8 Reacties

één maand geleden

Je krijgt in totaal 16 weken verlof. Dus als je 4 weken van te voren neemt heb je nog 12 weken voor erna. Neem je 6 weken van te voren (ook in ziektewet) dan krijg je dus nog maar 10 weken voor erna. (Belachelijk wel maar dat is een ander verhaal)

één maand geleden

Reactie op kkeller

Je krijgt in totaal 16 weken verlof. Dus als je 4 weken van te voren neemt ...
Ja dat weet ik dat als ik 6 weken van tevoren ga dan die 2 weken daarna zeg maar “kwijt” ben. Maar er staat: “wel wordt het aantal ziektedagen afgetrokken van het bevallingsverlof.” Bedoelen ze dat dat die dagen zijn die ik misschien op wil nemen al 50%?

één maand geleden

De dagen die je af moet trekken van het verlof waar je over schrijft gaan over de dagen dat je ziek bent in de 6-4 weken voor jou uitgerekende datum. Als jij al eerder gedeeltelijk ziek bent, en 50% gaat werken, ga je automatisch 6 weken van tevoren met verlof, dus dan is dit niet op jou van toepassing. Maar bijvoorbeeld wel wanneer je volledig werkt, van plan bent 4 weken van tevoren met verlof te gaan, maar je in de week voor jou verlof al ziek meldt. Die dagen dat je dan ziek bent heb je dan minder lang verlof. Je hebt dus altijd 16 weken zwangerschapsverlof.

één maand geleden

Reactie op Frelu

Ja dat weet ik dat als ik 6 weken van tevoren ga dan die 2 weken daarna zeg ...
Daar bedoelen ze dus niet die dagen mee dat je voor 50% werkt.

één maand geleden

Reactie op RubyG

Daar bedoelen ze dus niet die dagen mee dat je voor 50% werkt.
Ooh oke top! Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken dankjewel voor je uitleg. En regelt mijn werkgever dan dat ik 50% ga werken of moet ik dat zelf via het uwv regelen?

één maand geleden

Reactie op Frelu

Ooh oke top! Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken dankjewel voor j ...
Willen ze dan iets van bewijs ofzo zien van de verloskundige?

één maand geleden

Reactie op Frelu

Ooh oke top! Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken dankjewel voor j ...
Je meldt je dan voor 50% ziek bij je werkgever. Die meldt dit bij het Uwv. Je zal dan ook gesprekken krijgen met de arbo arts.

één maand geleden

Als jij in de flexibiliseringsperiode ziek wordt dan worden de dagen eraf getrokken. De flexibiliseringsperiode zijn de 6 tot 4 weken voor je uitgerekende datum. Als jij voor deze periode ziek bent, maakt niet uit hoeveel procent, ivm zwanger bijvoorbeeld is dit niet zo. Je moet dan verplicht 6 weken van tevoren eruit maar je bevallingsverlof blijft 10 weken (tenzij je na je uitgerekende datum bevalt. Deze dagen worden bij de 16 weken opgeteld).