163 Reacties

22 dagen geleden

Hoe doen jullie het met kerst en oud en nieuw? Ik zit denk ik totaal niet te wachten op een rondrit naar alle familie, kerstdiners, oud&nieuw drukte etc. 😅

22 dagen geleden

Hoi! Ik ben 6 jan uitgerekend, dus vandaag precies 31w! Heb sinds week 23 bekkenklachten en laatste weken ook weer meer last van maagzuur, maar verder gaat het wel redelijk, haha! Nog 3 weekjes en dan met verlof. Ben echt aan het aftellen.. Zijn nu druk bezig met de babykamer. 't Is onze 2e dus waren eerst bezig met m'n dochters kamer, zodat de meubels over konden naar de baby.. Ik krijg nu langzaam wel stress over alles wat er nog moet gebeuren🙈.. Oud en Nieuw weet ik ook niet zo goed.. ik wil niet ergens zijn en dat daar opeens mijn vliezen breken/weeën beginnen en dan met al het vuurwerk moeten rijden ofzo.. en mensen uitnodigen is ook niet ideaal als men ze dan moet wegsturen😅.. Dus wij blijven sws thuis, maar suggesties om het leuk te maken, zijn ook hier van harte welkom!

22 dagen geleden

Reactie op Charlotte13579

Hoe doen jullie het met kerst en oud en nieuw? Ik zit denk ik totaal niet t ...
Hier al tegen de familie gezegd dat we lekker met kerst in onze eigen bubbel zitten en oud&nieuw zijn wij standaard thuis ivm de honden. De enigste feestdag die we een beetje vieren is sinterklaas voor ons zoontje. Maar die doen we tegelijk met mijn verjaardag (2 december) hebben we dat in 1 keer gehad. En gewoon lekker bij ons thuis onder voorbehoud dat alles goed gaat

22 dagen geleden

Niets Haha Lekker thuis en als we zin hebben zien we dan wel. Oud en nieuw vind ik sowieso al verschrikkelijk dus we zijn dan toch altijd al thuis

22 dagen geleden

Kerst naar familie maar waarschijnlijk wel korter, dus vooral met het eten, wonen gelukkig niet ver weg. Oud en nieuw gewoon lekker met zn tweeën, ben sowieso benieuwd of ik 12 uur ga halen qua vermoeidheid haha. Wij doen al paar jaar ipv met kerst kadootjes rond oud en nieuw kadootjes omdat dan iedereen weet thuis is van wintersport/andere schoonfamilies etc., nu na mijn vraag om het anders te plannen doen we de kadootjes op 15 december al (omdat dus met kerst sowieso niet het gehele gezin compleet is)

22 dagen geleden

Ik roep al een tijdje bij iedereen dat wij aanschuiven als het gaat, maar er van ons niets verwacht hoeft te worden. Wij spreken (“gelukkig”) ook af met groepen waardoor mensen niet afhankelijk zijn in hun plannen van ons 2. Ik ga niets vastleggen, maar als het gaat en goed voelt is het leuk!

22 dagen geleden

Hier vandaag 31 weken en 4 dagen. Ik ben uitgerekend van ons tweede meisje op 2 januari. En moet zeggen dat onlangs dat ik mezelf wel goed voel met wat vermoeidheid en maagzuur er stiekem wel beu begin te raken. Het is een eer om zwanger te zijn maar de kleine meid in mijn buik doet mij al weken pijn. Ze ligt in foetus houding niet te schoppen maar zichzelf vooral af te zetten en bol te maken. Wat leid tot soms echt wel wat pijn en rare vormen haha! Desalniettemin moet ze eigenlijk wel echt blijven zitten gezien dat ook bij ons de oudste haar kamer nu net klaar is. En dus de gehele babykamer nog gedaan moet worden. Aftellen naar het verlof zullen we maar zeggen! 💝 (stiekem hoop ik toch wel al nieuwjaar met z’n viertjes te mogen vieren hihi )

22 dagen geleden

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en merk echt dat heg zwaar begint te worden. Last van m'n bekken en traplopen en zorgen voor m'n 2,5jarige dochter is steeds pittiger. Dagelijks harde buik terwijl ik niet meer werk en houdingen goed afwissel. Kerst vieren we bij schoonfamilie en familie. Oud en nieuw komen m'n broers en zusje naar ons. Indien ik ga of ben bevallen is dat makkelijk te verplaatsen naar m'n broer.

22 dagen geleden

Kerst gaan we wel doen zoals normaal: bij zowel mijn moeder als schoonouders eten verdeeld over de twee dagen. Maar alles onder voorbehoud dat ik me goed voel. Oud en Nieuw wordt voor mij in ieder geval niets. Heel misschien ga ik bij iemand langs maar ik vermoed dat ik daar geen behoefte aan heb. Mijn man twijfelt nog of hij op pad gaat.

21 dagen geleden

Ja kerst zie ik ook hoor. Plan niks. Ik ben momenteel mensen heel erg zat en erger mij enorm aan mensen om mij heen. Wil echt in een kokonnetje blijven zitten. Herkennen jullie dat ook? Niemand mag dichtbij komen behalve mijn ouders en zussen, zo vervelend...

