163 Reacties
5 maanden geleden
Wat leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is! 😊
Sinds vorige week merk ik dat ik veel minder bezig ben met de zwangerschap. Weet niet of dit normaal is? Eerst wilde ik heel graag al spullen kopen voor de baby, rondkijken bij kdv enzo, maar sinds de magische 12 weken (en een afname van klachten) niet meer. Heel raar gevoel!
Ik schrok me ook kapot toen ik ineens een echte zwangere buik zag in de spiegel hahaha. Leek echt van de ene op de andere dag te gaan.
5 maanden geleden
Gisteren de eerste echo gehad en van 16 januari naar 10 januari gezet.
Leuk om weer zo een klein mensje te zien terwijl je die nog helemaal niet voelt, maakt het allemaal echter ofzo. Nu ook eindelijk tijd om het nieuws te delen met familie en vrienden 🥰
5 maanden geleden
Reactie op Fleup
Meer dames die ineens weer meer misselijk zijn en moeten spugen?
7 Jan uit ...
Hier het zelfde laatste week alleen maar spugen en missenlijk
1 januari uitgerekend
5 maanden geleden
Reactie op Fleup
Meer dames die ineens weer meer misselijk zijn en moeten spugen?
7 Jan uit ...
Ja, hier ook weer! Ben 4 januari uitgerekend. Gelukkig vrijwel niet spugen, maar wel weer heel beroerd, terwijl ik me sochtends weer redelijk goed voelde en wat kon eten enzo. Nu weer totaal anders.
5 maanden geleden
Ons eerste kindje is uitgerekend voor 5 januari, vandaag ben ik 13 weken!
Afgelopen week hadden we de termijnecho en nip test, op die laatste wachten we nog op de uitslag!
Heel vermoeid met momenten, maar wel al beter dan enkele weken terug. Hoewel ik al een buikje begin te hebben, kom ik voorlopig helemaal niets bij (niet misselijk, niet braken). Ondanks hele tijd honger heb ik bij avondeten wel minder eetlust dan voordien. Nog mensen die dit herkennen?
5 maanden geleden
Reactie op SeMa98
Ons eerste kindje is uitgerekend voor 5 januari, vandaag ben ik 13 weken!
...
Heel herkenbaar!
Ik ben nu 12+6 en uitgerekend op 7 januari, morgen de 13 wekenecho (zenuwennn)
Maar inderdaad ik begin ook al een buikje te zien (‘s avonds echt een zwangerschapsbuik en ‘s morgens wisselend) maar ik zit nogsteeds rond hetzelfde gewicht (schommel altijd wel iets)
Hier sinds een paar dagen niet meer de hele dag honger en sinds een paar weken eigenlijk al geen/ minder eetlust in de avond (erg lastig om juist die goede voedingstoffen binnen te krijgen 🥴)
5 maanden geleden
10 januari uitgerekend. Vorige week bevestigd door de verloskundig bij de termijnecho. Toen bleek ik 1 week verder te zijn dan eerste gedacht. Gelijk bloed moeten prikken voor de nipt. Deze binnen 3 dagen binnen gekregen. Woensdags geprikt en vrijdag al de uitslag. Schok er een beetje van maar alles was goed. Heb totaal geen klachten gehad zoals misselijkheid, etc. Alleen honger de hele dag door. En bij avondeten hoef ik niks geen trek of iets. Buik groeit aardig ondertussen.
4 maanden geleden
Ik vandaag 17 weken hier helaas nog wel veel misselijk, overgeven en heel laag hb.. wel vandaag gehoord dat we een meisje krijgen... waren overtuigd dat het een jongen zou zijn omdat vorige zwangerschap perfect verliep nergens last van en nu helaas niet... maar 2 meiden is ook erg leuk💞
4 maanden geleden
Ik vind het een pittig proces. Wel veel minder vaak misselijk dan in het begin, maar toch nog steeds dagelijks (16 weken nu) of last van maagzuur. Verder blijft de vermoeidheid. Ik kan wel weer wandelen. Dus het zal wel iets beter gaan dan in het begin want toen lag ik hele dagen op de bank. Het tweede trimester en de de daarbij horende bakken met energie heb ik nog niet echt gevonden ;)
4 maanden geleden
Reactie op Anano12
Hoihoi! Hoe is het met iedereen hier? Ik ben vrijdag alweer 17 weken. Gaat ...
Prima, dinsdag gehoord dat we een meisje erbij krijgen, super blij mee ! Dan hebben we een zoontje en een dochter 🩵🩷. Ze heeft ook al een naam, en kleding waren we ook aan het kopen.
Misselijkheid heel af en toe nog, moeheid ook soms, dus dat gaat echt veel beter dan in de eerste trimester. Merk wel dat ik het op sommige dagen wel moeilijk heb met het huis op orde houden, honden lang wandelen en een 16 maanden oude puber monster erbij te hebben en dan nog de zwangerschap 🙈.... Voelt soms alsof ik niks voor elkaar krijg momenteel 🥲
4 maanden geleden
Met mij gaat het ook wel weer wat beter, maar sommige kwaaltjes blijven hardnekkig hangen of lijken nu juist erger te worden. Veel last van duizeligheid (komt door een lage bloeddruk), vooral ‘s avonds restless legs, brandend maagzuur meestal ergens vanaf de middag en de vermoeidheid blijft ook nog wel wat hangen. Niet zo moe meer als in het eerste trimester, maar ik bruis absoluut niet van de energie ofzo 🙈 Ik ben 16,5 week nu.
4 maanden geleden
Hier gaat het wel ok, ben erg blij dat ik al even niet meer misselijk ben. Afgelopen dagen wel opeens in de avond een licht misselijk gevoel, maar is snel verholpen door iets te eten. En in de middag helaas maagzuur sinds deze week.
Verder kan ik de hele dag door wel eten, maar ik weet dan weer niet wat.
Wat moe in de middag, soms doe ik even een middagdutje. In het weekend ga ik sowieso slapen als mn dochter dr middagslaapje heeft. Ik slik nu extra ijzer omdat dat laag was en helpt wel al wat, probeer ook echt goed te letten op wat ik daaromheen eet zodat het goed wordt opgenomen.
Ook hier nog niet de energie van het 2e trimester gevonden, maar ik hou hoop 😅
4 maanden geleden
Reactie op Annemiek0312
Ik vandaag 17 weken hier helaas nog wel veel misselijk, overgeven en heel l ...
Hier hetzelfde, tenminste dat de zwangerschap niet zo rustig verloopt als de vorige. Alleen nog even wachten tot half augustus voor we weten of het een jongetje of meisje wordt.