13 Reacties

één maand geleden

Ik heb het nu bij mijn derde zwangerschap. Zoveel druk ook daaronder. Wordt gek!

één maand geleden

Hier derde zwangerschap en eigenlijk bij alle drie wel gehad. Nu aantal blaasontstekingen achter elkaar gehad. Kwam niet uit de urinetest bij de huisarts maar na de kweek in het lab wel. E coli en gbs. Dus als je je urine nog niet op kweek hebt gehad, wel even doen ? Ondanks dat heb ik het evengoed bij hoesten/niezen en zonder zwanger te zijn met een stukje hardlopen. Ook iets met de bekkenbodem dus.. enfin, het is even afzien…

één maand geleden

Ja heb ik ook, genoeg drinken 2 liter per dag, cranberrys nemen en vitamine C, d-mannose mag je ook nemen. Gaan wanneer je moet gaan en echt alles uitplassen, neem ook de tijd en gewoon laten lopen, niet gaan forceren.

één maand geleden

Helaas heel herkenbaar. Na vorige zwangerschap ook gehad, toen hielp bekkenfysio heel goed! Het is nu even af zien, en na de bevalling naar fysiotherapeut blijven gaan en met de juiste oefeningen komt het dan weer goed!

één maand geleden

Reactie op Twin Mom

Helaas heel herkenbaar. Na vorige zwangerschap ook gehad, toen hielp bekken ...
Wc is mijn beste vriend geworden 🥲

één maand geleden

Reactie op Derman Rafi

Wc is mijn beste vriend geworden 🥲
Ohja, hier ook. Ik ga zo vaak, dan denk ik dat ik goed heb uitgeplast en toch verlies ik heel snel weer wat.. bizar. Verloskundige zei vandaag nog, het krijgt zoveel te verduren. Helaas hoort het er voor veel vrouwen bij, maar met de juiste hulp is er echt wat aan te doen (na de bevalling). En dat is ook echt zo, weet ik van de vorige zwangerschap. Maar frustrerend en vervelend voor nu..

één maand geleden

Reactie op Twin Mom

Ohja, hier ook. Ik ga zo vaak, dan denk ik dat ik goed heb uitgeplast en to ...
Gelukkig er is hoop, ik moet nog 9 wk tot de bevalling en Waarschijnlijk +6 weken na de bevalling wachten voordat ik ermee naar de bekkenfysio kan?

één maand geleden

Reactie op MDH89

Hier derde zwangerschap en eigenlijk bij alle drie wel gehad. Nu aantal bl ...
Het stukje over de blaasontsteking herkenbaar. Had het bij m’n eerste zwangerschap niet. Nu had ik ook steeds moeite met plassen, veel aandrang en een beetje branderig. Aan het einde van de dag weer weg. Toch op kweek laten zetten en een antibioticakuur gehad, sindsdien nergens meer last van. Niet meer dan normaal aandrang, geen branderig gevoel en geen urineverlies.

één maand geleden

Ja hier ook bij aandrang en dan mini plasje. Gelukkig wel alleen gedurende de dag

één maand geleden

Yup hier ook! 😅

één maand geleden

Reactie op Derman Rafi

Gelukkig er is hoop, ik moet nog 9 wk tot de bevalling en Waarschijnlijk +6 ...
Dat denk ik wel. Zoek alvast een goede bekken fysiotherapeut en ga er vast een keer heen. Dan zul je wel horen hoe het na de bevalling opgepakt kan worden.

één maand geleden

Hier ook idd. Ook bij de bekken fysio en sinds kort overgestapt van katoenen inlegkruisjes naar incontinentie inlegkruisjes (klinkt meteen zo heftig 🙈), maar vind ik wel echt veel fijner!

één maand geleden

Dit is helaas zo'n kwaaltje waar niemand je over vertelt. Je bekkenbodemspieren worden slapper, ter voorbereiding op de bevalling. Na de bevalling kan je er nog last van houden. Bij mij is het uiteindelijk na een aantal weken over gegaan. Ik loop nu bij de bekkenbodem therapeut, er zijn oefeningen die je kan doen om je meer controle te hebben. Als je voelt dat je moet niezen kun je je bekkenbodemspieren aanspannen.