari hierzo! En ook vooral misselijk en moe. Die moeheid is echt een ander soort moeheid, heel gek. Normaal kan ik makkelijk de knop omzetten, nu lukt dat totaal niet!
5 maanden geleden
Hier 8 januari uitgerekend en gisteren de termijnecho gehad. Ik wil het geslacht zeker weten en het is mijn 2e zwangerschap. Aan het begin last van mijn borsten & misselijkheid (toen 6-9 weken was) en nu alleen heel erg vermoeid kan hele dagen wel slapen ook onder het werk. Misselijkheid is afgenomen dus erg fijn! Lijkt mij vervelender dan vermoeidheid en ook op je werk dan lastig verborgen te houden, als je amper iets kan eten
5 maanden geleden
Met wat voor regeldingen zijn jullie inmiddels bezig?
Ik ga zo op een kinderdagverblijf kijken voor het eerst. Het voelt super gek. Maar degene waar we eigenlijk heen wilde, zat nu al vol behalve op de vrijdag. Maar in verband met onze banen hebben we echt op de donderdag opvang nodig.
Verder hebben we een afspraak gemaakt voor erkenning op het gemeentehuis omdat we niet getrouwd zijn.
De muur in de woonkamer "moest" ineens een andere kleur en de boeken heb ik nu op kleur in de kast gezet. Ik vermoed nesteldrang 😅
5 maanden geleden
Reactie op Marielle1984
Ik ga zo op een kind ...
Opvang geregeld
Kraamzorg geregeld
Erkenning doen we in augustus ergens
Aan het rondkijken voor autostoel (Maxicosi) de rest hebben we nog.
En we hebben vast een kledingkast en ander bed. Zodat we geen nieuwe commode en ledikant hoeven te kopen.
5 maanden geleden
Reactie op Marielle1984
Ik ga zo op een kind ...
Goede vraag. Ben ook wel benieuwd wat iedereen al aan het regelen is.
Wij hebben ons ingeschreven voor kraamzorg en zijn nu aan het kijken voor opvang. Daarnaast van alles rondom het huis regelen wat we graag gedaan willen hebben voor we het druk krijgen met de baby, zoals de tuin vernieuwen en zonnepanelen.
5 maanden geleden
Gister termijnecho gehad eb nu van 8 jan vooruitgezet naar 6 januari!
Ik heb inmiddels al kraamzorg geregeld en de kinderopvang.. het voelt altijd zo vroeg, maar het was wel echt nodig want plaatsing voor opvang bleek nog een heel gepuzzel voor de organisatie, dus net op tijd aangemeld..
5 maanden geleden
Hoi hoi,
Gezellig! Ik kom er ook bij. Ik ben op 10 Januari uitgerekend en zit morgen op 12 weken.
Ik ben 30 jaar en dit wordt mijn eerste kindje. Ik heb al wel een ontzettend lieve bonuszoon. Zijn er nog meer mama’s die in een soort gelijke situatie zitten? Ben benieuwd hoe jullie het bonuskindje erbij betrekken en of er nog tips zijn.
5 maanden geleden
Reactie op Marielle1984
Ik ga zo op een kind ...
Wij gaan in onze vakantie kijken bij een 2 opvangplekken. Ze gaven aan dat er tot nu toe nog plek is en ze een plekje kunnen reserveren, we zijn erg benieuwd. Erkenning hebben wij een paar weken terug gedaan. En verder hebben we de kraamzorg al geregeld.
We moeten het kamertje nog stucken, dus ik gok dat we dat ook in onze vakantie gaan oppakken.
Ik merk dat ik ook wat nesteldrang begin te krijgen. Wanneer ik leuke baby kleertjes zie wil ik het graag meenemen en ik ben al druk met boekjes voor de kleine aan het sparen…
5 maanden geleden
Ik ben op 6 januari uitgerekend 😊 Ben 39 en dit wordt ons eerste kindje. Kraamzorg hebben we al geregeld en voor opvang hebben we volgende week een afspraak om te komen kijken. Het voelt heel vroeg allemaal, maar met de huidige wachttijden moet je er op tijd bij zijn.