163 Reacties

3 maanden geleden

O nee ben vandaag verplaatst naar uitgerekende datum 15 januari 😅

2 maanden geleden

Oh wat een leuk topic. Ik ben zelf uitgerekend voor 5 januari, momenteel 21+2d zwanger van ons eerste kindje. Het wordt een zoontje, daar moest ik even aan wennen maar inmiddels helemaal prima zo. 🥰 Ik heb zelf weinig last vind ik. Vooral vaker vermoeid, sinds enkele weken 's nachts wat kuitkrampen en soms eens bandenpijn of een vermoeide rug, maar zeker niet heel vaak. Ik vind het leuk dat mijn buik snel groeit en dus heel zichtbaar is. Ook ons zoontje doet het prima tot nu toe, kan al heel erg hard stampen vind ik 😅 Volgende week hebben we onze 20-weken echo (op 22+2), ben echt heel benieuwd.

2 maanden geleden

We hebben de levensvatbaarheid week behaald 🎉🎉🎉

2 maanden geleden

Hoi dames, ik had nog helemaal niet door dat dit kletsgroepje er was. Gezellig! Ik ben over 1 uur 😜 24 weken zwanger van mijn tweede zoontje. Mijn man en ik zijn al trotse ouders van een zoontje van een jaar en 4 maanden nu. Onwijs genieten en we kijken erg uit naar de tweede. Naamkeuze vinden we nog wel heel moeilijk, gelukkig hebben we nog wel even. Ik begin steeds meer brandend maagzuur te krijgen, wat ik ook in de vorige zwangerschap gehad heb. Verder weinig klachten. Leuk om ook van jullie te horen hoe de zwangerschappen bij jullie verlopen! Groetjes Maaike

2 maanden geleden

Hee allemaal! Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat het allemaal zwaarder wordt. Slaap niet meer een nacht door want wordt wakker van omdraaien en pijn in m'n bekken. Komende donderdag ga ik zwangerschap zwemmen:). Hopelijk helpt dat. Ik ben ook wel druk bezig met verven en het huis opknappen. Even wat rustiger doen als het af is. Hoe is het bij jullie??

2 maanden geleden

Hier zijn we op vakantie en gaat super goed Vandaag 24+1 , slaap goed , genoeg energie. Maar ik ga sowieso goed op zwanger zijn 🥰

2 maanden geleden

Vandaag de 24 weken aangetikt! Keek hier stiekem ook echt zo naar uit! Mijn lichaam werkt minder mee, loop nu bij de fysio voor mijn bekken en mijn buik heeft weer een flinke groeispurt gehad, dus de bandenpijn is lekker aanwezig bij elke beweging in bed. Maar qua energie en mentaal ga ik ook echt suuuuper lekker! Ik slaap sinds deze week ook wat meer door 's nachts en hoef niet meer elke 2 uur op te staan om te plassen, dat scheelt ook al een hoop 😅

2 maanden geleden

Hier ook erg blij de 24 weken gepasseerd te zijn. Voelt toch op de een of andere manier erg fijn. Mentaal en fysiek voel ik me prima. Alleen moet er wel echt op letten om niet te veel te doen. Dan wel veel last van mijn bekken. Het slapen is alleen vreselijk, het is een wonder als ik een nacht alleen eruit hoef om naar de wc te gaan, maar dan ook gelijk door slaap. Meeste nachten zit ik toch een paar uur beneden. Nu nog vakantie, maar zie er enorm tegenop om weer naar werk te gaan met zo weinig slaap.

23 dagen geleden

Nog precies twee maanden tot mijn uitgerekende datum, hoe gaat het met jullie? Ik kan echt niet meer wachten, op mn verlof maar vooral op de kleine meid

23 dagen geleden

Reactie op kiwibuddy

Nog precies twee maanden tot mijn uitgerekende datum, hoe gaat het met jull ...
Hier officieel 8 januari uitgerekend, maar heeeeeele dikke kans dat het toch decemberkindje wordt ivm teveel vruchtwater 😅 Sta nu al letterlijk op knappen. Voel me eigenlijk heel goed, op dat vruchtwater na. Is zeer vermoeiend omdat m’n buik de hele dag kei en keihard is. En groot voor mijn postuur. Dus ik zou december ook prima vinden 🤣🤣🤣

23 dagen geleden

Reactie op kiwibuddy

Hé, we lopen precies gelijk! Hier begint het wel zwaar te worden, haha. Soepel de auto uit stappen of mijn broek uittrekken wordt wel een dingetje 😂 Maar als dat alles is! Hoe gaat het met jou? Ook zoveel zin om de kleine te ontmoeten!