21 dagen geleden

Eerste kerstdag hebben we sowieso altijd gereserveerd voor ons tweetjes, om het later al vast te hebben staan voor ons gezin. Tweede kerstdag gaan we als alles goed gaat naar mijn ouders, die wonen op 5 minuutjes rijden met de auto. Met een beetje pech en bijgeloof start daarna de bevalling als ik mijn vader zie, dat overkomt meer zwangere vrouwen op het einde van de zwangerschap 😂🙈. Normaal gaan we met oud en nieuw naar de schoonfamilie, maar dat is dik een uur rijden en ben sowieso echt geen fan van al het vuurwerk enzo, dus die blijven we lekker huis om hopelijk voor het laatst met zijn tweetjes het nieuwe jaar in te luiden. Kans dat mijn man wel met nieuwjaarsdag even bij de schoonfamilie langs gaat. Ik ga het deze kerst wel echt missen om een door mijn man perfect gebakken biefstuk te eten en per ongeluk iets te veel port te drinken. Sinds deze week speelt mijn onderrug en bandenpijn weer op, zoals ik bij het begin van de groei van mijn buik ook had. Ook zo af en toe een dagmoment met indalingsweeen die gepaard gaan met veel harde buiken, heb een druk meisje wat dan eindelijk vast zit.... Maar toch niet en een halve dag later zit ze weer helemaal bovenin 🤦 Verloskundige vroeg laatst nog tijdens een pret echo of ik überhaupt nog wel slaap met de drukte in mijn buik.. (nope, max 4 uur per nacht ofzo haha) Ondanks het nonstop bewegen wat ook echt flink veel pijn kan doen mag ze echt nog wel tot het nieuwe jaar blijven zitten en ga ik het ook oprecht wel missen als ze er eenmaal uit is denk ik

21 dagen geleden

Reactie op Anano12

Ja kerst zie ik ook hoor. Plan niks. Ik ben momenteel mensen heel erg zat ...
Dat lijkt me inderdaad heel vervelend. Herken het niet, ook niet van de eerste zwangerschap

21 dagen geleden

Reactie op Anano12

Ja kerst zie ik ook hoor. Plan niks. Ik ben momenteel mensen heel erg zat ...
Ik herken het niet, maar ik hoor wel dat dat heel normaal gedrag is! Mijn psycholoog heeft het vorige keer ook benoemd, dat het heel goed is juist nu even rust te nemen, tv te kijken, naar binnen te trekken en te cocoonen, zoals ze zelf zei. Maak jezelf vooral niet te druk! Waarom vind je het vervelend? Lekker laten gebeuren toch, allemaal hormonen die lekker rondrazen en je alvast voorbereiden op focus op je kindje (zoiets zei ze ook nog, misschien niet helemaal goed onthouden omdat ik het niet heb)

21 dagen geleden

Reactie op Siem7

Eerste kerstdag hebben we sowieso altijd gereserveerd voor ons tweetjes, om ...
Tip van flip; je mag biefstuk als deze een aantal dagen in de vriezer is geweest. Mn verloskundige wilde mij blij maken met deze tip maar ik eet geen vlees hehe

21 dagen geleden

Reactie op robijn92

Tip van flip; je mag biefstuk als deze een aantal dagen in de vriezer is ge ...
Ooeeh nice, thanks! Ook nog tips om een baby in de buik vast te binden? Wordt helemaal gek hier 😂

21 dagen geleden

Reactie op robijn92

Tip van flip; je mag biefstuk als deze een aantal dagen in de vriezer is ge ...
Wist ik niet, maar lees op de site van het voedingscentrum wel dat het minimaal 4 dagen bij -12 graden ingevroren moet zijn. Dan daar dus wel even goed op letten.

21 dagen geleden

Reactie op Siem7

Ooeeh nice, thanks! Ook nog tips om een baby in de buik vast te binden? Wor ...
Haaha nee die tip wil ik zelf ook wel, jeetje hele nachten feest hier!

17 dagen geleden

Ik hoop echt keihard dat onze kleine er dan al is. En anders heb ik waarschijnlijk om inleiding gevraagd🤣 Polyhydramnion hier, dus wat mij betreft vanaf 15 december (ben dan 37 weken) lekker welkom. Áls ik me dan goed genoeg voel met kerst vieren we het voor nu alleen met mijn familie. Hebben hier maar 1 kerstdag vrij ivm muziek maken in dierenpark😅 (ik ga niet mee dit jaar). Dus verder lekker cocoooooonen met 2 kids ❤️

17 dagen geleden

Ik heb juist wel zin in die gezelligheid! Vorige keer vond ik m’n verlof maar saai, dus ben blij dat er nu wat feestdagen in vallen en familie en vrienden ook meer vrij zijn.

17 dagen geleden

Ik heb aan beide kanten van de familie dat we lekker daar aan schuiven en dat ik me laat verwennen😅 kon het toch niet laten om een heerlijk recept voor een dessert te ontdekken dus dat ga ik wel maken en neem ik mee voor mijn ouders. Ik hou wel van de gezelligheid. Thuis wil ik de rommel alleen niet. Daarnaast blijven we met oud en nieuw lekker thuis. Deden we vorig jaar ook al vanwege ons zoontje van nu 1,5. Vraag me überhaupt af of ik het ga redden tot 12 uur omdat ik op knappen sta. Mijn man zou dan eventueel nog naar z'n ouders kunnen gaan die 5 huizen verderop wonen. Verder maak ik me er allemaal niet druk over, wat lukt is leuk en wat niet lukt doen we niet.