22 dagen geleden

Reactie op kiwibuddy

Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof! Ik ben vandaag 31 weken zwanger en alles gaat goed. Helaas heb ik wel voor het eerst last van angstklachten rondom de bevalling. Ik heb een angststoornis die zeer goed behandeld en onder controle is alleen nu komen er toch wel wat onhandige copings mechanismen op. Gelukkig voel ik me verder niet somber o.i.d. en valt het met de lichamelijke klachten wel mee (vind er alleen nog steeds niks aan, haha). Wij willen het geslacht pas bij de geboorte weten dus daar ben ik ook echt nieuwsgierig naar!

22 dagen geleden

Wat leuk te horen hoe het met jullie gaat... Met mij gaat het ook best prima. Nu 31+2... wordt wel spannend maar kan tegelijk niet wachten. Wel last van bekken e.d. je merkt gewoon dat je lichaam het wat zwaarder heeft. Ik heb wel vertrouwen in de bevalling. Vertrouwen in mij als vrouw dat ik dat kan, en dar geeft mij energie. Ik beval ook in het ziekenhuis, misschien dat ik daarom zo vertrouwen heb? Van de week wel CTG gehad want voelde haar niet meer. Ze besloot na 30 weken toch in stuit te gaan liggen, hopelijk draait ze nog :) Hoe is het met de rest

22 dagen geleden

Reactie op Celiny87

Hé, we lopen precies gelijk! Hier begint het wel zwaar te worden, haha. Soe ...
Ik vind de laatste trimester zwaar.. ik heb helaas heel snel een harde buik, zelfs vandaag.. hele dag niets gedaan dan op de bank gelegen/bad genomen en toch weer een harde buik helaas. Last van lage rugpijn , slecht slapen, naja kan wel door klagen maar het hoort er allemaal bij. Ik heb een hele actieve dame in mn buik en dat vind ik zo leuk! Zie heel mijn buik al bewegen, daar kan ik zo van genieten. Verwacht dus wel dat ik dat ga missen na de bevalling. Al zouden mn ribben er wel blij mee zijn dat ze met rust gelaten gaan worden dan haha.

22 dagen geleden

Hi! Hier uitgerekend op 10-1, maar ik word waarschijnlijk eerder ingeleid i.v.m. o.a. hoge bloeddruk. Tussen de 38-39 weken 😀

22 dagen geleden

Hey! Wat leuk om jullie updates te lezen over hoe het nu gaat. Het laatste trimester vliegt echt voorbij. Ik ben 4 januari uitgerekend. Het wordt voor mij wel steeds zwaarder, ik kan niet wachten tot mijn verlof begint. Ook veel last van de hormonen. Wel ben ik heel dankbaar dat de baby het zo goed doet en kijk ik uit naar de bevalling. Zitten er nog meer dames in dit groepje in de regio Haarlem?

22 dagen geleden

5 januari uitgerekend en vandaag dus 31 + 1. Alles gaat goed met de baby. Ik heb zelf alleen ijzer te kort en lage bloeddruk waardoor ik snel buiten adem ben en moe. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor oud jaarsavond. Wat zijn jullie plannen? Hoe gaan jullie de avond leuk maken? Ik hou er rekening mee dat de geboorte dan elk moment kan beginnen, dus naar een feestje zit er even niet in denk ik. En ook verder rijden naar familie zie ik niet zitten. Maar ik heb wel zin om het te vieren. Ik hoor graag hoe jullie dat gaan doen!

22 dagen geleden

10 januari uitgerekend. En pfff wat hebben wij veel afspraken voor echo's, vk en ziekenhuis. Iedere week onderhand wel op pad. En tuurlijk kunnen die afspraken niet allemaal op dezelfde dag. Extra echo's ivm placenta die waarschijnlijk te laag ligt en om de groei in de gaten te houden. Mijn zoontje was randje dysmatuur bij geboorte. Maar tot nu toe nog niet extreem veel klachten alleen af en toe spellen mijn bekken op. Maar door goed te plannen komt dat ook wel goed.

22 dagen geleden

3 januari uitgerekend, nu dus 31+3. Het aftellen is begonnen! Mijn vorige dochter is geboren met 33+1.. dus ik zal blij zijn als ik dat termijn in ieder geval voorbij ben. Blijft toch spannend! Heb dus ook geen grote dingen gepland staan met kerst en oud op nieuw

22 dagen geleden

Uitgerekend 3 januari, nog minder dan 2 maanden 🥰 ik hoop zo dat ik januari haal, alles na 2 januari is mooi. Vraag mij niet waarom 😅 dat manneke is behoorlijk actief, dus hoop dat hij ook geen haast heeft. Met o&n ga ik boardgame night met mijn man doen en lekker koken. Misschien nog even door de buurt een korte wandeling om 12u als we het halen. Heb aangegeven dat mensen zeker bij ons mogen komen borrelen zoals voorgaande jaren, maar bij go time moet iedereen eruit 😅